Inlägg från: Kokomo |Visa alla inlägg
  • Kokomo

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Okej jag är ju, som många andra här, inte särskilt förtjust i Tindra och Ängla och namn med det stuket. Men för att variera mig lite så vill jag utnämna LILLEMOR till det fulaste namnet. Lyssna bara på det: Lille-mor! Fattas bara någon med det namnet får svårt att få barn så det aldrig blir någon liten mor av henne. Brr.

• Kokomo
    MrsMommy skrev 2010-09-09 16:00:27 följande:
    Det fanns en engelskalärare på min gamla skola som hette Lillemor, fast alla kallade henne hjärtligt "Little mother".
    Haha :) Då får hoppas att Lillmor inte var 2 meter lång, vägde 150 kilo och var barnlös. Hade rimmat så märkligt ihop med denna lilla lilla lilla gulliga mammimammi. :)
  • Kokomo
    MrsMommy skrev 2010-09-09 16:08:14 följande:
    Hon var väl ca 155cm och ganska späd, och jag tror att hon hade barn, så det passade jättebra!
    Det får väl passera med en varning då! Flört
  • Kokomo
    Mad as snow skrev 2010-09-09 16:24:29 följande:
    Ha ha, jag och min man pratade om Lillemor igår. Och Lillebror. Och Lillefar. Det var nästan så att vi kände att vi måste döpa bebisen till Lillebror. Men det slutade med att hunden fick heta Lillemor i andranamn istället. Ett så otroligt anskrämligt namn.
    Haha Lillebror! Då tänker man ju bara på läskigaläskigaläskiga Lillebror i Riket! Brrrr! 

• Kokomo
    Floria skrev 2010-09-10 11:49:22 följande:

Det intressanta med namn som man själv tycker är fula, är att i samma stund som man lär känna någon, barn eller vuxen, som heter det namnet så brukar man plötsligt börja tycka om det.

Jag är inte så förtjust i namn med ö i sig, typ Börje, Hjördis, men jag lovar, skulle jag träffa på några härliga barn som heter det så skulle jag ändra mig.

Smaken förändras ju över tid.

• Kokomo
    7 små apor skrev 2010-09-10 17:21:16 följande:
    Du vet inte på hur många sätt det kan uttalas förmodar jag. Sällan som försvenskade Aaaaliiiii. :-P
    Haha! Så folk skrattar alltså ihjäl sig när du försöker säga Ali? Det var tuffa puckar det du.
  • Kokomo
    Jossan90 skrev 2010-09-11 01:14:02 följande:

jösses vad olika vi tycker, men jag tror det beror på att vi kopplar ihop namnen med någon person, ogillar man någon så ogillar man oftast deras namn också för det påminer om det människan!

...så du ogillar "typ alla" araber med andra ord?
  • Kokomo
    Jossan90 skrev 2010-09-11 13:31:51 följande:
    nej varför skulle jag göra det :O jag gillar inte namnen, och jag gillar inte vissa svenska namn heller, bara för det så ogillar väl jag inte svenskar? hur tänker du människa!
    Tja jag tänker som så att först skrev du att du inte gillar typ några arabiska namn och sedan skrev du att anledningen till att man inte gillar namn är för att man har dåliga erfarenheter av personer som heter det namnet. Då kändes det naturligt att dra slutsatsen att du haft dåliga erfarenheter av "typ alla" araber.
  • Kokomo
    LjubaviMoja skrev 2010-09-11 14:35:22 följande:
    Kanske hon har haft dålig erfarenhet utav alla araber HON träffat so what?
    ja, det var det jag undrade över.
  • Kokomo
    Bedan skrev 2010-09-11 17:30:08 följande:
    Så om jag säger att jag inte gillar namnet Dragan och att jag har dålig erfarenhet av folk som heter så så betyder det att jag avskyr en stor del av befolkningen på Balkan? Ok...
    Öh nä? Personen ifråga sa att alla arabiska namn var fula, inte ett.
  • Kokomo
    Bedan skrev 2010-09-12 00:20:52 följande:
    Det känns ju genast lite bättre när man vet att folk inte kan säga att det är amerikanskt och WT, eller hur SkrattandeJag gillar också Silas för övrigt.
    Jag tänker bara på den läskige munken i Da Vincikoden när jag hör namnet Silas! :)
  • Kokomo
    Jamilia skrev 2010-09-12 00:26:44 följande:
    Eller den äldste sonen i Weeds, om du kollar på den serien Glad
    Just det ja! :)
  • Kokomo
    littlepixiegrl skrev 2010-10-07 11:01:14 följande:
    Glömde ju Görgen! Snygg stavning på ett redan snyggt namn 
    Åh jag gillar (ogillar) sånna märkliga stavningar. Två favoriter: Cjell och Jöran. Fast frågan är om inte Görgen toppar dem båda.
  • Kokomo
    littlepixiegrl skrev 2010-10-07 12:58:26 följande:
    Cjell va ju bra annars...om man vill att det ska uttala Siell
    Borde inte Görgen uttalas just Görgen och inte som Jörgen? Eller har jag helt fel?
    Jo du har nog rätt i det.
    Lägger till namnet/stavningen Benkt till listan också.
  • Kokomo
    hemmafrun skrev 2010-10-18 19:40:28 följande:
    Smaken som baken?Ehh oki...Detta ar varfor jag sallan lamnar in inlagg i FL...Eftersom inte det var ditt barn som heter Sixten tycker jag att det var hart av dig att du var TVUNGEN att skriva sa om Neo.
    Tror ocksa inte att jag kanske skullit dopt honom till det i dag som jag gjorde 8 ar edan men det var INNAN alla dopte sina barn till liknande namn och namnet blev urtjatat.
    Men Neo ar fortfarande ett fint namn..och NAAAAA NEMO skulle jag AL:DRIG dopa mitt barn till eftersom det ar efter en FISK...
    Men chilla, du är i en tråd där man skriver vad man tycker om olika namn och hon skrev ju dessutom att alla har olika smak.
  • Kokomo
    hemmafrun skrev 2010-10-18 22:41:20 följande:
    Fortfarande otroligt pa mellanstadie niva...
    Mellanstadienivå att skriva sina åsikter om ett namn i en tråd som handlar om just namn? Å att dessutom tillägga att hon vet att alla har olika smak.
    Nä, det är faktiskt du som tar åt dig lite väl lätt nu och blir arg för ingenting.
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.