• Mino75

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Hej 

Idag gjorde jag mitt MKP, jag var jätte stressad o rädd.. Har gjort de tre gånger förut o de gjorde ooont.. men denna gången stack de bra.. kändes nästan inget.. skönt :)
    Så nu är de en veckas väntan på svar.. Vi har inte bara triosomierna att kolla utan en ärftlig cancer sjukdom där de är 50 procents risk att bebis har de.. så de känns lite jobbigt..Kommer att avbryta om så är fallet. Har varit med om de en gång förut.. 04 då avbröt vi , inte roligt..Vår äldsta dotter har sjukdomen, så vi vet hur de är att få ett barn md den :(

• Mino75
    Kattflickan skrev 2014-04-30 12:34:25 följande:
    Mino75: Känner med dig! Hoppas du får bra svar! Ni har inte funderat över att göra PGD när risken är så stor över att era barn ska få sjukdomen? Jag har ett genetisk fel och har fått en frisk flicka genom att göra PGD.
    Vad är PGD? Vi har tre friska barn o ett som fick sjukdomen.. så vi har ändå haft tur. Detta är en liten sladdis :)
  • Mino75

Hej hej o tack för förklaringen .)
    Jag har inte fått svar än.. tror de ringer i morron.. är jätte nervös.. skriver här o berättar vad svaret blev sen .

Håller tummarna för er andra som ska göra, har gjort prover o väntar på svar!!!

Kram

• Mino75

hej

Fick just ett samtal med ett mycket dåligt besked, barnet har inte vår genetiska sjukdom men den har trisomi 18 så i morron åker vi in avbryter ;( så hemskt men de finns ju inget att göra, så ledsen ;(

• Mino75

tack snälla ni! O jag förstår att jag kanske skrämmer upp er som ska göra eller väntar på svar, de är inte meningen!!

Var till läkaren idag för han ville prata med oss.. Jag var jätte ledsen igår men idag känns de lite bättre.. vet ju att de inte finns nån återvändo o att de bästa är att avbryta, så nu vill jag bara ha de gjort.. Tyvär måste jag vänta till på mån, då fpr jag tabletter o sen blir de in på onsdag nästa vecka för resten. Så väntan är jobbigast!!  Sen vågar man proav igen.. Är ju trots allt 39 o vi har redan fyra barn.. sådana tankar far i huvet nu!!

• Mino75

hej tänkte bara kika in o säga tack för era tankar o fina ord!! Var in igår o fick tabletten så i morron läggs jag in o då är de över. Känns sorgligt.. men samtidigt skönt att de snart är över o vi jab gp vidare, o den lille får komma till ro ;( Hoppas verkligen att de ska gå bra för er som väntar svar eller snart ska göra test!!

Kram på er!!

• Mino75

Tack snälla ni!!! Nu är de över.. så konstigt att de går så fort att känna sig vanlig igen.. fast tom liksom.. Försöker se de så positivt som möjligt .. Tack o lov gick de fort o smärtfritt.. så nu ska jag bara läka o så får vi se om vi gör ett nytt försök.. O gör vi de kommer jag tillbaka hit igen.. 

Lycka till nu alla ni som väntar!!

Kram kram

• Mino75
    visvto skrev 2014-05-20 16:36:30 följande:

Jag fick svar redan idag, dagen efter provet. Tyvärr har barnet ds. Och vi väljer att avbryta.

Ett jobbigt beslut, men vi har redan 3 barn som vi inte vet hur vi kommer att kunna ta hand om o lägga tid på om vi får ett handikappat barn.
    Tyvärr.

Så ledsen för din skull ;( Gjorde mitt avbrytande för exakt en vecka sen idag, var i v 14, fostret hade trisomi 18!! Jätte jobbigt men självklart på nåt sätt.. Jag förstår mycket väl hur ni tänker, man måste tänka på de barn man redan har!! 

kram kram
  • Mino75
    visvto skrev 2014-05-21 21:19:59 följande:
    Hur känns det för er såhär 1 v efter?

Själv kommer jag att vara i v 17...
    Ja de känns tomt.. Saknar graviditeten jätte mycket o de enda som rör sig i huvet på mig är bebisar.. Ser bebisar överallt.. o de är så jobbigt!! ;( De är nog jobbigast för mig, som gott igenom de medan för min man är de ju inte riktigt lika lätt att förstå.. Sen är ju hormonerna i full rulle, o de är nog de jobbigaste, men de börjar avta nu tror jag. Men jag känner mig så ledsen o vill bara bli gravid igen!!!

Hoppas du inte behöver vänta länge på ditt avbrytande!! Vi fick vänta i nio dagar, de va nog de jobbigaste ;(

Kram kram
  • Mino75
    visvto skrev 2014-05-26 17:35:27 följande:
    Nu har jag gjort avbrytandet. Det gick snabbt och smärtfritt. Vi valde att se på Lillebror efter att de tvättat av honom och han var liten, men väldigt fin. Samma mun som sina syskon.
    Det känns skönt att vi fick se honom då känns det lättare att förstå, och vi vet vem det är de sprider ut askan efter i minneslunden..,
    Kram på dig/er!!! Vi valde att inte se ,, men vi avbröt som sagt i v 14, då är den ju så himla liten. Hoppas den närmaste tiden inte kommer att bli allt för jobbig för dig!! Nu börjar jag känna mig normal igen.. men saknaden finns fortfarande ;(

Kram kram
  • Mino75

Hej nu är jag här igen :) gjorde ett avbryt den 14 maj pg att bebis hade T18 ;( Gjorde mkp för kolla genetisk sjukdom men som sagt de va t18 så himla hemskt ;(

Men nu är jag gravid igen i v 7 :) så nu håller vi tummarna att vi äntligen kan få ett positivt svar!! Ska ringa bm idag så jamg får iväg en remiss för provtagning !!

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!