Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

telgebo skrev 2012-07-13 23:28:54 följande:
    Hade du inte ens ÄL sekret vid livmodertappen? Jag har läst om Pre seed men aldrig använt det trots brist på ÄL flytningar eller hängbroar som vissa kallar det och det tog sig till slut ändå. Däremot kan jag märka att jag har vattniga flytningar och har aldrig undrat om de är lika fertila som ÄL flytnngarna som är som rå äggvita? men jag har tagit för givet att det är så.
    Jo, kanske lite men inte några som blir till långa broar. Mer känns som att man vill få till lite till för miljön där inne...
  • Bjornis
    kanske 4a skrev 2012-07-16 22:08:42 följande:
    Ok men jag testade ta + med blod men den blev grön ändå. Men då fyller jag i minus som du, för minnets skull.
    Fast "blood+" betyder att man tagit positivt gravtest via blodprov så inte att man blöder. Bara fyi. 
    Hur många veckor har det gått nu? Jag plussade 8 eller 9 veckor efter mitt första ma i v 10... Det var jäkligt segt... 
  • Bjornis
    greeneyes skrev 2012-07-22 15:07:26 följande:
    Tack för svaret

Har ju tidigare bara tempat kring ägglossning för att undvika att bli gravid, så nu att tempa hela cykeln fram till BIM är lite ovant. Det var bara förra cykeln som jag började med det och då trodde jag faktiskt att jag var gravid eftersom jag hade så mycket symtom. Misstänker nästan att jag fick ett tidigt missfall då faktiskt... 

Var lägger jag in min tempkurva om nån vill kika och analysera gravidchanser lite? Skrattande 
    Här: www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Välkommen hit!

• Bjornis
    Kinderägg skrev 2012-08-01 19:57:38 följande:
    Åter igen lade jag in mig på BIM-listan, känns som vanigt allt annat än hoppfult. Det är inte lätt att pricka in rätt dagar med en kropp som bara värker plus att jag och maken var lite irriterade på varandra precis runt ÄL.

Å va trögt. Hoppas verkligen det tar sig!! Ego: var på ul idag på inskrivningen. V 9+1 idag. Har ju nojat en hel del men nu flyttade jag ner min kurva till gravida för ulet visade en 2,5 cm stor kotte m pickande hjärta. Kom lite glädjetårar.
  • Bjornis
    telgebo skrev 2012-08-01 20:10:26 följande:
    Härligt Björnis har undrat hur det gått för dig.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek

• Bjornis
    Saga09 skrev 2012-08-02 06:22:07 följande:
    Där sjönk hoppet i takt med tempen  usch så trist. Ska det börja gå nedför redan nu på dag 8? Tjoho..
    Ge inte upp än. Kolla min kurva som jag blev gravid på nu. Den tempdippen gick inte av för hackor. Och så sent också. Var ju helt säker på att det var kört. Plus spottings. Håller tummarna ett par dar till för dig!

• Bjornis
    MissBoring skrev 2012-08-06 19:36:17 följande:
    Någon som kan det är där med tappen. Direkt efter äl ska den då va högt upp??
    Jag kollar bara sporadiskt och har egentligen ingen koll på när jag kollat men tror det brukar va senar i cykeln, fram ett par 2-4 dgr innan Bim, då brukar den va hög.  Nu fick jag för mig att kolla äl +4 och då är den typ halvägs bara!!? längre ner än det va vid själva äl tycker jag... 
    Kolla inte tappen. För mig har den varit olika vid alla plus jag fått. Med Sixten var den jättelåg och hård från typ 4-5 dar efter äl och med mitt ma nu i april var den så som det "ska" vara enligt så många... Så det är nog inte så tillförlitligt alla ggr.

• Bjornis

Miapia: ja det ser ju lovande ut. Tyvärr är ju inte cb alltid så korrekta men åh vad jag hoppas för er skull nu!

• Bjornis
    Capiche skrev 2012-08-11 20:12:30 följande:
    Vart har teglebo tagit vägen??????
    Gissningsvis avstängd (igen)... :-/ Hon har ju lite fejder överallt här på fl även om hon hållit sig i schack hittills i denna tråden denna gången.  

Miapia: De är ju svaga. Du borde verkligen kolla upp mera varför detta händer dig då och då... För du får ju verkligen tydliga (men svaga) utslag på tester och sen blir de inte starkare. Jag är bara som imponerad att ni orkar fortsätta utan utredning? Eller fick ni utredning? Vi har ju hängt här några år så allt bara flyter ihop. Haha. Hoppas verkligen att de blir starkare och att det ÄR nåt denna gång!!

Ego: Imorn ska jag på vul igen. 10+6. Vågar inte tro på nåt även om vi såg den leva för lite mer än en vecka sen. Är nojig så det förslår även om tiden går fort tack vare att man har en knodd denna gången. Förra graviditeten var pest runt dessa veckor, nu är det bara lite pest.
  • Bjornis
    Capiche skrev 2012-08-13 15:54:44 följande:
    Jag är på ÄL+12 idag, dag 31 i cykeln.  
    Jag har som sagt aldrig i hela mitt liv haft en cykel längre än 31 MAX.

Men eftersom min ÄL var sen denna månad, samt att jag börjat med progesteronkrämen så tror jag att min cykel ruckas denna månad.
    Ska ta ett test i kväll eller i morgon bitti och sedan om det är minus på stickan slutar jag med progesteron krämen och då hoppas jag att mensen kommer igång fort.
    För mig brukar mensen komma 2-3 dar efter jag slutat med progesteronvagitorer så det brukar gå fort men jag säger som MissBoring att jag hoppas du slipper sluta ta krämen.

Vul idag gick bra! Phew. Nu ska jag nog börja njuta och verkligen INSE att min magkänsla VET om det är bra eller ej för jag har alltid vetat de andra ggrna när det inte gått bra. Så länge det inte känns dåligt så är det BRA! Haha. Bra motto va?  
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*