Inlägg från: Nanna84 |Visa alla inlägg
  • Nanna84

BF ca 13:e Maj 2011

Alfons2011 skrev 2010-09-27 16:53:09 följande:

Hallå ja, jag har ömmande bröst och idag har jag även värk i magen :o/ Har även rosa flytningar och urinet är oxå rosa *nervös* Skall på inskrivningen imorgon och när jag pratade med dem idag så försökte dem lugna mig med att det kan vara urinvägsinfektion...får ju hoppas att det bara är det.

Någon som haft likande symptom med????

Hur gick det på inskrivningen i dag? Var det UVI?

I dag 'är en glad dag för min del. Var på VUL imorse och fick se ett litet hjärta som slog Glad 
    Alla stress och oro bara försvann och vi låg och tittade nyfiket på den "lilla klumpen". Hade tänkt be om bilder, men man såg absolut ingenting. Fast jag ångrar mig lite nu, det hade varit kul att ha nåt att titta på :) Får väl bli vid RUL istället.

och nästa vecka är det inskrivning också, vad fort tiden går :)

• Nanna84
    Lilymor skrev 2010-09-29 09:49:27 följande:
    Åh, vad jag blir sugen på att göra VUL jag med... men känner mig lite kluven samtidigt. Vid mötet med barnmorskan kom ämnet på tal och hon gav oss rådet att tänka efter vad vi skulle göra med den information vi fick om vi gjorde ett VUL. Ingen lätt sak att svara på, om det skulle visa sig vara gravt handikappat eller så. Jag vet inte riktigt var jag står och vi har inte diskuterat saken tillsammans än, jag och sambon.

Vi får tänka igen detta noga. Inte för att det finns något principiellt rätt och fel egentligen, det är upp till var och en. Men det är viktigt att det beslut man tar känns rätt för en själv, att man kan leva med det.
    Så här pass tidigt i graviditeten tror jag inte man kan se om det är något fel med fostret. Det är ju så pass litet fortfarande. Vi ville helt enkelt bara se att det fanns ett levande foster, eftersom jag gick 14 veckor utan foster sist. Hade jag inte varit så pass orolig och inte riktigt kunna ta åt mig graviditeten pga vad som hände sist så skulle jag inte ha gjort ett VUL. Här får man inte heller någon tid för att göra ett om man inte har en bra orsak till det. Då får man boka privat i så fall. Som tur var så behövde jag inte bråka med gyn nåt, utan fick tid direkt. 

Men nu blir det till att vänta till RUL innan man får se bebis igen. "bara" ca 10 veckor kvar :)
  • Nanna84

Har precis kommit hem efter att ha varit på inskrivning och träffat min BM för första gången. ville ju egentligen ha samma som sist, men hon var uppbokad, fast denna verkar väldigt bra hon med så jag tror vi stannar kvar. Alla prover hon tog var jättebra, alltid skönt att höra :)
    Allt börjar kännas lite mer verkligt nu och jag känner mig lugnare, vilket är väldigt skönt. 

En liten trist sak dock: Vårat RUL blev inbokat till den 13:e december, samma datum som vi hade som BF för förra graviditeten. Känns lite sådär, men kanske bra på ett sätt för då blir det ju förhoppningsvis en positiv dag istället :) 

• Nanna84

Mina symptom har helt försvunnit... vaknade i går och då var dom borta. Har hört talas om spökveckor där man inte känner nåt allt, men är det inte lite för tidigt för det, är i vecka 9 (10 på måndag)? Känner mig väldigt orolig, men samtidigt vill jag inte riva upp himmel och jord bara för att jag inte mår illa längre.. suck.

Nån annan som varit med om samma sak? 

• Nanna84
    minya skrev 2010-10-09 15:56:54 följande:
    runt vecka 8 och därefter sa min BM att dom kunde börja träda in
    Då kan det vara det i så fal.. hade fått för mig att det inte var förrän vecka 12 typ..
    Men då hoppas vi på att det bara spökar lite då Glad
  • Nanna84
    Lilymor skrev 2010-10-21 16:08:51 följande:
    Då var första ultraljudet inbokat. Den 14:e december ska vi äntligen få se vårt barn! Solig
    Vi har vårat den 13:e december, så vi har lika lång väntan.. Glad 
    Längtar så  himla mycket! Hur ska man göra för att få tiden att gå fortare?? 
  • Nanna84
    Lilymor skrev 2010-10-31 01:33:14 följande:
    Hur står det till med alla magar än så länge? Någon som det börjat synas på än? Någon viktförändring? Själv längtar jag efter att få lite mage att visa upp :D
    Gravid
    Jag har inte vågat väga mig än, och kommer nog inte göra det heller... Väger för mycket redan så jag är inte riktigt vän med vågen just nu. Tungan ute
    Jag börjar känna att magen har ändrats sig, men jag tror inte det börjar synas än. Ska bli kul när det syns, man vill ju gå och stoltsera med sin gravidmage Glad
  • Nanna84

I dag har jag varit på VUL igen och sett lilla pyret! Helt underbart att se den lillas hjärta slå och se den röra sig därinne.. börjar flina bara jag tänker på det ..tihi! Glad

• Nanna84

vart har alla blivande majmammor tagit vägen??

Själv sitter jag här och hinkar i min tranbärsjuice och hoppas på att mina UVI-symptom ska försvinna. Var och tog prover i fredags som var negativa, men ska få svar på odlingarna i dag eller imorrn. Är förbannat trött på att må så här, så jag hoppas jag får nåt svar snart så man kan göra nåt åt det... 

vecka 14 idag, tiden går fort tycker jag. snart är det jul! Tomte 

• Nanna84
    Tinis75 skrev 2010-11-12 08:59:26 följande:
    Hoppar in här jag med.. BF är den 12 maj. Det är mitt första så jag har dålig koll vad alla förkortningar betyder men det ordnar sig nog.
    Välkommen!
    Finns en jättebra sida här på FL som förklarar alla förkortningar:
    http://www.familjeliv.se/Forum/forkortningar.php 
    jag använde den en hel del i början för att kunna ha koll på snacket :) 
Svar på tråden BF ca 13:e Maj 2011