Finns det dunderkur för slöa simmare ?
Undrar om någon har erfarenhet av att förbättra slöa simmare. Har gjort tre ICSI och vill gärna veta om det går att påverka.
Undrar om någon har erfarenhet av att förbättra slöa simmare. Har gjort tre ICSI och vill gärna veta om det går att påverka.
Om ni stoppar i karln zink tänk på att kombinera det med folsyra då det tydligen ska tas upp bättre så. (har någon länk där jag läste detta, ska leta) Vi har testat det + L-Arginin, Carnitin, div vitaminer, Omega-3, sluta med alkohol helt osv men utan resultat tyvärr.
Här står en del tips som man kan ta till sig om man vill testa:
www.urologkanalen.com/manliginfertilitet/alternativbehandling.shtml
Bastu ska visst inte vara så bra heller har jag hört...
Hej!
En studie visar att 66 mg zink i kombination med 5 mg folsyra skall öka spermieproduktionen. Se länk nedan.
www.niomanader.se/content.asp
Jag satte min sambo på den kuren och efter bara 2 månader hade hans spermier gått från 7 miljoner toppsimmare efter rensning till 29 miljoner!! Det är inte säkert att det är kosttillskotten, men så här bra värden har han inte haft tidigare. Kan vara värt testa iaf.
Lycka till!
Min äter zink och en vitamintablett med typ allt i, är det samma sak tror ni eller måste det vara en speciel folsyratablett?
Min har ätit ren zink och en vitamintablett med folsyra i. Det är faktiskt 1 mikrogram för lite folsyra i den vitamintabletten, men kvaliteten förbättrades ändå. Vi får se i nästa vecka om den håller i sig eller om det bara var en tillfällig variation.