• ekke

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

lägger till i mina favoriter. Är inte så aktiv på fl just nu - pga no-baby blues, men jag tempar varje dag. Fick höjd temp idag, vad tror ni kommer jag få äl utsatt igår eller i förrigår? (har bytt termometer denna månaden)

www.fertilityfriend.com/home/ekke 

• ekke
    Bjornis skrev 2010-09-12 11:12:00 följande:
    Jag gissar på att ff sätter ut äl på lördagen! Prickade ni in det mes mys?
    Och jag förstår dig, ibland behöver man ett break bara. Men du är ju välkommen hit när det passar!

Kinder: Hurra för torka då!
    tack, ja  det verkar så, lade till lite mer temperaturer och fick äl utsatt på lördagen. Vi fick till det, så det är bara att hoppas kan ta sig denna gång. Någon gång måste ju bli the one, men det lutar väl mer åt att det blir i en petriskål på en klinik....
  • ekke

Blir ett litet EGO inlägg, lovar att komma läsa ifatt lite i veckan,

min kurva tog sig en riktigt dipp idag, samtidigt som ältestet bara skrek positivt, säkert dubbelt så stark som kontrollstrecket! så det är bara att fortsätta att ligga i, så att säga ;) 
    missade igår eftersom jag var säker på att äl redan varit.

hoppas dock på en temphöjning imorgon. Tyvärr är min man bortrest nästa äl-period. Sååå jobbigt att missa ett försök när man har det svårt att få till det. 

Vi ska iväg och förhoppningsvis diskutera ivf om en dryg vecka. Jag hoppas att vi inte behöver vänta alltför länge. Just nu är det i stort sett inga köer i skåne, dock är de väldigt återhållsamma om vilka som får hjälp.  (och därav de korta köerna)  

• ekke

idag kommer mensen, man kan iaf inte anklaga den för att inte komma i tid...

var hos vår nya fertilitetsläkare här om dagen och hon avrådde oss från att tempa och att tänka på att bli gravida. Precis som att det ger mig bättre ägg, eller maken bättre spermier. 
    Just nu är vi i valet och kvalet om vi ska gå på ivf redan i år eller om vi väntar till nästa år.

HUr går det för er andra, något plus på gång? 

• ekke
    BejbyBoo skrev 2010-09-25 18:48:19 följande:
    Åh, vad tråkigt...
    Min gyn tyckte också att jag skulle låta bli i stort sett både test och temp. Visst, för somliga kanske det blir stressande, men för mig skulle det vara betydligt mer stressande att INTE VETA när ÄL närmar sig.

Vad är det som gör att ni tvekar inför IVF? 
    så känner jag med, det är ingen stressande faktor för mig att tempa, men att inte ha koll på äl gör mig stressad eftersom vi kan missa den.

Vi får landstingsfinanserad ivf till våren, men vi funderar på om vi ska betala själva för något försök innan dess. Men eftersom allt är så bra med oss enligt alla undersökningar och prover så vill vi ju lyckas själva.  
  • ekke
    BejbyBoo skrev 2010-09-26 20:20:36 följande:
    Förresten, jag har sett när man söker på andra charts att man bl.a. kan söka på de som har endometrios, första cykeln efter p-piller osv. Jag har försökt hitta vart man själv lägger in den infon, men kan inte hitta det.
    Är det någon som vet?? 
    När man lägger till sin chart i galleriet kan man lägga till keywords. 
  • ekke

Jag anar att jag fick missfall idag. Har inte tagit något test, så jag är ju inte säker.

Men jag har blött stora slemhinneklumpar samtidigt som jag har ont i brösten. Har varken gjort eller haft det någon gång tidigare. Fick gå hem från jobbet eftersom jag höll på att blöda igenom till kläderna. förlåt för detaljerna.

även om det är tråkigt så kan det tyda på att vi kan bli gravida, efter 1 1/2 år börjar man ju fundera på om det någonsin ska gå.

• ekke
    BejbyBoo skrev 2010-09-27 20:36:57 följande:
    Oj... beklagar... {#emotions_dlg.flower}
    Men som du säger, det finns ju en gnutta positivt i det också, även fast det kanske inte är så lätt att ta till sig precis nu. 
    Tack, nej det är svårt att vara glad, även om vi är det på ett plan ändå. 

HUr går det för dig? blev det någon äl till slut, eller var det en äl-fri månad? 
  • ekke
    Smurfette77 skrev 2010-09-27 21:37:57 följande:
    Oj, jag är verkligen ledsen för din skull Rynkar på näsan Jag har haft något liknande, jag hade rosa flytningar från 7 dpo och när mensen väl kom (någon dag sent) så var det den smärtsamma jag varit med om.Jag misstänker ju att det var ett tidigt missfall, men precis som du så testade jag inte så det är ju svårt att veta.
    mallanis skrev 2010-09-27 21:53:17 följande:
    Uch Ekke så tråkigt! Det låter ju onekligen som ett tidigt missfall, men det låter som att det var ganska mycket som kom ut fast du gått några dagar längre än BIM? Eller var du kanske längre gången än så? Uch beklagar Ekke. =/
    Melitta69 skrev 2010-09-28 08:20:44 följande:
    Usch så tråkigt Ekke , tänker på dig {#emotions_dlg.flower}
    Tack tjejer! {#emotions_dlg.flower}
  • ekke
    BejbyBoo skrev 2010-10-02 12:27:04 följande:
    Dag 31, ingen ÄL, ingen mens. Demon
    vilket skit! Hoppas att det kommer snart!
    Banzai skrev 2010-09-30 19:02:27 följande:
    Nytt försök nästa månad 
    Kram

Jag ska inte tempa denna månad eftersom vi med största sannolikhet missar äl.
    Kommer tillbaka i november 
  • ekke
    BejbyBoo skrev 2010-11-14 20:22:31 följande:
    Nej, ingen bebis den här gången heller... Gråter
    Mensen är här...
    styrkekram!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*