Inlägg från: Capiche |Visa alla inlägg
  • Capiche

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

HejHej på er! 

Jag har två barn sedan ett tidigare förhållande och nu har jag och min sambo bestämt att skaffa ett gemensamt barn vilket känns helt underbart och samtidigt lite av skräckblandad förtjusning i det hela :)
    Jag slutade med Ppiller 16 maj. Jag tempade inte första månaden men nu har jag kommit igång med tempningen och hoppas på få vara med i denna grupp tillsammans med er. 

Jag tempade med mitt andra barn och det var ju hur bra som helst och man lärde verkligen känna sin kropp.
    Så här såg min kruva ut när jag blev gravid med mitt andra barn. (2 :a mensen efter ett MF med tvillingar)

Och nu har jag då startat en ny kurva för där jag är idag. 
    Försök till ett 3:e barn :)

Den finns här www.fertilityfriend.com/home/3deb15 

Jag har precis haft äl (tror jag)

Vill ni att man lägger in länken och mig själv någonstans? Är inte så hajj på allt detta än.

• Capiche
    telgebo skrev 2012-07-05 08:13:56 följande:
    Capiche: Hej och välkommen, inte så aktiv här längre som tidigare. Kolla TS där finns länk till chart sidan där man lägger in länken till sin FF sida och även kan lägga in sin BIM.
    Tack :) Jag märkte det. :D
    Vilvarin skrev 2012-07-05 08:18:29 följande:
    Capiche: Välkommen! Här m.familjeliv.se/forum/thread/51125048-a kan du lägga in din kurva och BIM. Spännande!
    Tack, Ah ok! Ska göra det.

Och grattis va roligt!, hoppas och håller tummarna att det går åt rätt håll för dig nu! :D
  • Capiche

Jag försökte lägga in i listan men blir lite galet någon som kan det där bättre än mig dom kan lägga in det?

• Capiche
    Vi 4 skrev 2012-07-05 12:16:30 följande:
    Kinderägg, det ser ju jättefint ut! Hur känns det?

MsBoring ser stabilt och bra ut!

Capiche, jag fixade till lite i listan, så nu finns du både i listan och på bimlistan.
    Som tidigare, tack för hjälpen. :)

Kan man se på kurvan om ägg fäster sen?? 
    Eller tro sig fästa?  
  • Capiche
    Jag vet inte varför det blev streckat och inte helt streck, men tror också att det beror på att jag hade vita mjölkaktiga flytningar och jag kände inte alls av några äggvite flytningar. Vet inte om det är för jag endast haft 2 menser sedan jag slutade med p piller.
    Min ÄL kanske inte kommit igång riktigt än? 
    Jag kanske inte kan bli gravid än?  

Jag ska testa lägga W eller EW bara för att se :)  
    Men jag kommer låta det stå kvar på C sen för det var verkligen såna flytningar som kom då tråkigt nog. 

Nu är det isf 4 dagar sedan äl och idag kom det massa massa vattninga flytningar, nästan lite är gul grönt och lukta väldigt syrligt.  Jag brukar inte ha speciellt mycket flytningar alls, men då har jag ju också ätit p piller i fler år. 
    Har ni mycket flytningar mellan äl och bim? 

• Capiche

Jag testade att lägga EW och W kring äl men det fungerade inte, det står fortfarande samma med raden och den blir inte hel. 
    Däremot står det något om att den inte kan lägga ut exakt ÄL pga att jag behöver minst 2 kurvor att jämnföra med så det kanske är därför? 

• Capiche

Min bara stiger och stiger, är det ett dåligt eller bra tecken? Så länge den håller sig ovanför coverline eller? :D

• Capiche
    Vilvarin skrev 2012-07-06 08:32:12 följande:
    Härligt att det ser så bra ut för alla! MissBoring, den är ju en bit över coverline i alla fall! :) Hur länge ska man vänta med att testa tycker dom?
    Jag fick ett starkare streck idag! Tom så sambon borde kunna se :)
    Åhh grattis! :) Va roligt!
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-07-06 19:18:55 följande:
    Så länge den ligger över coverline är bra. Det är när den börjar dippa närmare coverline som inte är så kul, det indikerar att mens kan vara på gång, men det behöver ju inte vara så för det kan ju vara en imp.dipp.
    Ok. ! :) tack. 

Alltså, en fråga till er alla.
    Ni som försöker bli gravid, dricker ni fortfarande?

Jag är mitt mellan snart ÄL och BIM och igår drack jag ett par glas vin med vännerna iom alla skulle träffas och det var bestämt långt innan och kände att man måste ju kunna leva som vanligt tills man är gravid. 
    Men är lite orolig idag att det ska försämra tex chansen att ägget ska fästa m.m.m
    Kan det göra det tror ni?
    Vilvarin skrev 2012-07-07 15:07:26 följande:
    Om du går in via datorn så loggar du in och klickar på My chart i menyn i vänsterkanten. Då får du upp en kalender där du klickar på rätt dag så kommer alla valen fram. Fast enklare är att ladda ner appen och fylla i allt i mobilen tycker jag :)
     Jag har också appen på telefonen, super smidigt, speciellt på morgonen då man tagit tempen så skriver man bara in via mobilen och vips så kan man somna om igen utan att ens stiga ut sägen :) 

• Capiche

Ja får försöka inte tänka på det. 

Jag vet att jag inte haft lätt tidigare att bli gravid. Det tog sist 1 1/2 år att bli gravid och just att sluta dricka helt och hålla sig helst från kaffe helt det vet jag inte kommer gå.
    Vi vill inte berätta för våra vänner att vi försöker skaffa gemensamt barn.
    (Jag ha två barn sedan tidigare förhållande)

Vi är dom som alltid annars är med på alla middagar m.m..

Få se hur det blir med det :D  

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*