BejbyBoo skrev 2010-09-21 11:36:07 följande:
Någon rutinerad som kan tänka sig att ta en titt och komma med en kvalificerad gissning på vad sjutton som händer?!
www.fertilityfriend.com/home/1f7f38
Kan det vara en äl-fri månad och att mensen nu därför blir jättetidig?
Kort sammanfattning av hur min cykel brukar vara:
ÄL dag 17-18
Luthealfas 12-13 dagar
Före ÄL temp omkring 36,4-36,7
Efter ÄL temp omkring 36,9-37,2
Spotting 1-2 dagar innan mens
Jag vet att det bara är att vänta och se, men jag tänkte om någon här har sett/varit med om något liknande och därför kanske kan lugna mig lite i min förvirring.
Galet typiskt att det här verkar vara en äl-fri månad, då det var vår sista chans för att få behålla SGI:n...
Min förra kurva var utan ÄL, den finns på min FF-sida om du vill titta. Jag fick känningar av ÄL någon dag senare än vanligt, var säker på att ÄL skulle ske då men istället fick jag spottnings som sen höll i sig i två veckor. Jag var till gyn under den tide jag hade spottings och läkaren såg att jag hade en äggblåsa som var 18 mm och slemhinnan var så tjock som den ska vara vid ÄL. Nu testar jag inte med stickor men jag kan tänka mig att om jag gjort det så skulle dom nog ha visat nästan positivt iaf eftersom dom gör det innan ägget släpper. Min äggblåsa sprack aldrig och jag fick vänta i en hel evighet på min mens (det kändes som en evighet iaf).
Nu behöver det ju inte vara så för dig men det är ju en teori iaf, jag håller tummar och tår att det INTE är lika för dig. Dina tester ser ju iaf lovande ut så vi hoppas på att du helt enkelt har en senare ÄL än vanligt.