• Saragbg

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Den 26/2 gör jag fvp och är nog inte så nervös inför själva provet utan missfalls risken :/ men det enda jag kan göra är ju att ta det så lugnt jag kan efteråt! Det står ju väldigt olika om hur länge man ska ta det lugnt, va tror ni?

• Saragbg

Linalinnea jag har inte gjort kubb utan vill va helt 100 så därför gör jag fvp direkt! Curlysun- skönt att det gick bra, vila och ta det lugnt nu så har du prov svaren snart :)

• Saragbg

Hur viktigt är det att ta det lugnt efteråt och hur länge? Tänkte på er som gjort det åså! Min sambo är ledig den dagen och åker med hem men dagen efter jobbar han. Har en 9 månaders bebis hemma som jag måste kunna ta hand om och det blir endel lyft, inte så mkt bärande men lyft upp och ner. Tänkte att vi håller oss inne iaf och jag försöker undvika lyft så gott det går!

• Saragbg

På tisdag är det dax för vårt fvp. Är inte så jättenervös för det! Men skulle gärna vilka Veta "hur" lugnt ni tog det efteråt och hur länge?! Nån som fått fostervattensläckage?

• Saragbg

Åhh imorn är det min tur 8:30 ska jag göra fvp här i Göteborg! Känner mig lite nervös nu när jag tänker på det.

• Saragbg

Tack! Är påväg hem nu efter provet! Det gick bra, gjorde inte ont el så. 0,5 % är missfallsrisken här i Gbg iaf el vart dom nu gjort sin studie! Nu blir det att vänta en vecka på svaret och hoppas lill*n stannar kvar i min mage. Bebisen såg så söt ut på ul och man såg alla kroppsdelar jättebra! :)

• Saragbg

Gjorde ju fvp i tisdags och fick svar IDAG :) skulle ta en vecka men tog 2 dagar! Allt var bra med bebisen och väntar nu på att få reda på könet :)

• Saragbg

Frukarlsson 3 åh jag önskar er all lycka och tycker det var dumt utav läkaren att säga massa saker han inte har fakta på :/ hoppas ni får mer svar som kan göra er lite lugnare! Stor kram

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!