Inlägg från: Charlie40 |Visa alla inlägg
  • Charlie40

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Har fått tid för mkp i mitten av maj, nu gäller det att fylla veckorna fram till svaret kommer med massor av aktiviteter så att man inte tänker så mycket. Är det fler som ska göra mkp snart?

• Charlie40
    Saga101 skrev 2014-05-01 21:56:08 följande:

Fick du högrisk på KUB eller varför mkp ! Håller alla tummar

Fick 1:7 förra grav och flickan hade trisomi 13 gjorde avbrytande i v 16 detta var i nov. Nu går vi direkt på mkp och struntar i kub.
  • Charlie40
    Mino75 skrev 2014-05-05 16:04:44 följande:

hej

Fick just ett samtal med ett mycket dåligt besked, barnet har inte vår genetiska sjukdom men den har trisomi 18 så i morron åker vi in avbryter ;( så hemskt men de finns ju inget att göra, så ledsen ;(

Åh vad ledsen jag blir för er skull. Krama varandra och skriv här om du vill bolla tankar, var i samma sits i november. Stor kram
  • Charlie40
    Solanna skrev 2014-05-09 05:12:36 följande:

Hoppar in här då jag var på KUB igår och fick 1:20 på trisomi 13.
    Det syntes att även läkaren vart lite överrumplad då ul såg perfekt ut så det var blodprovet som drog ner resultatet.
    Vi fick vänta två timmar sen hade dom en lucka för MKP så nu blir det en låååång helg innan dom ringer på måndag eller tisdag och meddelar resultatet.

Håller tummarna, jag gör mkp nästa vecka för andra gången. Fick göra avbrytande i v 16 i nov pga Trisomi 13. Fick 1:7 och blodprovet drog ner. Är 40 år. Så nu går vi direkt på mkp å struntar i kub. Jag vet vad du går igenom, styrkekram!
  • Charlie40
    Mino75 skrev 2014-05-13 12:10:23 följande:

hej tänkte bara kika in o säga tack för era tankar o fina ord!! Var in igår o fick tabletten så i morron läggs jag in o då är de över. Känns sorgligt.. men samtidigt skönt att de snart är över o vi jab gp vidare, o den lille får komma till ro ;( Hoppas verkligen att de ska gå bra för er som väntar svar eller snart ska göra test!!

Kram på er!!

Stor Kram
  • Charlie40
    Solanna skrev 2014-05-16 17:49:22 följande:
    Jo, det har gått bra. Inga kromosomfel :)
    Åhhhh vad skönt, grattis!!
  • Charlie40
    ilyaln skrev 2014-05-19 10:41:48 följande:
    Okej, jag trodde det tog mycket längre tid. Då känns det inte så farligt om det nu inte skulle bli ett mkp :)
    Stora skillnaden är väl att fvp kan man inte göra så tidigt, tror det är från v 15-16 och mkp från v 11 man vill ju inte hinna känna sparkar om man nu måste göra ett avbrytande så därför är ju mkp att föredra. Jag är så nervös, gör mitt på onsdag och ultraljud imorgon för att se att bäbisen lever.
  • Charlie40
    visvto skrev 2014-05-20 18:03:03 följande:

Tack!
    Det är såklart ett jättetufft beslut att ta, och jag tror vi tänkt helt annorlunda om detta varit vårt 1:a barn. Eller andra.

Det värsta är att jag känt på mig från dag 1 att det varit något fel...och så rätt jag fick.

Åh stor kram till er. Imorgon är det dax för mitt mkp och jag hoppas att OM det är ngt så får vi veta innan helgen. Sist ringde dom måndagen och vi trodde hela helgen att det var ok eftersom dom inte hört av sig. Dom sa att dom skulle ringa innan helgen om det var dåligt.
  • Charlie40
    visvto skrev 2014-05-20 19:14:42 följande:

Det var faktiskt skönt att slippa lång väntan. Ett dygn tog det!

Vart gjorde du mkp? Skönt med snabbt svar iaf. Väntan är sååå jobbig.
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!