• visvto

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Väntan är så lång. Har väntat i 2 v nu på fvp. Hade 1:46  på kub, pga blodprovet. Så nästa måndag blir det fvp. Sen ännu mer väntan!

• visvto

Idag har jag varit och gjort provet. Nu väntar ett par dagars väntan.Usch.

Fick lämna blodprover också som hjälp till forskningen, så att de kanske i framtiden inte behöver göra fvp alls.

• visvto

Jag fick svar redan idag, dagen efter provet. Tyvärr har barnet ds. Och vi väljer att avbryta.

Ett jobbigt beslut, men vi har redan 3 barn som vi inte vet hur vi kommer att kunna ta hand om o lägga tid på om vi får ett handikappat barn.
    Tyvärr.

• visvto

Tack!
    Det är såklart ett jättetufft beslut att ta, och jag tror vi tänkt helt annorlunda om detta varit vårt 1:a barn. Eller andra.

Det värsta är att jag känt på mig från dag 1 att det varit något fel...och så rätt jag fick.

• visvto
    Charlie40 skrev 2014-05-20 22:45:46 följande:
    Vart gjorde du mkp? Skönt med snabbt svar iaf. Väntan är sååå jobbig.
    Jag gjorde inte mkp utan fvp, i Linköping.
  • visvto
    Mino75 skrev 2014-05-21 14:11:50 följande:
    Så ledsen för din skull ;( Gjorde mitt avbrytande för exakt en vecka sen idag, var i v 14, fostret hade trisomi 18!! Jätte jobbigt men självklart på nåt sätt.. Jag förstår mycket väl hur ni tänker, man måste tänka på de barn man redan har!! 

kram kram
    Hur känns det för er såhär 1 v efter?

Själv kommer jag att vara i v 17...
  • visvto
    Mino75 skrev 2014-05-23 10:18:02 följande:
    Ja de känns tomt.. Saknar graviditeten jätte mycket o de enda som rör sig i huvet på mig är bebisar.. Ser bebisar överallt.. o de är så jobbigt!! ;( De är nog jobbigast för mig, som gott igenom de medan för min man är de ju inte riktigt lika lätt att förstå.. Sen är ju hormonerna i full rulle, o de är nog de jobbigaste, men de börjar avta nu tror jag. Men jag känner mig så ledsen o vill bara bli gravid igen!!!

Hoppas du inte behöver vänta länge på ditt avbrytande!! Vi fick vänta i nio dagar, de va nog de jobbigaste ;(

Kram kram

Usch. Ja, tomt lär det bli. Känns som om man blivit lurad...

Jag tar 1:a tabletten i morgon, så det har gått rätt fort. Hu, i morgon ska jag, som knappt kan slå en fluga, döda mitt barn...Det känns grymt.

Och detta barn skulle bli vårt sista...nu orkar vi nog inte försöka igen. Får helt enkelt vara glada över de barn vi har.

• visvto

Nu har jag gjort avbrytandet. Det gick snabbt och smärtfritt. Vi valde att se på Lillebror efter att de tvättat av honom och han var liten, men väldigt fin. Samma mun som sina syskon.

Det känns skönt att vi fick se honom då känns det lättare att förstå, och vi vet vem det är de sprider ut askan efter i minneslunden..,

• visvto
    Charlie40 skrev 2014-05-31 11:57:46 följande:
    Det här händer inte igen?! Jag är så ledsen, hur kan vi råka ut för detta en gång till? På söndag avbryter vi för andra gången på 7 månader. Jag har varit gravid i 30 veckor under ett år. Denna gång var det oxå en flicka, jag saknar ord och det gör så förbannat ont. Tabletten togs igår och imorgonbitti sätter förlossningen igång, ja jag säger förlossning för det är precis det det är. Hur ska man orka vidare och ska man våga försöka igen?! Jag såg en tant vinna 30 miljoner på TV4 imorse, det är större sannolikhet att göra det än att detta händer. Det gör så förbaskat ont! Ville bara skriva av mig lite.

Det finns inga ord...det ni går igenom är så bedrövande sorgligt och så orättvist.

Sänder er en stor kram!

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!