Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

ana86 skrev 2010-11-21 21:40:05 följande:
    Hahaha :) smart där! är det en ny bild eller samma som igår..för jag tycker den har växt lite faktiskt :P
    Haha den jag la upp igår tog ja hm.. för nån vecka sen trorja :) Och dom jag la upp nyss är tagna precis innan ja tog dom! :D

Men som sagt, ja har knappt nån "mage" om jag inte e kissnödig, så jag lever på min kiss-kula! ;D
  • miraclee
    AlbusMinerva skrev 2010-11-21 22:33:26 följande:
    Det är bra med bilder som är tagna precis innan man tagit dem Tungan ute
    HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Jag skrattar så tårarna rinner här nu.. hahahahahaha!!!

Jag menade såklart - att dom är tagna precis innan jag la upp dom!

Hahahaha virrpanna..
  • miraclee
    hopp83 skrev 2010-11-30 20:49:49 följande:
    Det är det alla säger, men jag känner mig inte speciellt gravid. 
    Men den lill* lever rövare och magen rör sig hela tiden...
    Så därför kan jag verkligen inte förstå att det är en bebis som är ungefär 20 cm lång där inne...Vart gömmer den sig???? hihi
    Undrar samma sak ;) Syns inget på mig heller.. v 20! Men han härjar runt därinne så.. får väl va nöjd me de istället :) Skönt också att inte va så stor o "klumpig" redan.. de kan gärna komma senare.. :)
  • miraclee

Men oj.. vilken jäkla mage!!! Förvånad Fin!

Vill också ha!

• miraclee
    Pluppe E skrev 2010-12-02 19:39:21 följande:
    Ja nu är det total kört här! Det växer som fasen :D

Det kommer när man som minst anar det!!
    Haha jo jag ser de ;)

Nja, jag tror inte på de där längre.. har tänkt så länge men nä, får väl inse att jag inte blir så stor o får mage sent.. men men :)
  • miraclee
    danosani skrev 2010-12-02 19:42:47 följande:
    Miraclee, misströsta icke! Kan meddela att min mage börjar bli något ivägen när jag ska böja mig och plocka en miljon leksaker, tvätten, diskmaskinen osv. Så på minst en punkt kan du skatta dig lycklig Det var väl nån i tråden som varit helt platt tills v 30 och då fått värsta megamagen?
    Haha, nä.. löjlig sak o va bitter över kanske, men.. jag vill verkligen ha en fin kula!! :(

Joo enda positiva är ju att jag är så smidig fortfarande, eller ja.. jag är ju i princip exakt som innan så.. ;) Kan inte påstå att min är ivägen... (än) haha! :D

Hmm.. va de? Har jag missat isåfall.. :D
  • miraclee
    Pluppe E skrev 2010-12-02 19:42:54 följande:
    Även det har väl sin positiva sida, men förstår om det känns segt :/
    Min kompis (hon födde nu i oktober) döljde sin graviditet under hela sista halvåret på utbildningen. Hon var väl lite längre gången än vad jag är nu. Det syntes inget! Total platt, till juli då poff!! Konstigt att det är sådan skillnad egentligen..
    Jo de e klart det har.. men jag hade hellre tagit dom negativa me o va stor trorjag.. (kanske ångrar mig sen?) ;)

Hmm.. konstigt ja.. men kanske efter nyår då att de syns mer!! Får ha de som nästa mål.. ;D
  • miraclee
    AlbusMinerva skrev 2010-12-12 18:08:37 följande:
    Titta!! En mage!!
    Hahaha, jaa! De är väl på tiden nu tycker jag ;)
  • miraclee
    brandnewday skrev 2010-12-13 18:01:30 följande:
    bara jag som inte gått upp ett enda kilo? Eller jo, 1 kilo MAX, trots mage?
    Inte gått upp nånting :)
  • miraclee
    enfeeble skrev 2010-12-13 18:15:32 följande:

Hur känner ni kring vikten då tjejor? Jobbigt att ni inte gått upp något än, eller känns det bara skönt?
    Alla har vi så olika kroppsuppfattning/ideal/viktproblem...Skulle vara kul att höra hur ni tänker..
    Äh, jag bryr mig faktiskt inte :) Har ingen lust o gå upp 30 kg men de kommer jag aldrig hinna heller, om jag inte rappar på nu haha. (Vecka 22) Mamma gick upp 6 kg me mig och ner 16. Tror inte jag har benägenhet o lägga på mig så mycke då heller, inte enligt läkare iallafall. 

Skulle dock önska lite mer gravidmage (bild finns på föregående sida), de syns ju inte att jag är i v 22 liksom. Men ja, jag är glad för min lilla mage och obefintliga viktuppgång för jag är fortfarande helt normal i kroppen, inget som är tungt eller jobbigt liksom ;)
  • miraclee
    enfeeble skrev 2010-12-13 19:23:36 följande:
    ojoj vad konstigt mitt inlägg blev

BMI
    under 19,8 = 12,5-18kg
    19,8-26 = 11,5-16kg
    26,1-29 = 7,5-11,5kg
    över 29 = mer än 6,8kg
    Som du ser på min bild är jag inte såååå stor innan ;) Helt normalviktig me breda höfter o kurvor som ja älskar. Ganska vältränad sen innan..
  • miraclee
    Magen vecka 24 :)

SF mått; 23,5 cm - ligger mot den översta kurvan.

• miraclee
    Emmelinan skrev 2010-12-27 18:53:46 följande:
    Alltså jag fattar inte det hör med SF-mått... Trodde man kunde se lite åt vilket håll man skulle liggs på genom att titta på magen, men det går alltså inte då?...

Fiiiiina kläder QT!! Och Fiiiin mage Miraclee!
    Nää, SF måttet är ju livmoderns storlek liksom.. från blygdbenet tills där livmodern slutar, min e stor! ;) Fast liiten mage..

Tack! :)
  • miraclee
    lyckligmamma87 skrev 2010-12-28 10:12:05 följande:
    titta du har vuxit en del nu ler kul ler
    Haha ja men de är väl på tiden nu kan ja tycka ;) Inte jättestor skillnad från v 22.. men de duger! ;)
  • miraclee
    Bellsam skrev 2010-12-28 13:51:51 följande:
    Oj, är 23,5 cm mot den översta kurvan? Vet att jag ligger över den kurvan men trodde inte det var så mycket. Hade ett SF mått på 28 cm i v 25+0. Kul att se att man kan ha så olika Glad
    Ja, enligt min BM så vare de.. Hon sa först "Vilken liten o söt mage" o sen när hon mätte så utbrast hon "OJ! Livmodern va stor." Och så sa hon att jag ligger mellan den mellersta och övre kurvan.. krångligt skrivet men du förstår nog ;)

Men.. 28 i 25+0? Hoppsan!! :D
  • miraclee
    Helsingborg skrev 2010-12-28 22:14:22 följande:
    Jag hade med 23 cm som sf mått men den ligger precis på mitter linjen.
    Jag mätte i 22+6, så de va väl därför.
  • miraclee
    Helsingborg skrev 2010-12-28 22:23:13 följande:
    Aha men alla mäter tydligen olika med har jag hört och sett.  :)
    Haha ja, inget verkar va samma nånstans, konstigt.

Men 23,3 cm om man ska va exakt, mätt i 22+6 då. Enligt min BM var det mellan den mellersta och övre, men vad vet jag ;)
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.