• Stina10

Finns det dunderkur för slöa simmare ?

Undrar om någon har erfarenhet av att förbättra slöa simmare. Har gjort tre ICSI och vill gärna veta om det går att påverka.

• Svar på tråden Finns det dunderkur för slöa simmare ?
  • Liljekonvaljblomman

Bastu ska visst inte vara så bra heller har jag hört...

• Loppan77
    grynet80 skrev 2010-10-01 08:58:51 följande:
    Grattis! Fick mannen äta pergotime?

Stina10 Jag har också hört att zink är bra, min man åt det ett tag och vi lyckades men vet ju inte om det berodde på det. Lycka till!!
    Japp På apoteket så totalvägrade de först att lämna ut pergotime, de ringde upp kliniken och frågade om receptet verkligen stämde...
    Min man åt  pergotime i 21 dagar de första 7-8 dagarna varje dag sen en tablett varannan dag plus antibiotika varje dag i 21 dagar.

Denna kur skulle enligt andrologen öka trycket i prostatan och "blåsa rent" förträngningarna som stoppade upp så att spermierna inte kom ut...

På min man funkade det i alla fall
  • Yrja M
    Loppan77 skrev 2010-10-02 10:27:04 följande:
    Japp På apoteket så totalvägrade de först att lämna ut pergotime, de ringde upp kliniken och frågade om receptet verkligen stämde...
    Min man åt  pergotime i 21 dagar de första 7-8 dagarna varje dag sen en tablett varannan dag plus antibiotika varje dag i 21 dagar.

Denna kur skulle enligt andrologen öka trycket i prostatan och "blåsa rent" förträngningarna som stoppade upp så att spermierna inte kom ut...

What?? Har jag aldrig hört talas om! Kul att det fungerade Glad
  • Gloxi

Hej!

En studie visar att 66 mg zink i kombination med 5 mg folsyra skall öka spermieproduktionen. Se länk nedan.

www.niomanader.se/content.asp

Jag satte min sambo på den kuren och efter bara 2 månader hade hans spermier gått från 7 miljoner toppsimmare efter rensning till 29 miljoner!! Det är inte säkert att det är kosttillskotten, men så här bra värden har han inte haft tidigare. Kan vara värt testa iaf.

Lycka till! Glad

• grynet80
    Loppan77 skrev 2010-10-02 10:27:04 följande:

Häftigt!! Förstår att apotekspersonalen blev förvånade .
  • Stina10
    Miss Cph skrev 2010-10-02 16:05:57 följande:
    Hej!

En studie visar att 66 mg zink i kombination med 5 mg folsyra skall öka spermieproduktionen. Se länk nedan.

www.niomanader.se/content.asp?id=215#zinkfolsyra

Jag satte min sambo på den kuren och efter bara 2 månader hade hans spermier gått från 7 miljoner toppsimmare efter rensning till 29 miljoner!! Det är inte säkert att det är kosttillskotten, men så här bra värden har han inte haft tidigare. Kan vara värt testa iaf.

Lycka till! Glad
    Kul att läsa ! ! Till apoteket direkt och se om det finns med den styrkan......
  • Liljekonvaljblomman

Min äter zink och en vitamintablett med typ allt i, är det samma sak tror ni eller måste det vara en speciel folsyratablett?

• Stina10
    Liljekonvaljblomman skrev 2010-10-05 10:10:10 följande:
    Min äter zink och en vitamintablett med typ allt i, är det samma sak tror ni eller måste det vara en speciel folsyratablett?
    Puffar...vill också veta. Ska man äta en just zink tab och en folsyra tab, eller är det så att man kan äta en sådan där en om dagen tab med alla vitaminer i. Såg på den tab att den inte har så hög konc av zink och folsyra så det kanske är bättre och leta specifikt zink och folsyra tabletter? ? ? 
  • Gloxi

Min har ätit ren zink och en vitamintablett med folsyra i. Det är faktiskt 1 mikrogram för lite folsyra i den vitamintabletten, men kvaliteten förbättrades ändå. Vi får se i nästa vecka om den håller i sig eller om det bara var en tillfällig variation.

Svar på tråden Finns det dunderkur för slöa simmare ?