Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hej allihopa, jag hänger gärna på här!

Har tempat och kört äl-tester i några år som preventivmetod men nu är det första försöket för att bli gravid, är på BIM-4. Är 30 år, har en femåring sedan tidigare relation och lite ojämna cykler pga pco (åt hormoner för att bli gravid förra gången men denna gång kör vi nog på naturligt ett tag).

En liten fråga: När sjunker er temp innan mens? Förra månaden sjönk min redan på ÄL+8 men nu ligger den stadigt högt. Vet inte om det är något tecken, jag har inga symtom annars alls.. Konstigt! (Men det är första försöket, hoppas absolut inte på något och vet att det kan ta tid). 

• greeneyes
    Saga09 skrev 2012-07-22 09:49:53 följande:
    Välkommen :)
    Min temp sjunker alltid 2 dagar före mensen kommer.. jag brukar ha 12-13 dagar mellan ÄL och mens så börjar den sjunka kring dag 10 är det nog kört för mig..
    Tack för svaret

Har ju tidigare bara tempat kring ägglossning för att undvika att bli gravid, så nu att tempa hela cykeln fram till BIM är lite ovant. Det var bara förra cykeln som jag började med det och då trodde jag faktiskt att jag var gravid eftersom jag hade så mycket symtom. Misstänker nästan att jag fick ett tidigt missfall då faktiskt... 

Var lägger jag in min tempkurva om nån vill kika och analysera gravidchanser lite? Skrattande 
  • greeneyes
    Bjornis skrev 2012-07-22 20:40:37 följande:
    Här: www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Välkommen hit!

Tack!! Nu ligger den där. 

Alltså jag förstår ingenting. Min kropp är verkligen konstig denna månaden. Tempen bara stiger och stiger och tappen är stängd och bortåtvänd. Men jag har inga symptom ALLS, och nyss när jag var på toa hade jag en liten, liten blödning. Det stämmer liksom inte. Vad säger ni?

Inte dags att testa förrän på fredag eller lördag, men jag vet inte om jag vågar. Är sjukt rädd för utomkveds eftersom jag haft livmoderinflammation som jag gick med ganska länge förra året.

• greeneyes

Vi4: Din kurva ser ju jättelovande ut, jag håller verkligen tummarna för dig!!!

Ja min kropp är vrkligen motsägelsefull denna gång. Förra månaden hade jag alla symptom men inte temp, denna månad inga symptom förutom temp och tapp. Skumt. Men eftersom jag fick en liten blödning så tror jag inte att jag är gravid. Skumt bara att tempen beter sig så, så du har nog rätt att jag får vänta tills imorgon och se.

• greeneyes
    Tempen hade sjunkit i morse och nu kom mensen. Trist men ganska väntat!  Obestämd

Men jag håller tummarna för er alla andra!! 
  • greeneyes

Pillan2012; jag beställde just munkpeppar och bisolvon så vi får väl se om de funkar, fick mensen ordentligt idag iaf.

• greeneyes

Telgebo: har du funderat på bisolvon eller grapejuice? Det sägs öka flytn o det kanske kan vara värt att prova vid äl? Vet flera som blivit gravida den månaden de provat

• greeneyes

Saga: kan du klistra in din länk till kurvan här? Av någon anledning ser jag inte länktråden med mobilen men vill gärna kika.
    Men du, det är inte så konstigt att du inte fått starkare test idag. Hormornerna ökar ju inte så snabbt. Man brukar säga att testerna ska ha blivit lite starkare efter tre dagar. Men jag tror nog att du kan få utslag på digitalt imorgon.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*