Inlägg från: Äppelkompott |Visa alla inlägg
  • Äppelkompott

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

malinh skrev 2011-01-31 23:33:51 följande:
    Här kommer min v30+0 bild! Jag får hela tiden höra att jag är så liten och att är det verkligen rätt datum och tjo flöjt. 
    Man blir ganska less på det hela tiden. Nu är ju jag väldigt liten i kroppen naturligt och denna mage är rätt stor för att sitta på min pinn-kropp.

Är det någon mer än jag som kan bli tokig på att höra alla dessa kommentarer om vilken liten mage man har?

Man ska inte lyssna på allt tjat. Allas magar är olika, och alla är normala. Det har ju att göra med vad man har för kroppstyp/form, hur mycket fostervatten det är i magen, hur stor bebisen är, var moderkakan sitter, om livmodern är framåtlutad/bakåtlutad osv. Det är ju inte konstigt att alla ser lite olika ut, och det blir ju desto roligare att se alla fina!
    Jag tycker att din mage är väldigt fin, att den inte är utstående (utan snarare utsträckt) beror ju bland annat på att du är lång och smal, då får magen plats på längden. Själv är jag väldigt kort i kroppen så min mage måste stå ut -var ska den annars ta vägen? Flört Jag har fått höra att jag är stor, men jag ligger precis i mitten på SF-kurvan och bebisen där inne är mindre än snittet. 
    Går det inte som det ska, så får det bli som det blir!
  • Äppelkompott

Magen i vecka 30. Går in i vecka 31 i morgon.
  • Äppelkompott
    AlbusMinerva skrev 2011-02-15 20:00:53 följande:
    Måste du se så jäkla fräsch ut??
    Haha, tack för komplimangen! Som gravid behöver man få höra att man är fräsch! {#emotions_dlg.flower}
  • Äppelkompott
    Olmis: Grattis till tvillingar! Vad häftigt! Jag tycker att det är tungt och bökigt med en i magen. Glad
    ewaulrica: Jag vill också se den bilden!
  • Äppelkompott

Vilka underbara bilder, ASL!

• Äppelkompott

Det har blivit stor skillnad, Sofy! Jättefin mage, skönt att slippa bära omkring på en stor. Glad

• Äppelkompott
    sara e s skrev 2011-02-22 21:13:54 följande:
    Idag har jag och sambon varit på 3D/4D ultraljud. Det var det absolut häftigaste jag varit med om! Herregud! Jag log nonstop i över en timma och fick kramp i käkarna till slut. Allt såg bra ut, det är en riktig liten tjockis därinne. Fick hur många bra bilder som helst, till skillnad från vid vårt RUL, så det var roligt :)

Det var ingen tvekan om att det var en pojke i alla fall, det fick vi också en tydlig bild på, hehe... 

Hihi, vilken liten tjockis! Så söt, man ser ju tydligt hur han ser ut. Glad
  • Äppelkompott
    Pluppe E skrev 2011-02-22 22:43:32 följande:

Nu har t.o.m Storebror Gustav börjat längta efter Smulan!! Han diggar magen stenhårt, bra hylla att stå på och dessutom en väldigt rolig rutschkana Skrattande
    Vilken rolig bild! Förstår att Gustav gillar magen, hamstrar är ju av den nyfikna sorten (berg- och dalbana! Cool).
  • Äppelkompott

Vilka fina kläder, Emmenlinan! Underbara små klänningar... Glad

• Äppelkompott
    ASL: Vilka fina byxor du sytt! Verkligen fint tyg!
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.