• HaBaNiTa

Finns det dunderkur för slöa simmare ?

Det heter clomifen det är samma som pergotime så ni vet, samma innehåll så att säga! Min man fick den kuren utomlands men det hjälpte inte alls så jag tror bara att det handlar om tur för hans spermie antal ökade inte något alls med den kuren!

• HaBaNiTa

Ja min man var på besök i hans hemland (Latinamerika- spansktalande) där han genomgick pungbråcks operation när han var yngre! Läkaren där gav honom clomifen efter att de kollat att han hade litet antal spermier. Detta koll gjorde de förra året och då gav läkaren honom clomifen som skulle öka spermieantalet! Vi har under hösten lämnat ytterligare två sperma prov här i Sverige och det är ingen skillnad efter behandlingen med clomifen lika lite antal simmare så jag är tveksam till att det är en dunderkur.

Kärleksmiraklet måste ha haft tur precis som andra par som har lite simmare eller annat fel men blir gravida iallafall! Har hört historier där par försökt i 3års tid men inte lyckas o sedan påbörjar de en utredning och mitt i allt så blir de gravida på naturlig väg! Tror det bara är ödet när det blir så
    När läkare säger att det är näst intill omöjligt att bli gravid på naturligt väg så kan de största miraklen ske!!! Själv har man tappat hoppet om graviditet den naturliga vägen! Vi ska genomföra ICSI i februari 2011 o hoppas vi lyckas på första försöket

Svar på tråden Finns det dunderkur för slöa simmare ?