Inlägg från: Jamilia |Visa alla inlägg
  • Jamilia

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

MrsMommy skrev 2010-09-08 22:03:07 följande:
    Teofil, det är ju frukost! Te & fil!

Sedan alla namn man förknippar med någon som varit dum mot en under barn domen....
    Hahahaha, te & fil... Klockrent Skrattande Skrattade som bara den när jag läste denna raden!!!

Ogillar alla USA-inspirerade namn, typ Kevin, Liam, Neo osv.
  • Jamilia
    littlepixiegrl skrev 2010-09-10 21:38:16 följande:
    Stötte nyligen på namnet Bänkt!!!!!   Var hans föräldrar höga eller?
    Hahahaha, jättekul igen SkrattandeStackars pojke att heta så!!!
  • Jamilia
    Floria skrev 2010-09-10 11:49:22 följande:

Det intressanta med namn som man själv tycker är fula, är att i samma stund som man lär känna någon, barn eller vuxen, som heter det namnet så brukar man plötsligt börja tycka om det.

Jag är inte så förtjust i namn med ö i sig, typ Börje, Hjördis, men jag lovar, skulle jag träffa på några härliga barn som heter det så skulle jag ändra mig.

Smaken förändras ju över tid.

Håller verkligen med om att smaken förändras över tiden: Hatade namnen Saga och LIv tidigare, förstod inte hur folk kunde välja dessa namn till deras barn... Nu tycker jag de är såååå sina, funderar själv på att döpa barnen till detta om man får flickor!
  • Jamilia

Vad tycker ni om Silas??? Får nog ta tillbaka min kommentar om att ogilla ALLA USA-insp.namn... Har börjat fastna lite för Silas!

• Jamilia
    Bedan skrev 2010-09-11 10:01:02 följande:
    Silas är inte USA-inspirerat, det är bibliskt.
    Ok, jag har mest hört det i amerikanska filmer, men nu när du säger det så vet jag eg oxå att det är gammalt bibliskt! Tackar för infon =)
  • Jamilia
    Trinity78 skrev 2010-09-11 11:46:33 följande:
    Silas är ett hästnamn för mig Jag har lust att gnägga när jag hör det
    Skrattande Gnägga på!!!! Hahaha!
  • Jamilia
    Bedan skrev 2010-09-12 00:20:52 följande:
    Det känns ju genast lite bättre när man vet att folk inte kan säga att det är amerikanskt och WT, eller hur SkrattandeJag gillar också Silas för övrigt.
    Japp, det gör det verkligen! Har dock kommit sååå många amerikanska namn hit senaste tiden... Nej, inget jag hade valt i första taget tror jag!!
  • Jamilia
    Kokomo skrev 2010-09-12 00:24:40 följande:
    Jag tänker bara på den läskige munken i Da Vincikoden när jag hör namnet Silas! :)
    Eller den äldste sonen i Weeds, om du kollar på den serien Glad
  • Jamilia
    Bedan skrev 2010-09-12 00:29:29 följande:
    Jag tänker nog på ett barn... Hette inte ett av barnet i "Singelmammor", dokumentären om 3 tjejer med barn som gick på SVT 2007 eller 2008, Silas?
    Yes, det gjorde han! Jag och en kompis fastnade för namnet då!
  • Jamilia
    Bedan skrev 2010-09-12 00:39:46 följande:
    Han var ju väldigt söt både på utsidan och insidan Glad 
    Ja!!! Och sånt spelar ju in lite iaf, man kopplar ju ibland ihop både namnet och personen!
  • Jamilia
    fendt87 skrev 2010-09-13 12:45:12 följande:
    det plus och alla asagudar-namn (tor, balder och sånt...)
    Jag som ÄLSKAR Freja Flört
    Försök 1 efter MF!
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.