• sofy

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

jennyc skrev 2010-11-01 20:05:29 följande:
    jag småpratar gärna här då jag inte vill va med i snacktråden då jag behöver annat stöd än bara blivande mammor...hänger med änglamammorna som är gravida men delar gärna med mig av mina känslor lite här med...risken om jag är i snackis tråden är att de blir väldigt mkt död, sorg och Max och de blir inget roligt för nån, bara vi som är mitt i det kan förstå att i det här läget måste man som gravid ventilera...så ursäkta om jag småpratar här men ni kanske förstår ändå ;)
    Men de är ju vi som är i snackistråden också, o vare sig du skriver här eller där så ser vi de ju? ;)

Tycker bara som minya o princess skrev innan, att de är för bilder här.. men who am i to judge!

Sry.
  • sofy
    jennyc skrev 2010-11-01 20:05:29 följande:
    jag småpratar gärna här då jag inte vill va med i snacktråden då jag behöver annat stöd än bara blivande mammor...hänger med änglamammorna som är gravida men delar gärna med mig av mina känslor lite här med...risken om jag är i snackis tråden är att de blir väldigt mkt död, sorg och Max och de blir inget roligt för nån, bara vi som är mitt i det kan förstå att i det här läget måste man som gravid ventilera...så ursäkta om jag småpratar här men ni kanske förstår ändå ;)
    För jag menar.. "jag behöver annat stöd än bara blivande mammor.." vad är de härinne då som lägger upp magbilder? Jo, blivande mammor ;) Haha.. Kram iallafall :)
  • sofy
    princess77 skrev 2010-11-01 20:31:56 följande:
    Jag tycker att vi kan prata om allt mellan himmel och jord i snackistråden och försöka hålla oss till bilder här,det är så mysigt att ha en tråd där vi bara tittar på bilder

Men det är bara min åsikt
    Håller me där.. de är ju de den här tråden är till för känner jag också.. för bilder.. snacket gör man ju i snackistråden, va de än är..

Med risk för o låta bitter.. men då får ja va de :)
  • sofy
    jennyc skrev 2010-11-01 20:29:59 följande:
    ja fast små kommentarer är en väldig skillnad på de jag verkligen pratar om och behöver prata om...vill inte nämna för mkt sånt för alla som är gravida för det är inget man vill höra fast det är livet och verkligheten...det händer alla andra men inte mig...been there, done that och tyvärr blivit överbevisad. Är jag i snackistråden säger jag i så fall saker som ingen kommer orka eller vilja höra...här kan jag nämna saker men inte gå in på djupet därför skippar jag snackistråden för jag anser att man som gravid är väldigt naiv och man SKA vara naiv men det är fråntaget mig
    Men vi är ju exakt lika gravida i magbildstråden (här) som i snackistråden.. (?) Förstår inte ditt resonemang faktiskt.. lite luddigt skrivet.. Du får jättegärna skriva om det men här tycker jag o de andra som skrivit sina åsikter ang detta att de ska va bilder o inte snack, de blir så många sidor utan bilder då o de va ju därför denna skapades..

Varför kan du nämna saker här utan o gå in på djupet men inte i snackistråden?

:)
  • sofy
    jennyc skrev 2010-11-01 20:38:21 följande:
    ja som sagt jag är bara glad att ingen förstår mig mer än de som redan finns. Jättesvårt att förklara och jag har redan skrämt bort ohyggligt många gravida genom att prata om hur jag känner och mår så jag håller det där det är accepterat. Grejen är också att det blir många "stackars dig" "åh va orättvist" och ja du vet...skitjobbigt när det är det enda man tänker hela tiden ändå men att bli helt ignorerad är ännu värre...tyckte som sagt att de va kul med en bildtråd och tänkte först inte nämna nåt om Max men många besöker min sida och läser det jag skriver så det är svårt men jag tänkte nånstans att små kommentarer är ok på bilder eller ett snabbt, "Hur är det" där det stannar vid ett ytligt samtal och inte delar med mig av jobbiga saker med för många...de som är intresserade om sorgen och döden och allt de där kan skriva privat till mig men det är sällan jag svarar för orken finns inte att svara på samma saker hela tiden...ja skit samma...bilder här men då borde man i teorin inte få kommentera bilderna heller?

Jag har en bildtråd men vi pratar och minns och umgås där med....fast vi pratar i andra trådar också...
    Ingen kan förstå FULLT UT om man inte varit där, jag har "bara" haft 6 missfall så jag vet inte hur de känns att ha haft ett barn som dött, därför kan jag inte förstå. Och jag skippar "Stackars dig" för de hjälper inte heller.

Ja, en bildtråd för UL/magbilder för oss som väntar ja :) Precis som du gör nu igen. Om du skriver "Hur är det?" i vanliga tråden kan de ju stanna vid bara det där också precis som de gör här för dig, eller? Eftersom du inte orkar svara på "samma" frågor hela tiden privat så behöver du ju heller inte skriva för mycke om de i andra tråden? Jag må låta hård men jag förstår inte resonemanget..

Ja, din bildtråd är ju för er änglamammor, inte för de gravida..

Du är JÄTTEVÄLKOMMEN att snacka i andra tråden! :) Om allt.

De handlar inte om att inte kommentera bilder, de handlar om att snacka, föra en dialog om ischiasproblem, vanliga "hur mår du?" osv här. de gör vi ju i den andra.. ?
  • sofy
    jennyc skrev 2010-11-01 20:41:07 följande:
    för att de blir ett hel hur mår du och inte så mkt mer...är inte så intresserad att läsa allt som skrivs där uppriktigt för jag lever inte i det där rosa fluffet som jag vill leva i...du förstår inte vad jag menar och de är svårt att förklara utan att gå riktigt sjupt och det har jag verkligen ingen lust med här...bilder så ska jag va tyst, ok...no hard feelings
    Men de va ju där du ville stanna, vid "hur mår du?" o inte mer..? Nä, jag lever inte heller i ngt rosa fluff.. o som sagt, då har jag bara haft missfall. Jag är inte i mål förrän jag har bebisen i min famn, frisk. Och inte ens då, vadsomhelst kan hända närsomhelst, så nä - någe rosa fluff finns icke hos mig.

No hard feelings.
  • sofy
    minya skrev 2010-11-01 20:46:21 följande:
    Bryter snacket... 
    Taget idag, syns ju ingenting under kläderna

Längtar tills det ser ut såhär
    var i slutet av graviditeten med dottern

Vilken vecka är du i? På mig syns ingenting heller än ;) Fast du har ju iallafall en liten söt bula!! :D
  • sofy
    jennyc skrev 2010-11-01 20:51:20 följande:
    ja det är du iså fall, och kanske ett par till...fler vill va som ni men efter ett tag prat ser man att så inte är fallet. Du är säkert jätteförstående men de är så många som inte är det fast de vill...tycker mest det är spännande det som hänt, beklagar och aldrig mer hörs...precis som IRL.
    Jag vet inte om jag är förstående eller icke, jag tar bara inte något för givet - nånsin.

Vi har iallafall en snackistråd, och en bildtråd - du är välkommen me bilder här o snack i den andra ;) Jag blir också förbisedd o skriver inte så mycke där, ibland bara. Ibland svarar man på inlägg, ibland inte..

Nu ska jag sluta spamma här o gå o ta en magbild! :)

Kram!
  • sofy
    jennyc skrev 2010-11-01 20:52:21 följande:
    och den hade ju kunnat ligga i ts så ingen behöver fråga
    Inte jag som är TS så jag kan inget göra, men du har ju varit in i snackistråden också så du vet ju ;)
  • sofy
    minya skrev 2010-11-01 20:51:37 följande:
    v. 18, ja den där bulan försöker man skjuta ut så gott de går haha. Tur jag inte är ensam om liten osynlig mage
    Haha, oj! Ja då dröjer de nog tills min kommer också ;) Ska leta upp sladden o slänga in ny bild nu v 16.. 5 min!
  • sofy
    minya skrev 2010-11-01 21:25:12 följande:
    Liten fin bula ser man ju  
    I alla fall när man vet att de är bebis där, annars hade jag nog inte ens tänkt på det 
    Haha jaa, väldigt liten.. eller FÖR liten, vill ha mer än bara en tjockisbula! ;D
  • sofy
    MichaelaRehn skrev 2010-11-01 21:25:59 följande:
    Men det är skillnad om du jämför med dina tidigare bilder. Solig
    Haha, måste nog göra de trorjag!! Ser ingen skillnad själv nämligen..
    Jempa10 skrev 2010-11-01 21:26:03 följande:
    Jooo visst syns det liiite i alla fall.... men det kommer.... min mage har nog mest tryckt ut "valken" som redan fanns där.... du ser ju supersmal ut från början, då kommer du nog mer få en riktig sån gravidmage!!
    Hahaha, så skön beskrivning! "Tryckt ut valken.." ;) De trorja inte! Nja, smalare iallafall, haha ;) Hade ju magrutor iallafall o ja man ser ju vart magen är egentligen, liksom bort me bulan så ere min vanliga mage ;D
  • sofy
    Tozz82 skrev 2010-11-01 22:43:42 följande:

V.19
    Börjar tro jag har en 5kilos klump där inne alla redan..
    Tilläggas ska kanske att innan jag blev gravid hade jag rutor på den där saken :/
    Fin!! :) Vill också ha en sån mage..
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.