Inlägg från: ewaulrica |Visa alla inlägg
  • ewaulrica

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Pluppe-vilka otroligt underbara bilder! :) Jättefina!

Sofy: nu börjar det allt bli en liten mage iaf! :)

• ewaulrica
    Pluppe E skrev 2011-02-22 15:30:37 följande:
    Tack :D Vad snäll du är!
    bor du i lgh eller hus? är inte lite avundsjuk på spisen i bakgrunden (om det är din förstås) :P
  • ewaulrica
    Smulan87 skrev 2011-02-22 15:43:14 följande:
    vecka 32+0 är de ju imon, så om 5 veckor, dvs 37+0 ska jag bli igångsatt =) så ja, fem veckor kvar till 1 april! =)
    Ska du bli igångsatt den 1 April? Härligt! Då har du ju inte långt kvar alls :) Sätter de verkligen igång det så pass tidigt? Hade jag ingen aaaning om :) För visst föder man väl på 39+6 annars? Då är det ju hela tre veckor tidigare?

Eller hm...så är det jag som tänker fel :)
  • ewaulrica
    Pluppe E skrev 2011-02-22 15:45:41 följande:
    Vi bor i lägenhet :) Javisst är den ursnygg!! Jag var nära på att dö när jag såg den första gången, den är verkligen något speciellt! Tyvärr är det eldningsförbud i den, bor i ett riktigt gammalt hus. Men har ljus istället som lyser upp fint. Har t.o.m två ingångar varav en är via en passage som tjänstefolket använde förr Skrattande  Jag älskar lägenheten!!
    Det märks att den är äldre, både på dörrarna och golvet. (och spisen speciellt) Även fast det är eldningsförbud så kan man ju göra som du gjort, ha ljus i den, det gör mycket också! Ser jättefint ut!
  • ewaulrica

sofy: fiiin mage! Skrattande (och alla ni andra också förstås!:)) din mage är mindre än vad min mage var INNAN jag blev gravid haha! :)

• ewaulrica

Jag längtar tills jag föder, och får reda på vad det är för kön! :) Inte för att jag tycker det är så viktigt när det gäller genus när det kommer till kläder, men när det gäller den lill*s rum så skulle jag nog kanske vilja satsa på typ en rosarandig fondvägg om det är en tjej och nåt med bilar eller nåt om det är en kille... annars kanske man kan ta typ rött eller grönt förstås :)

• ewaulrica
    Längtan efter liten skrev 2011-03-15 14:52:37 följande:
    patetiskanka: jag dricker hallonbladste.. märker du någon skillnad?
    Nu blir jag nyfiken.. har läst lite om hallonbladste i tråden förut, men har inte fattat riktigt vad det går ut på. Vad är grejen? Att det stimulerar livmodern har jag googlat mig till, men på vilket sätt?

(tror inte att jag ska dricka det ändå, eftersom jag snittas. Men jag tänkte om det kanske underlättar även efter förlossningen, när livmodern ska dra ihop sig osv? Då skulle det ju vara toppen, eftersom jag har haft problem med det under de förra förlossningarna)
  • ewaulrica
    Patetiskanka skrev 2011-03-15 16:19:29 följande:
    Hehe ja det är klart :D Så fort jag får en förvärk eller dylikt så hoppas man ju så otroligt mycket att det ska sättas igång, men icke sa nicke! =P
    ewaulrica skrev 2011-03-15 16:16:44 följande:
    Nu blir jag nyfiken.. har läst lite om hallonbladste i tråden förut, men har inte fattat riktigt vad det går ut på. Vad är grejen? Att det stimulerar livmodern har jag googlat mig till, men på vilket sätt?

(tror inte att jag ska dricka det ändå, eftersom jag snittas. Men jag tänkte om det kanske underlättar även efter förlossningen, när livmodern ska dra ihop sig osv? Då skulle det ju vara toppen, eftersom jag har haft problem med det under de förra förlossningarna)
    Helt ärligt så vet jag inte exakt. Har bara fått höra att det kan sätta igång en, men finns inga garantier (såklart).
    Och att det hjälper livmodern efter förlossningen, och man "läker" bättre efteråt.
    men som sagt, jag har absolut ingen erfarenhet av det eller dylikt. Men tänkte att det kan ju vara värt att testa.
    vilket hallonbladste rekommenderar ni som vet nåt om det där?
  • ewaulrica
    MissLis skrev 2011-03-19 17:21:44 följande:
    Kul!
    Det var en sjuksköterskestudent hos min barnmorska sist jag var där som påstod att om "randen" bara gick till upp till naveln så var det en tjej, men gick den över hela magen så var det en kille. Min ser ut som din, så där ser man vad mycket roligt skrock det finns!  
    Har aldrig haft någon rand. Varken med dottern eller med killarna.. :) och ingen nu heller :)
  • ewaulrica
    Pluppe E skrev 2011-03-20 17:43:26 följande:

Jag tror allt att magen sjunker för fullt nu, känns positivt :)
    23 dagar kvar till Beräknat datum idag!
    så fin mage! :)  och jo, det ser nog ut som den sjunkit lite :)
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.