Inlägg från: SofieMarcus |Visa alla inlägg
  • SofieMarcus

magen 1 vecka innan BF
    fick gjort hinnsvepning igår för jag har sån extrem klåda (PUPPP kallas tydligen gravid-tillståndet) för att snabba på förlossningen.
    hoppas de snart är dags!

• SofieMarcus

Äntligen har vår fina Mion kommit till världen. Och med dunder och brak skulle han såklart göra entré. 4,5 timme efter första värken hade jag honom på bröstet :) 

BF + 1 
    3400 gr
    53 cm

• SofieMarcus

dags att bada för första gången!:) 
    lille Mion visste dock inte riktigt om han skulle gillar de eller inte;) 
  • SofieMarcus
    ASL skrev 2011-05-25 06:55:28 följande:
    Åh sicka små gosingar det fanns här då, var visst alldeles för länge sen jag kikade in.

Bjuder på några foton på mitt minsta hjärta Hjärta

otroligt vackra bilder!!
  • SofieMarcus
    Vilgots mamma skrev 2011-05-26 14:56:27 följande:
    Vilgot är nu 5 veckor och 1 dag gammal. Hjärta

Han ler och jollrar mycket. Här sitter han och pratar med en vän.
    åh han har lika långt och blont hår som vår lille kille:)
  • SofieMarcus
    AlbusMinerva skrev 2011-07-29 21:52:28 följande:
    Tand så långt in?

Det har Mion också :) Visserligen tror vi och BVC att han föddes med den men jag har inte glott han i munnen direkt förrän han va nån vecka och så såg vi en liten gadd i överkäken väldigt långt in :)
  • SofieMarcus

alltså jag är helt såld på era godingar. hur söta som helst, allesammans!! :)

min kille växer också så de knakar. 4 månader blir han på lördag. är närmre 70 cm lång och väger ca 8 kg. stor kille med andra ord.

lite bilder på lilleman? jadå :)

• SofieMarcus
    needtobreathe skrev 2011-08-17 19:28:43 följande:
    SofieMarcus; söt!! :) vart är den röd/vita overallen (?) köpt? Fin!

ASL skrev 2011-08-17 19:44:13 följande:
    SofieMarcus: Supersöt kille och stor! Min biff är snart 4 månader och en vecka och är bara 63 lång och 7kg. Vilken skillnad det kan vara alltså, och jag tycker han är en riktig liten tjockis Älskar alla veck och lirpor (vet inte om det ordet är allmänt känt eller om det bara är häromkring man säger så)!

Tack kära ni =)
    Lindex är den köpt i vintras så jag vet ej om den finns kvar.

Mion har en hel del veck och rultor, som vi kallar de. Tack o lov är han ju lång för sin vikt så han är inte fet iallafall ;) sådär mysigt mullig och gullig!
    Ja verkligen skillnad. Men han är stooor:) kul och se hur stora andra bebisar är vid samma ålder :)   
  • SofieMarcus
    needtobreathe skrev 2011-08-17 22:55:08 följande:
    Sofiemarcus;

Devin blev 4 månader i fredags, var på BVC då och han vägde 8010 g och var 69 lång ;) Så dom är nog i samma size! Dev har dock jättesmala armar, inte såå stor mage (om han inte ätit, moaha) och lite mulligare lår, skitsött! :)

Vi har btw den där gåstolen också. Jag älskar den! Han också iofs ;) Sååå mycke roligare än andra tråkiga gåstolar, typ acta graco osv, deras lekpaneler är ju urtråkiga! Den här e ball, disco-stol ;)

Ah härligt ;) kul att vi inte är ensamma om att ha en jätte-bebis hehe!
    mions kompis är 8 månader och ungefär lika stor. kul att se hur stora andra bebisar va/är i samma ålder utan att de är något negativt.
    mions hull sitter lite överallt, men framförallt på låren här också, och i anskitet. magen är han smal om, och armarna :p

dessvärre är de inte mions gåstol utan kompisen jag nämnde ovanför. mions gåstol som han fick i doppresent är SÅÅÅ tråkig, och han hatar att sitta i den :o taskigt att sälja den när han nyss fått den ny. men den han sitter i på bilen ÄLSKAR han. han har alltid fullt upp med den. absolut värd sina 1000kr den kostar :)    
  • SofieMarcus
    ewaulrica skrev 2011-08-18 11:42:02 följande:
    Har också en bronto-bebis! hon är 68 cm och väger nästan 8 kg :) blev 4 månader den 12:e :)
    min skitunge är ett riktigt CHARMTROLL :)

härligt med stora bebbar ;) hihi
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.