Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Du och Jag ver2 skrev 2012-03-01 22:45:37 följande:
    Har haft så både med andra å tredje nu, tror slemhinnorna blir lite skörare bara! Håller tummarna att det inte blir nå mer!

Å hoppas det bara var så. Skönt att höra från nån som haft liknande. Har inte varit nåt alls idag heller så känns lovande. Får boka in vul om ett par veckor och se om de ser nåt hjärta så vi vet.
    Det som är skönt är att jag inte är lika besatt som med första barnet, då tog ju allt sån tid plus att vi hade några mf/ma bakom osv. Nu kommer jag självklart bli superledsen om det visat sig gått snett på vul men samtidigt har jag Sixten nu. Han är min ögonsten och kommer rädd mitt hjärta från att brista som det gjorde med mf:en och ma:t innan honom! 
  • Bjornis
    chiqita skrev 2012-03-02 21:35:24 följande:
    Bjornis: Jag blødde lite mer än bara spottings när jag var gravid med Agnes, men då det inte körde i gång ordenligt efter 4-5 dagar testade jag och fick ett tydligt plus. Den här gången hade jag som lite brunrosa på pappret någon dag i samband med menstid men inget efter det och nu är jag 1 månad ca från BF så det kan gå bra

Låter bra!

Jag hade ju spottings med det som blev ma för ett år sen. Men det tror jag inte hängde ihop egentligen.

Det som gnager mest är känslan av att det är tomt i magen. Har som sagt ingen molvärk alls!? Iofs var livmodern rätt nyss uttänjd men ändå. Känns som om jag tagit bort hela livmodern typ? haha. Helskum känsla...   
  • Bjornis

Suck. Igår kom inget blod alls och idag fick ajg först lite rosa på pappret och sen har det kommit lite färskt blod också. Hade jag inte haft min förjävliga huvudvärk så hade jag nog inte varit så nojig. Den brukar varna mig när ajg inte mår bra... :-/ Testade imorse igen och testet är jättestarkt nu på äl+13... Får se vad som händer framöver...

• Bjornis
    Cinderella87 skrev 2012-03-03 23:41:03 följande:
    Måste fråga vad man ska kryssa i om man har molvärk/mensvärk på ff...

Tycker inte det finns nåt bra. "Cramps" är väl det närmaste. Även om det låter "tufft" liksom...
  • Bjornis
    Lovi skrev 2012-03-04 20:58:33 följande:
    Hej!

Hoppar in här lite smygande. Försöker med tvåan och har börjat tempa. Har gjort det tidigare lååångt innan ettan kom till världen (född våren 2010), runt 2003. Har lite frågor efter som jag är lite rigrostig och verkar ha glömt en del. Kanske kan ni hjälpa?

Nu var det flera år sedan jag tempade sist och blir därför lite osäker. Jag verkar ha väldigt låg temp efter äl, kan det möjligen vara så att jag inte haft äl? Jag brukar tempa vid ca 05:30 på morgonen och har efter äl tempat denna tid, sedan somnat om och testat bara för att se ca 2 timmar senare när jag vaknar och då är tempen ca 0, 4 grader högre. Det gör med andra ord ganska stor skillnad beroende på när jag vaknar. Är det så för er andra också?

Här är kurvan:
    Välkommen hit!

Alltså du har även INNAN äl tempat 5.30 eller? Ska bli väldigt intressant att se vad du får för temp de närmaste dagarna och se om FF flyttar eller tar bort äl-strecket. För hade du inte haft den där 36,7-tempen så ser det ju inte ut som att du haft äl. Men du har fått positiva äl-test? Äl kan ju så klart utebli ändå även om det inte är jättevanligt. Tror vi får invänta ett par tempar till för att verkligen kunna se.
    Och ang att det blir högre temp efter nån timma till i sängen. Absolut. För många av oss skiljer det från +0,2 och uppåt efter ett par timmar... 
  • Bjornis
    Kinder: Jag skulle gissa på att du ska kryssa i FSH? du kommer fixa sprutorna galant! Nu håller vi tummarna för att det innebär ett plus i slutet på nästa cykel!

Kärt barn: Jag vet faktiskt itne hur det brukar vara när jag är sjuk. Jag har typ inte varit sjuk på år och dar känns det som och kollade igenom alla mina kurvor och verkar inte ha varit sjuk nån gång på dem. haha. Låter ju himla frisk jag. Skönt att du redan är på 8 DPO iaf då kan du snart testa. nu får du krya på dig, äta massa god glass och se bra film! Rekommenderar "What's your number" - mkt underhållande!

Och för mig är det OK tror jag. spottingsen verkar ha slutat nu och huvudvärken har släppt och jag mår bra förutom lite sur uppstötningar och trötthet. Ikväll kom lite molvärk i magen och ryggen så får se. Tänkte boka vul till den 20:e då borde det kunna ses ett hjärta om det är en "riktig" graviditet... Bara hålla tummarna!    
  • Bjornis
    Pillan2012 skrev 2012-03-06 08:43:23 följande:
    Nej, bara sen december. Men lutealfasen är konstant 8-9 dagar, mot nromala 12+ dagar. Kan göra att ägget inte kan fästa.
    Aja, kanske skulle ringa BM redan nu, vet att dte är kö till gyn här.

Hur som, ut på promenad nu, härligt väder och tänker inte låta det här slå ner mig!

Jag har ju också haft kort lutealfas. Hade jag inte börjat tempa så hade jag aldrig förstått att nåt var "fel". Jag ringde privatgyn efter bara 3 månader av tempande men fick inte ta några prover alls men tjatade mig till recept på progesteron efter ett av mina missfall och nästa försök var jag gravid. Tack vare progesteron tror jag (och pre-seed som jag hyllat tidigare i tråden, hehe).
    Om jag tar progesteron så skjuts min mens upp till minst 14 dar efter äl så jag gissar på att jag behöver extra. läste jättemkt innan och det finns inga studier som tyder på att det skulle vara negativt för barnet med extra progesteron (även om man själv skulle producera tillräckligt).
  • Bjornis

Fallback rise: A normal ovulation pattern when your temperature rises then drops slightly immediately after ovulation and then rises again. Alltså helt normalt och ant inte pga av brist på progesteron (vilket ju e bra). så Lovi, det borde inte göra chanserna sämre! Här bokade jag vul idag. 19 mars får jag se vad som händer i magen... spännande...

• Bjornis
    Vi 4 skrev 2012-03-08 10:05:55 följande:
    Kärtbarn, Trist att du har dippande temp! Han är 3 år Ja, akupunkturen som jag började på i höstas ska jag ta upp igen, slutade när jag blev gravid och ahr inte orkat ta upp det efter missfallet. Progesteronkräm kanske kunde vara något med...

Skulle även tipsa om b-50 complex. Finns på hälsokost. Alla b-vitaminer samlade och B-vitaminer säga hjälpa mot kort lutealfas. Men nu har iofs inte du så kort lutealfas? Det är nog eg eventuellt sämre med den korta tiden till äl (ägg som inte hinner mogna) och för det vet jag inte vad man gör åt. Progesteron och bvit är ju för tiden efter äl... Har du varit i kontakt med nån gynekolog?
  • Bjornis
    Kinderägg skrev 2012-03-12 10:12:48 följande:
    Usch vad irriterad jag är nu, var till fertilitetsmottagningen nyss och dom sade åt mig att avbryta sprutbehandlingen, äggblåsorna var för små. Jag är dock inte överens med dom eftersom jag brukar få ÄL ganska sent.

Men va skumt... Ger de starkare dos till nästa försök isf eller för att få äggen att växa mer? Så sent har väl inte du äl ändå? Runt dag 18-19? Som jag. Och jag blir ju gravid då så förstår inte varför de propsar på att du måste ha större äggblåsor redan. 
    Ska du fortsätta ta sprutorna ändå? 
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*