Inlägg från: curlysun |Visa alla inlägg
  • curlysun

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Så nu är jag hemma igen efter fvp. Har aldrig varit så rädd men de var så snälla och alt gick så fort och smidigt. Hoppas bara att barnet stannar där inne.

• curlysun

Det gjorde inte ont och själva grejen med att sticka och suga ut tog mindre än en minut.jag fick se alla förberedelser och jag tyckte se var högra med allt.jag mår mentalt lite bättre nu därför att det är gjort men nu får man ju vänta igen på svaret och hoppas att barnet stannar.lycka till nu hoppas allt går bra för dig

• curlysun

Ja linalinnea känns bra att man kan prata med nån som förstår Och Saragbg jag tror att tiden kommer att gå riktig sakta nu men jag ska ta det lugnt inget mer man kan göra.

• curlysun

Till mig sa läkaren att jag ska ta det lugnt idag och sen allt som vanligt men jag kommer att ta det lugnt minst 3 dagar vi har med en liten så vi vill inte riskera nåt.

• curlysun

Ja det är han. Är just nu sjuk skriven men inte pga fvp så det löste sig men annars hade jag sjuk anmäld det kan man ju göra om man har ont och inte kan ta hand om barnet

• curlysun

Hej jag har inte haft så mycket ont som tur men väntan på svaret gör mig galen. Hur mådde du direkt efter?

• curlysun

Jag tyckte inte att det gjorde ont det var bara lite konstig när de stack genom allt och jag har moderkakan framme så de var tvungen att sticka genom moderkakan för att komma åt fostervatten. Men innan kolade de på barnet hur det låg var det var bäst att stick sen tvättade de mig och jag fick såna operationsdukar på mig och alla hade sterila handska på sig plus att ultraljudgrejen hade en sån strumpa på sig sen satt dem en liten plastgrej på den för att kunna fixera nålen.sen sa hon nu börjar jag och då tog det kanske bara 30 sekundar tills allt var över.ingen smärta.men obehag.sen kollade de en gång till på barnet och allt såg bra ut.jag ska vänta en vecka .de ringer oavsett om positiv eller negativ besked vi vill inte känna att hela tiden när telefonen ringer att det är kört nu.

• curlysun

Jag gjorde ju provet i måndags så jag hoppas inte att jag kommer att ha ont nu. Men hoppas att vi får svaret imorgon.

• curlysun

Jag tog det lugnt de första 3 dagar och hade inte läckage bara lite ont i ryggen andra dagen.

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!