callimero skrev 2010-11-25 18:26:59 följande:
Funderar också på detta. Man konstaterade bara att det såg illa ut på proverna och sedan dess har allt satts in på mig. Har gått igenom 7 fulla ICSI och har numera vant mig vid att klinikerna talar till mig som infertil trots att inga fel fanns hos mig vid utredningen.
nej nu verkar datorn fått snurr....
visst blir man trött!!! ska gå till botten med det här, bättre sent än aldrig. men så får man ju vänta en evighet för att ens få läkartid...är så upprörd över att vi fick så dålig uppföljning och förlorade så mycket tid efter att min mans sterilisering hade 'reverserats'.
rådet var typ kör på nu och hoppas på det bästa - kom tillbaka om ett år. sen efter ett år konstaerar de att det finns ett problem, vilket man ju redan visste om från början, och då får man ställa sig i KÖ för att träffa en fertilitetsexpert som går direkt på ICSI. vi har kört IVF nu i ett år (en abort pga kromomfel, ett missfall), och är nu inne på tredje stimuleringen. spermieprov igen imorgon och håller alla tummar på fler simmare den här gången...
vi kör på med vitaminer (karnitin, arginin, zink, folsyra osv) och har gjort lite akupunktur också. andra tips mottages gärna!
vad hårt det måste varit med 7 IVF - jag tycker den tredje är bra påfrestande! hoppas verkligen det går vägen för oss båda snart!!