• Minnie

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Hej,
    Ska göra MKP på tisdag och jag har plötsligt blivit supernervös efter att kom på att jag har bakåtlutad livmoder och började genast googla på om det funkar bra att göra provet då. Så klart massa engelska sidor som säger att det ofta är omöjligt eller att man går in via cervix (vilket ökar risken för MF).

Åhh, varför googlade jag.

Någon annan med bakåtlutad livmoder som ska göra MKP eller som har gjort det? 

• Minnie

Själv kunde de inte utföra mkp i tisdags (fick inte veta varför eg, han sade bara att läget var dåligt... och att det blir för stor risk att sticka fel då). Så nu blir det 3v vänta på fvp... dagen efter dig ida84. Känns ändå ok, har varit lite rädd för mkp... vet inte varför men fvp känns "lättare" men jag kanske inbillar mig.

Curlysun... du får uppdatera hur du mår ikväll och imorgon. Om det molar osv. 

• Minnie

Carla300: Vi är i exakt samma sits. 14+1 för mig och FVP samma dag. Hade ordentligt breakdown igår... grät för första gången under hela grav. Jag är allra mest orolig för att det ska bli missfall och att vi får veta att det är friskt.
    Innerst inne känns det som allt är bra och därför är jag mest orolig för om det går åt hvete med provet. Vi har redan beslutat vad vi ska göra om det är något fel och då kommer jag nog ändå känna att fvp var värt all ångest innan.

• Minnie

Carla300: Kan kortfattat säga att vi missade KUB:en och jag har väldigt "mkt erfarenhet" av svårt sjukt/hkp barn så jag tar ingen risk att inte provet. Men senaste veckan så har jag ifrågasatt vårt val... har lugnat mig lite nu och försöker tänka positivt. Så himla många här som det går bra för så jag hoppas det gör det för oss också. Kanske därför som jag oroar mig för missfallsrisken mer än själva resultatet eftersom jag inte har något KUB-resultat att gå på...

LinaLinnea: Förstår att 2 v känns som evighet!! Får jag fråga vilken del i Sverige du gör det?

• Minnie

Usch vad tråkigt att höra Jenny 303 =( Beklagar...

Jag gjorde mitt fvp igår och det gick förvånansvärt bra... eller jag kände ingenting. Pyttelite molvärk under dagen sedan - låg stilla i sängen och kollade på tv. Även vilat hela dagen idag.

Bara svaret kvar... läkaren trodde det skulle komma tisd-onsd nästa vecka. 

• Minnie

Ledsen för segt svar men jag har haft strul med min dator och jag vågade inte logga in på FL på jobbet.
    Men proverna visade normalt så vi är lättade.
    På onsdag väntar RUL.

Hoppas att det gått bra för er andra. 

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!