• hiron

Finns det dunderkur för slöa simmare ?

karnitin och arginin sägs vara bra, i kombination med en multivitamin. kolla vitaminbutiken tex. eller Natural Solutions to Infertility (en bok, kommer inte ihåg författaren nu) vet inte om det funkar, men vi testar...

lycka till!

• hiron

vad är pergotime och på vilket sätt hjälper det??

tack och lycka till alla!!

• hiron

helt otroligt! grattis!!!

blir sa upprord att vi inte haft bra radgivning pa det har. har haller vi pa med ivf efter ivf nar vi kanske skulle kunna fixat det har for lange sen med enkla medel! men upplyftande att det gar vagen for er, det inger hopp. ska verkligen utforska vidare! tank om det kunde funka naturligt vilken drom!

• hiron
    callimero skrev 2010-11-25 18:26:59 följande:
    Funderar också på detta. Man konstaterade bara att det såg illa ut på proverna och sedan dess har allt satts in på mig. Har gått igenom 7 fulla ICSI och har numera vant mig vid att klinikerna talar till mig som infertil trots att inga fel fanns hos mig vid utredningen.

• hiron
    Funderar också på detta. Man konstaterade bara att det såg illa ut på proverna och sedan dess har allt satts in på mig. Har gått igenom 7 fulla ICSI och har numera vant mig vid att klinikerna talar till mig som infertil trots att inga fel fanns hos mig vid utredningen.

• hiron
    nej nu verkar datorn fått snurr....

visst blir man trött!!! ska gå till botten med det här, bättre sent än aldrig. men så får man ju vänta en evighet för att ens få läkartid...är så upprörd över att vi fick så dålig uppföljning och förlorade så mycket tid efter att min mans sterilisering hade 'reverserats'.

rådet var typ kör på nu och hoppas på det bästa - kom tillbaka om ett år. sen efter ett år konstaerar de att det finns ett problem, vilket man ju redan visste om från början, och då får man ställa sig i KÖ för att träffa en fertilitetsexpert som går direkt på ICSI. vi har kört IVF nu i ett år (en abort pga kromomfel, ett missfall), och är nu inne på tredje stimuleringen. spermieprov igen imorgon och håller alla tummar på fler simmare den här gången...

vi kör på med vitaminer (karnitin, arginin, zink, folsyra osv) och har gjort lite akupunktur också. andra tips mottages gärna!

vad hårt det måste varit med 7 IVF - jag tycker den tredje är bra påfrestande! hoppas verkligen det går vägen för oss båda snart!!
  • hiron

vill bara meddela att vi fatt ett mycket battre resultat nu - anmarkningsvart fina spermier sa de (iaf i jamforelse med tidigare resultat bara nagra veckor tidigare) - och mycket mobila! vet inte vad det beror pa men vi har haft bade anti-inflammatorisk medicin och kanske vitaminkuren de senaste manaderna gor sitt...allt beror ju pa var 'felet' ligger (vilket vi hoppas klarnar nar vi antligen far traffa doktorn) men i vart fall iallafall verkar detta ha forbattrat forutsattningarna da vi kunde gora vanlig ivf istallet for icsi den har gangen, vilket kanns mycket battre.

lycka till alla!

Svar på tråden Finns det dunderkur för slöa simmare ?