Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Jag är ganska ny på det här med tempning men väldigt fascinerad.  

Hur gör man för att kunna dela/visa andra sin kurva?  

• Anceka m D

Ah, vad bra. Vad oteknisk man känner sig.

Ok, ska försöka lägga in kurvan där.  

• Anceka m D

Ska presentera mig lite kort också. 31 år och bor i Stockholm med sambo och 2-årig son. Hos oss bor också min sambos snart 13-åriga dotter, och till familjen hör också min sambos 15-åriga son som bor på annan ort. 

Vi jobbar på syskon sedan en dryg månad, första försöket gick inte och nu har jag BIM 18/9 el 19/9 men magkänslan säger "inte gravid".  

• Anceka m D
    Saga09 skrev 2012-09-15 08:46:54 följande:
    Anceka : Ja vilken temphöjning brukar du få så hög temp efter äl?

Själv är jag en sån som får jag över 37.5 då är jag sjuuuuuuuk... haha.

Jag har ju inte tempat så länge men jag har haft bra koll på min normaltemp tidigare och det är inte ovanligt med lite högre temperatur för mig. Fast då oftast kvällstid, och jag har ju inte gjort skillnad på vilken tid i månaden det varit.
  • Anceka m D
    Losan skrev 2012-09-15 09:18:23 följande:
    Ja min ökning var också väldigt seg denna månaden, idag tog den ett rejält hopp dock.. märkligt det där! 
    Min kurva har varit helt ur balans denna månaden och då har jag ändå varit väldigt bra på att ta tempen vid samma tid.
    Har aldrig riktigt lyckats förstå mig på varför det är så ibland!

Och du försöker inte bli gravid om jag förstår "chartlistan" rätt. För jag funderade på om det skulle bli en trifasisk kurva för dig.
  • Anceka m D

Nu är det mens på gång. Tempen låg fortfarande högt imorse, lite taskigt tycker jag men jag gissar att den sjunker till imorgon. Sen börjar det om med väntan på äl, och väntan på BIM...

• Anceka m D

Capiche - jag känner dig inte men håller självklart också tummarna för ett positivt VUL idag!

Här är mensen igång med buller och bång. Har faktiskt beställt en basaltermometer nu och ska tempa ännu mer seriöst denna månad.

• Anceka m D

Ok, nyss var äl-testet så gott som positivt. Ska nog testa senare ikväll också samt imorgon för att se om jag kan "pin-pointa" äl mer. Sen blir det spännande att se om tempen stiger som den borde, med tanke på att jag bytt termometer också. 

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*