Inlägg från: down under |Visa alla inlägg
  • down under

BF ca 13:e Maj 2011

Hej hej, Hoppar in här jag med om det är  ok?!?

Är gravid med andra barnet, BF 9 Maj om allt går som det ska.
    Har en son sen tidigare som är född Aug-08.
    Med honom hade jag inga som helst symptom, mådde toppen hela tiden men denna
    grav håller på att ta knäcken på mig.. Jag hatar att må illa och nu har jag gått omkring och känt
    mig så oerhört äckligt bakis i så många veckor så det finns inte! kanske e en tjej denna gång?
    Hoppas det går över snart! Är i vecka 9+1
    Ska på inskrivning och vul på Måndag, ska bli sååå roligt att se den lilla igen!
    Jag var på gyn på vul för 2 veckor sen pga en blödning men allt såg bra ut då så jag
    hoppas allt e ok fortfarande.

• down under

Nu har jag varit på Kub!!
    Allt såg jättebra ut!
    Lillskrutten var väldigt livlig, kul att se!
    Hjärtljudet låg på154 slag i minuten
    Den var 66.3 mm lång och jag är enl UL 12+6 vilket stämmer med mina beräkningar.
    Huvudet var 21.4mm brett.

Risken för ds enligt min ålder var 1:564
    Men risken beräknad efter blodprov + ul var 1:11273 vilket var lika bra som om jag hade varit 15år..haha
    Så jag är jättenöjd!!Skrattande

***SÅ LYCKLIG***

• down under

Jag är 33.
    Anledningen till att jag gjorde det var för att jag gjorde det med sonen oxå.
    Bodde i Australien då och där gjorde alla det.
    Var inte speciellt orolig mer att det skulle bli lika med båda barnen.
    Sen så är det ju bra om det skulle vara något fel på barnet att dom upptäcker det tidigare.

• down under

Jag var på Rul i Florida för 2 o en halv vecka sen. Allt såg bra ut och vi fick reda på att det var en liten tjej där inne!
    Lycka!! Har en son sen tidigare!

• down under

Tack! Ja det är jättekul och jag har redan shoppat upp en liten garderob åt lilltjejen..
    Det är så billigt här så kan inte låta bli... undrar hur jag ska få hem allt sen bara..
    Ska ni ta reda på kön?

• down under

jag är på semester. Sambons familj har hus här. Vi kom hit för 3 veckor sen och stannar tills den 10e januari.
    Skönt att slippa kylan och snön hemma ett tag.Glad
    Dom har jättemycket roliga o billiga kläder/saker till barnen här.. hade man haft obegrensat med pengar och plats så skulle man ju kunna shoppa ihjäl sig!

• down under

Jag är i v 22+2 och ska stax iväg på ett till 3d ul.
    Ska bli så kul att se hur stor skillnad det är på henne nu, sex veckor senare..
    Förra gången såg hon ju ut som en liten alien så nu borde hon se mer mänsklig ut!
    Hade 3d ul med sonen i v 20+5 och fick jättefina bilder så jag hoppas på samma tur nu.
    Har dock moderkakan i framvägg denna gång så barnmorskan sa att det kunde va risk för att det inte blev så bra bilder på ansiktet om den ligger i vägen.. hoppas inte det!
    Lägger in en bild sen så får ni se!

Annars så växer magen på och det ser ut som jag ska föda snart.. helt sjukt! Men det var samma med sonen så det e bara o gilla läget.
    Hon buffar och sparkar mycket nu speciellt på kvällarna runt 9 tiden.. det är så kul att ligga och känna på magen när det händer.

Ang smörjning av magen så smörjer jag min varje morgon o kväll med en speciell kräm jag köpt här i USA.
    Använde samma med sonen när jag bodde i Australien och den funkade bra så blev överlycklig när jag hittade den här med!
    Men det är ju hormonellt och genetiskt ifall man får bristningar eller inte så man kan ju inte göra så mycket åt saken men det skadar ju aldrig att smörja in sig.. det e skönt när huden spänner om inte allt!

Usch, på söndag är det dags att åka hem till kalla sverige igen..dom här 2 månaderna har gått så snabbt.
    Ska iof bli skönt att komma in i vardagen igen men ser inte fram emot snökaoset som verkar råda där hemma nu.

• down under

Var på 3d ultraljud idag igen och fick en till liten glimt av min lilla prinsessa där inne i magen..
    Så kul att se! V 22+3

3D bild..

Vanlig 2D bild...vilken skillnad!

Gullig litet näve och fot avtryck!

• down under

Jag hade just flyttat till Uddevalla från Mora innan vi åkte på semester,
    Men kommer att flytta tillbaks till Mora nu igen när vi kommer tillbaks hem..
    Saknar min familj och vänner så mycket!
    Det kommer att bli lite pendling ibörjan tills sambon sålt huset och kan flytta upp med men
    det får vi ta.
    Vart bor ni?

Ang 3D UL så är det verkligen kul att se hur dom ser ut på "riktigt" men med priserna i Sverige så är det inte riktigt värt det.. det var därför jag passade på här i Usa.
    Plus att vi ville veta kön och dom säger inte det där vi bor hemma.

• down under

Ja precis! Och till vänster om foten så ser man en liten näve.. jättegulligt!

Fötterna var 4cm redan.. hm... vart ska det sluta.?

• down under

Var hos bm för 2 veckor sen i V 25+3 och då låg sf måttet på 27 och hjärtljuden på 140 slag/min.
    Ska dit igen nästa vecka på torsdag.

Har oxå mycket sammandragningar men dom gör inte ont så jag försöker att inte oroa mig.
    Mår bra annars bara trött och en jävulsk halsbränna! Börjar dock bli less på denna väntan, vill att det ska bli maj nu!! Bara 88 dagar kvar...

Börjar oxå bli obekvämt med denna mage redan så vart ska det sluta?

• down under

Så, nu har man vart hos bm igen.
    Allt såg bra ut. Är i v 28+2 idag.

Sf mått 31 = Över kurvan... ooops! inte konstigt att man känner sig stoor!
    Blodtryck 105/60
    Hjärtslag 135
    Vikt sen plusset  = +11kg totalt, varav 5.5kg sen inskrivningen.. Hoppas jag inte går upp så mycket mer nu..
    Dom tog inget hb denna gång men jag gjorde sockerbelastning förra  veckan och det såg bra ut.
    4.6 vid start och 6.7 efter 2 timmar så inga problem där. skönt!
    Lillskruttan låg med huvudet ner oxå sa hon.

• down under

Så, då var jag hemma igen efter dagens bm besök.
    Allt såg bra ut.
    Är i v 30+1
    SF mått 33 (rätt mycket över kurvan) Inte konstigt att man känner sig stor som ett hus!
    Hon sa att jag hade mycket bebis under revbenen..
    Huvudet låg fortfarande ner så jag hoppas hon fortsätter att ligga så tiden ut.
    11kg + sen jag plussade.
    Hb 130
    p-glukos 3.8
    Inga bakterier eller socker i urinen
    blodtryck  105/60
    Bebisens hjärtslag 142 slag/min

Börjar får så ont i ryggen nu så det finns inte..
    Finns ingen skön ställning alls.. sitta, ligga, stå, inget är bra..
    Tycker tiden går såååååååå  långsamt!

• down under

I natt kom äntligen min lilla Keylah!! På självaste bf dagen! Hon är 49 cm lång och väger 3540g! Lyckan är total!!

• down under

Har äntligen lyckats förminska mina bilder så jag kan ladda upp dom här.. Här är Keylah 5 dar.. Tiden går, hon blir 3 veckor på måndag!

Stolt storebror!

• down under

Usch vad jobbigt för dig! Hoppas din bebis kommer snart så du oxå får gosa bebis!
    Det är helt underbart men oerhört jiobbigt oxå med 2 små som inte sover samtidigt..
    Har aldrig varit så trött som jag är nu!

• down under

Samboliv, håller tummarna för att allt ska gå bra med er lilla tjej och att ni får hålla henne i era armar snart om ni inte fått det än! Kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom! uppdatera gärna hur det går om du orkar, tänker på er!
    Skickar några styrkekramar!!!

• down under

Emmin, stort grattis till tjejen!! visst är det underbart att äntligen få snusa bebis!!! Hur stor var hon?
    Tiden går så fort, Keylah är en månad idag!!

• down under

Åh, vad ledsen jag blir för er skull! Gud,vad hemskt! Jag kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom.
    Man får verkligen en tankeställare när man hör sånt här!
    Skickar massor med styrkekramar till dig och jag hoppas att det går bättre nästa gång om/när ni bestämmer er för att försöka igen.

Svar på tråden BF ca 13:e Maj 2011