Inlägg från: Charlie40 |Visa alla inlägg
  • Charlie40

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Johanna1988 skrev 2013-10-21 16:18:10 följande:
    "Hur går det till?
    Moderkaksprovet görs tidigast i tolfte graviditetsveckan. Kvinnan bör komma till undersökningen med fylld urinblåsa. En mycket tunn nål förs med ledning av ultraljud in genom bukväggen till livmodern och moderkakan. Ingen bedövning behövs. Provet tar mindre än en minut.

Resten av dagen och gärna dagen efter bör kvinnan avstå från fysisk ansträngning. Provet medför ibland en övergående mensliknande värk. Risken för missfall är cirka 1,0 %."

Länk.

Tack
  • Charlie40

Nu är det gjort! På väg hem från Uppsala med en lätt stickande känsla i magen.

Min moderkaka samt bäbis ligger jättelångt ner och det var svårt för dom att hitta ett bra läge att sticka, hon bad mig gå och kissa för att kunna se bättre. Tacksam blev jag för det.

Sticket var mer obehagligt än gjorde ont.

Hon sa att hon ringer innan helgen om det är ngt annars är det lugnt och svaret kommer inom tio dagar. Så det betyder att jag bara får våndas 3 dagar och hoppas kunna andas ut på fredagkväll. Nu ska jag hem å lägga mig på soffan å titta på film. Kram till alla tappra tjejer här inne!

• Charlie40
    Bisquit skrev 2013-10-22 09:06:23 följande:

Lycka till idag charlie!!

( för det var väl idag? )

Ja nu är det gjort, skrev nyss ett inlägg. Hur har det gått för dig? Kram
  • Charlie40
    Bisquit skrev 2013-10-22 15:47:11 följande:

Det ringde någon från okänt nr nu men jag hann inte svara smile4.gifsmile4.gif

Borde dom inte ringt för längesen om det var något som inte stämde? Det var säkert bara ngn säljare. Prova ring och fråga själv så slipper du väntan. Kram
  • Charlie40
    Bisquit skrev 2013-10-22 20:22:34 följande:

JAA!!! Äntligen. Brevet låg i lådan idag och det var helt utan anmärkningar. Gud va skönt. Hoppas på ett likadant brev till er allihop!! Och man fick en kod att logga in med för att se könet. Har inte gjort det. Än. Har inte bestämt mig än.

Grattis!!!!!! Åh vad glad jag blev, lite av min egen oro försvann. Kraaaam
  • Charlie40
    maoliiin skrev 2013-10-22 20:29:45 följande:

Ja, jag har läst att det är många som har haft förstorad nacke, men att det inte varit något fel, men jag vågar verkligen inte hoppas :/ Hur lång tid ska det ta liksom(haha). Hon i Uppsala sa att vi skulle få besked i måndags!
    Har du inte hört ngt än så är väl resultatet ok . Jag var is Uppsala igår och hon sa att ringer hon inte innan fredag då är det ok och då kommer brevet efter ca 10 dagar. Det bör ju vara lika för oss båda som gjort det i Uppsala. Det var en kvinna som var utländsk som gjorde mitt. Hur som helst, lycka till!
  • Charlie40

Sitter i soffan och är livrädd att luren ska ringa och visa dolt nr. Ni som gjort mkp hur länge vilade ni efteråt. Jag vilade i soffan hela dagen efter provet igår. Kände som träningsvärk i magen imorse och beslutade mig gör att vara hemma från jobbet. Livrädd att samtalet ska komma när jag är där. Kommer bryta ihop och ingen vet ju ngt om min grav än. Så soffan framför tv fick bli dagens aktivitet. Läser massor om dåliga kub tester och dåliga blodprov i samband med dem (Det jag föll på). Man blir ju påläst men knappast klokare. Suck

• Charlie40
    SoMa72 skrev 2013-10-23 11:24:30 följande:
    Var hon mörkhårig med glasögon? smile1.gif I så fall var det nog samma kvinna jag hade och som sa 1-2 veckor vid normalt svar... smile1.gif
    ? ? ? Alice 18 mar 2012 ? ? ?
    Tror hon var lite rödlätt med glasögon, lät lite rysk kanske. Jag var iofs lite förvirrad.
  • Charlie40
    SoMa72 skrev 2013-10-23 11:26:24 följande:
    Jag vilade i två dagar, hade ju lite molvärk, typ stramande osv dagen efter provet. Läs inget mer nu... Hjärta Titta på tv istället och försök att slappna av så gott det går, men jag vet ju hur det är...
    10 dagar, då då får jag kanske inte svar förrän på fredag på mitt?  
    Men eftersom du inte hört ngt så har du ju antagligen fått svar på att det är bra. Sen är väntan på papper samt kön en väntan men en bra sådan
  • Charlie40
    SoMa72 skrev 2013-10-23 11:43:42 följande:

Då var det samma... smile1.gif Hade hon en ung, snygg manlig läkarstudent med också? Tungan ute 
    Kollade nyss på mina vårdkontakter, står inte ett skvatt där än och det borde ju stå i min journal om det var klart? Obestämd 
    Ha nä tyvärr, en kvinnlig studerande hade hon. Mina vårdkontakter vad är det?
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!