Inlägg från: Carla300 |Visa alla inlägg
  • Carla300

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Minnie: Okej. Har läst att mf risken vid fvp nuförtiden är 1/900-1/1000 så det är lite trevligare siffror än 1/100-1/200. Jag tänker nästan inte alls på mf risken eftersom DS risken är SÅ många gånger större för mig.

Nu har jag fem dagar kvar till fvp. Det tar sig:)

• Carla300

Tiden GÅR fram fastän det inte alltid känns så;) 3 dagar kvar här. Eller två hela. Läskigt nära nu! Är egentligen inte så nervös. Känner faktiskt inte mycket alls! Som att jag stängt av alla känslor dom har med graviditeten att göra. Hoppas att vi blir klokare av ul som görs på samma gång som fvp.

• Carla300

Härligt Linalinnea!!:)

jenny303: Då borde du nog få svaret snart! Spännande!

Imorgon är det dags för mitt fvp. Äntligen! Men jag är väldigt nervös...

• Carla300

Nu är fostervattenprovet avklarat! Det gick bra och allt såg bra ut med bebisen:) Nu återstår det att vänta till måndag efter kl. 14 för då ringer de med svaret oavsett resultatet!

• Carla300

Minnie: Va skönt!:) Jag måste vänta ända till vecka 21 på rul... Men organen syns bättre då förståss.

• Carla300

Grattis wheeli och rödblå! Härliga nyheter:)

Här gör de inte ens långtidsodlig för det är såå ovanligt att de hittar något där.

• Carla300

Rödblå: Jag fick goda nyheter för fyra veckor sen. Har inte kunnat njuta så jättemycket för vi har inte varit på rul ännu och de har sagt åt mig att det är ökad risk för hjärt och njurfel när nackspalten var så stor. Om allt är bra på rul på fredag så ska jag verkligen njuta! Är i vecka 20+0 idag och har nog berättat åt de flesta nu redan fastän det finns en risk att det går åt helvete ännu.

• Carla300

Kattflickan: 3,7mm hade min bebis så liite över den gränsen. I övermorgon får vi veta. Är i vecka 20+3 då så hjärtat borde vara bättre utvecklat än i t.ex. vecka 18 så eventuella hjärtfel borde synas.

• Carla300

Nu är rul avklarat men bebisen låg så konstigt att hjärtat inte syndes så bra så vi ska tillbaka om ca två veckor. Men allt som syntes såg bra ut i alla fall!

• Carla300

Nu har jag varit på hjärt ul och allt såg bra ut!:) Så varför nackspalten var så stor då för 10 veckor sen förblir en gåta. Huvudsaken är att lillen är frisk:)

• Carla300

Jessmess: Håller tummarna att allt är bra med bebisen! Vet hur jobbig väntan är... Tur att du fick göra mkp istället för fvp i allafall! Själv hade jag 1:5 risk med nackspalt på 3,7 och fick vänta fyra veckor från kub tills jag fick svaret att allt var bra! Ett helvete däremellan...

• Carla300

1:460 är bra siffror. Hade nog inte gjort fvp. Fick själv 1:5 och är bara 22 år så där tvekade jag inte att göra fvp trots att odsen ändå var på min sida, 4:5.

• Carla300

Cesso: Vi valde att göra kub (och sen fvp) nu med tredje barnet för barnens skull.

• Carla300

Jag fick 1:5 på kub med 3,7mm nackspalt. Fick snällt vänta 3 veckor på att göra fvp och sen ytterligare en vecka på svaret. Värsta tiden i mitt liv kan jag lugnt säga... Så jag förstår hur ni som väntar har det.

I mitt fall så har inget fel hittats och jag har bf om en vecka. Är ändå fortfarande livrädd att något ska vara fel och att han inte ska överleva. Finns en lite ökad risk för fosterdöd i samband med förlossning om nacksvullnaden varit stor. Säkert ingen stor risk men man funderar såklart på det i alla fall. Känns inte helt som att vi kommer att få den här bebisen ännu. Blev nog lite förstörd av de första 22 veckorna när man inte visste hur det skulle gå. Först efter hjärtultra i vecka 22+0 så kunde jag lite andas ut.

Håller tummarna för er alla!

• Carla300

Hej! Tänkte uppdatera lite. Min son hade 1:5 risk med nacksvullnad på 3,7mm. Han föddes i förrgår och inga fel alls har hittats på honom:)

Håller tummarna för er som är mitt i väntan.

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!