• SoMa72

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Hej!
    Jag har inte heller skrivit innan, men också läst desto mer. Och precis som Klöverblomman går jag direkt på mkp utan att göra kub, fick bra siffror med dottern, men det är två år sen och jag är 41 år nu... Obestämd
    Ska göra mitt mkp om två veckor, 15 okt, jättenervös redan nu.  
    Håller tummarna för oss alla! {#emotions_dlg.flower}

♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    zora6 skrev 2013-09-30 19:31:00 följande:
    Imorgon är det äntligen dags för mkp. Vill såå få det gjort!
    Håll tummar!:)
    Håller tummarna för fullt!
  • SoMa72
    zora6 skrev 2013-10-01 10:28:18 följande:
    Mkp avklarat!! Kändes inte. Nu väntar denna väntan på svar. Dåligt svar ges inom 1-4 dagar. Bra svar fås inom 1-2 veckor.
    Skönt att det är gjort, då håller vi tummarna för ett bra svar! {#emotions_dlg.flower}
  • SoMa72
    Klöverblomman skrev 2013-10-01 21:59:57 följande:
    Ja, visst är man nervös nu innan och det kommer ju hålla i sig tills man får svaret. Jag är så rädd att få missfall av själva provtagningen men ändå så vet jag att det här är det enda rätta att göra. Jag får hålla tummarna helt enkelt och hoppas med allt jag har att det ska gå bra.

Jag är också jätterädd för att framkalla mf pga ingreppet... Rynkar på näsan Vi får peppa varandra under tiden!  
  • SoMa72

Då håller vi tummarna att vi inte tillhör den procentdelen

MrsC74 skrev 2013-10-02 11:23:09 följande:

Det är olika på olika kliniker. Där jag gick sa man 0,1 % risk.
  • SoMa72
    Dialysmamma skrev 2013-10-07 07:53:01 följande:
    Hej hopp alla i tråden! 
    Idag är det min tur att göra MKP... ska infinna mig på US i Linköping vid 10....
    kommer bli tuffa dagar fram tills vi får svaret....
    Grattis till er som fått glada svar! =)  

Missade att skriva att tummarna blåhölls vid 10-tiden! {#emotions_dlg.flower}
  • SoMa72
    Dialysmamma skrev 2013-10-07 13:28:46 följande:
    Tack SoMa72 <3  

Nu är mitt test klart och nu är bara väntan kvar!
    Sambon tog det nog hårdare än vad jag gjorde.. =) själva provet gick bra för mig!

Nu ska jag lägga mig i soffan och bara vara!

Åh, skönt att höra att provtagandet gick bra! Ja, lägg dig och pusta ut... Hjärta 

Hoppas du inte behöver vänta så vansinnigt länge på provet iaf och tummar hålls för ett bra resultat förstås!  
  • SoMa72
    Lakrits skrev 2013-10-07 20:34:20 följande:
    SoMa - hoppas allt gick bra idag!!

Du blandar nog ihop mig med Dialysmamma, jag ska göra MKP nästa tisdag (15 okt), men tack ändå
  • SoMa72
    Klöverblomman skrev 2013-10-08 04:05:03 följande:
    Gjorde mitt mkp igår. Det gick bra på så sätt att läkaren som gjorde det var lugn och verkade hur kompetent som helst. Det gjorde ont, ingen idé att säga något annat, men det var ganska fort över. Blundade när provet gjordes och det var nog lika bra det.

Är öm om magen nu och jag hoppas att det ska vara så. Har googlat runt lite och det verkar vara fler än jag som har/haft ont och allt gått bra ändå. Nu återstår väntan. Väntan på att den lille vill stanna kvar och på beskedet. Det skulle ta någon vecka. På fredag har jag i alla fall tid hos barnmorskan och hoppas få höra hjärtat slå då.

Håller tummarna för ett bra besked! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!