Inlägg från: Cami11a87 |Visa alla inlägg
  • Cami11a87

    Hjälp någon? Varför??

    Varför gråter min 6-månaders pojke hela dagarna förutom när jag bär honom, Spelar ingen roll om jag leker med honom på gymet exempelvis utan jag måste bära honom varje minut av hans vakna tid.
    Varför och vad kan man göra?
    Får panik snart!

  • Svar på tråden Hjälp någon? Varför??
  • Cami11a87

    Inte hungrig, inte trött, verkar inte ha ont.
    De första månaderna var allt som det "ska vara" sen hade han kolik när han var mellan 2 och 4 månader, sen gick det över och allt var toppen mellan 4 och 5:e månaden och nu den senaste månaden så gråter han hela tiden, inte som när han hade kolik för då skrekgrät han helt hysteriskt, nu tjut/gråter han mer.

    Men han vill inte göra nått mer än att vara i min famn. Inte ens om jag är med honom och leker.
    Hade förstått om han inte ville leka själv men jag är ju med honom, sitter brevid osv hela tiden men det går inte iallafall.
    Bara famnen hans vakna tid. Har alltså varit så i ca 1 månad nu.

  • Cami11a87

    kan bero på att jag skämt bort honom, kommer ju såfort han piper. Men man kan väl inte låta han skrika hur länge som helst?
    Han slutar ju inte förens jag kommer...

  • Cami11a87

    Det behöver inte vara i min famn utan går också bra med andras men han föredrar min.

    Att låta honom vara delaktig i det jag gör är såklart kanonbra, dock att plocka ur diskmaskin,dammsuga,tvätta golv osv blir lite svårt då han bara är 6 månader.

    Han älskar att vara ute, älskar att gunga vilket han precis börjat med.

    Alltså. Jag förstår att han behöver mycket närhet och kärlek och jag överöser honom med bägge.
    Jag tycker dock inte att det är helt normalt att inte kunna göra något annat än att vara i min famn utan att gråta.
    Så ska det ju inte vara.

    Frågan är, Hur får jag honom till att kunna vara ifrån mig mer än 0,5 sekunder utan att gråta?
    Och då menar jag inte att jag ska vara utom synhåll utan att jag är i samma rum men inte ALLTID bär honom.

  • Cami11a87

    japp, inget fel på honom.
    Får konka runt lite på honom och se om det går över självmant.
    Tack för alla tips i allafall.

  • Cami11a87

    aa ok, det låter ju vettigt, Får pröva med de och se om det hjälper :) tack så jättemycket för rådet.

Svar på tråden Hjälp någon? Varför??