Inlägg från: miljarden |Visa alla inlägg
  • miljarden

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Jag tycker att Moltas är riktigt fult. Och Melwin. Och Wilmer.  Och Sander. Och Milo. Och Malte. 

Thimea, Milea, Engla och Vilja är riktigt fula namn också. Ju knasigare stavning desto värre. 

• miljarden
    Linawb skrev 2010-09-09 18:21:07 följande:
    Fy.... Och, jag vet - Savannah!!
    Usch. 
    Och Carisma.
  • miljarden
    lilla V skrev 2010-09-09 18:27:09 följande:
    Kommer ni fram till något? Själv tycker jag det är helt meningslöst med sånna här trådar eftersom namn är väldigt individuellt. Helt beroende på vem och vad man associerar namnet med. Ville bara säga det Skrattande
    Namn, till skillnad från allt annat som diskuteras på familjeliv är individuellt menar du. 
    Folk startar trådar och frågar om man kan lägga undan saker på ikea, ifall de är gravida utifrån några olika symptom de tycker sig känna, ifall en kille de gillar är intresserade av dem, om deras man är otrogen. Vore man petnoga skulle man kunna tycka att hela familjeliv är meningslöst, men det kan man tycka om mycket. Scrapbooking kanske är ett jätteintresse för dig men meningslöst för mig, fotboll kanske är superviktigt för mig men meningslöst för dig.
    Vem ska avgöra vad som är meningsfullt för någon annan? 
  • miljarden
    V P E skrev 2010-09-09 18:35:05 följande:
    Jag lyfter på hatten och instämmer till fullo! 
    Glad
  • miljarden
    Korsriddaren skrev 2010-09-09 18:37:37 följande:
    Sluta fantisera!

Haha.
    Men det finns en som heter Passion. Passion!  
  • miljarden

Det finns även en Önskan, och en Önska. 
    Och ett femtontal Miracle.
    Och Diamanda.

• miljarden
    Sofiero skrev 2010-09-09 18:49:38 följande:
    Haha, kommer ju osökt att tänka på hur dialekter kan ställa till det...!!

Moa - helt okej namn, tycker jag. Men i Skåne... "Meeoooouuua"... Låter som en kossa med matsmältningsproblem ju!

De flesta namn som innehåller "r" kan ju bli galet i Skåne/Småland/Blekinge. Även i Östergötland, främst om namnet börjar på R. "Oåbärt dööh"...! :D

Haha, detta var kul!! :) 
    Men vad kan man heta i Skäne utan att det låter galet? Alice eller Daniel typ. Eventuellt något mer. 
  • miljarden
    Korsriddaren skrev 2010-09-09 19:21:49 följande:
    Du har uppenbarligen mycket dålig koll på skånska. Om det är någon dialekt i det här landet som är känd för sina djupa tungrots-R, så är det skånskan. Småland, Blekinge och kanske Östergötland kan appliceras på ditt exempel, men definitivt inte Skåne. Här skulle pågen klockrent heta Rrrrrrobert. Tomte
    Men det är ju inget riktigt rullande r. tungrots-r räknas inte. 
  • miljarden
    7 små apor skrev 2010-09-09 19:34:42 följande:
    Alla invandrarnamn som  inte är åtminstonde europeiska.
    De låter konstigt, stavas ännu konstigare och när jag försöker uttala dem skrattar folk ihjäl sig.
    Alla, verkligen alla? Du ba: "Ali, hur uttalas det nu?"

• miljarden
    Bedan skrev 2010-09-15 14:10:38 följande:
    Det har fått rätt mycket kritik det programmet, tanken var god, men istället för att göra barn mer förstående inför barn med förståndshandikapp blev effekten snarare den motsatta.
    Att barn började tycka mer illa om barn med utvecklingsstörning, på grund av programmet? Tror det där programmet varken gjorde från eller till, men ett program om en kille med ds kan knappast utrota djupt rotade fördomar på egen hand. De fördomarna finns ju överallt i hela samhället, som att det är helt ok att göra abort om man riskerar att få ett barn med ds t ex. 

Men, men. Jag tror det är överdrivet att anta att alla åttiotalister/sjuttiotalister som såg det programmet har fått namnet Joel trashat för sig. 
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.