*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

MiAmore: Läkarna höjer ju ett varningens tecken för ÄL-test för att det ofta innebär att man har sex för sent... så sexa på idag ni, och om ni orkar och vill även i morgon! Rekomendationerna är ju att man kör varannan, var tredje dag veckan innan och kring ÄL, för att inte missa...
MiAmore: Härligt! Lycka till!!
Eller så kör ni i morrn för att göra ett heltäckande försök! varannan dag ska ju räcka gott och väl!
Ego: Igår kväll fick jag en hemsk känsla av att nåt va fel och tog tempen på kvällen fast jag vet att jag inte borde. Höll på att bli förskräckt då den låg på coverline-nivå samtidigt som brösten var mindre ömma. Sen kom jag på att jag tagit alvedon två-tre timmar tidigare och försökte lita på mina ömma bröst och småpyrt mående. Skönt att jag kom på det! Nu i morse var den hög och fin, så det var nog alvedonen som spökade. Har fortfarande "se men inte röra-ömma" bröst och mår lite småilla, så hoppas att det är som det ska! Otäckt när en sån där känsla väller över en!
Annars var det en toppendag igår med första morgonillamåendet, första bm-besöket och tidsbeställning för CUB-test Nu väntar jag bara på att min läkare från kk ska ringa och att vi ska boka en tid för att tidsbestämma graviditeten inför CUB-testet. Det kommer göras privat då jag är under 35 år, därav måste tidsbestämma graviditeten innan!
MiAmore: Nä, finns eg ingen speciell anledning till att göra CUB mer än att vi pratat om och varit säkra på att vi vill göra det redan långt innan vi plussade. I Danmark erbjuds det alla gravida, så konstigt är det inte att göra det. I Sverige är det tydligen olika i olika landsting om man erbjuds det enligt landstingstaxa eller ej oavsett ålder. I vårt län är det 35 som gäller, så vi väljer att göra det privat.
Miapia: Åh va spännande! jag ser inte heller nåt på kortet, men som nån ovan skrev.. det viktiga är ju att ni ser det, så hjälper vi till och håller tummarna att det blir starkare!
Savannah: Lägg gärna till din kurva i vår BIM-tråd, så kan vi gå in och kika.
Hur mycket tempen stiger är väldigt individuellt. Tror jag har läst att för vissa stiger den bara 0.1-0.2 grader och det är också helt ok, bara man kan se en bifasisk kurva