• jennyc

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Jempa10 skrev 2010-10-23 02:04:15 följande:
    Jag är i v 14 (13+2) idag. Har klarat en fest på jobbet ikväll utan att någon märkt (tror jag i alla fall) Glad men det hör kanske inte till vanligheterna att jag är nykter på våra fester, så några kanske börjar fundera lite om inte annat....
    haha du får väl skylla på att du äter antibiotika eller nåt :P Att du haft kass mage och behandlar svullna tarmar...då kan du även komma undan om nån anmärker magen ;)

Har själv haft väldiga problem med magen och har reumatism...så ingen tänker så mkt på att jag är stel och jag kallar bebismagen för fläsk pga stillasittande...inte helt osant :D
  • jennyc
    Jempa10 skrev 2010-10-23 19:28:45 följande:
    Vi är några som pendlar till jobbet, så den här gången kunde jag skylla på att någon av oss vart ju tvungen att köra och denna gång var det min tur.... Så det gick nog bra. Å nu är det ändå inga fler fester på ett tag! Skrattande
    då får vi hålla tummarna för att de inte blir nån oplanerad fest då ;) De är ju en sak som avslöjar en snabbt annars om man är den som annars inte brukar tacka nej...samma med rökning, jag har börjat få ont av kaffe igen så nu får de bli te...dröjer inte länge till innan jag blir avslöjad men som tur är är svärmor rätt trög av sig
  • jennyc

ser ju visst gravid ut :D

min mage är så ojämn pga lite överflödigt så magen ser ju skum ut bara nu...har jag dessutom ätit så är allt ovanför naveln svullet och det blir en bit som buktar inåt vid naveln :S jaja...de jämnar nog snart till sig. Nästa vecka ska jag ringa och få tid för rul..imorrn 15+0 :D

• jennyc
    Nessima skrev 2010-10-29 16:08:03 följande:
    Kan sparkarna redan kännas utanpå magen?! Min BM sa till oss att det kunde dröja till v30 eller något sådant innan man kunde göra det. Kanske varierar väldigt mellan person och person. Hoppas att det inte kommer dröja riktigt så länge :/
    ja visst kan de göra det...när jag väntade Max (mitt första barn) kändes sparkarna på utsidan innan v.20...nu känner jag sparkar mer regelbundet men inte utanpå än...moderkaka i framvägg den här gången
  • jennyc

själv använder jag oversiza tröjor nu och halsduk ;) till och med de som vet ser knappt när jag är klädd så :D Svart är ju ett bra tips också till de som vill ha sin hemlis ett tag till som vi ;)

• jennyc
    Jempa10 skrev 2010-10-30 20:00:48 följande:
    Jag klarar också av att gömma mig under kläder än så länge, däremot blev jag tvungen att tala om det på jobbet i alla fall då jag inte kommer få vara kvar på den enhet jag jobbar.... trodde jag kunde vänta några veckor till, men det strulade till sig så jag fick lov att säga som det var.... så nu vet ju många på jobbet ändå! (Var ju jag som skulle hänga på dig med att inte avslöja på tre v till för en dryg vecka sen! Så det sprack lite ändå, men inte för att jag inte kunde dölja mig!) Skrattande Idag har jag varit och shoppat lite nya tunikor och dyligt....
    jaså :D ja, du avslöjade dig iaf frivilligt...va hos svärisarna idag och inte en fråga än så länge...börjar tro att de här kan gå vägen...va hos bästa väninnan och även närmsta granne och åt middag och hon är också gravid och har ju vetat sen dag 1 att vi också ska ha...så idag kunde jag gå i mina gravidkläder och gosa med magen :D gud va skönt att inte behöva att tänka på huir man sitter eller står och hur kläderna funkar...är som tur är inte så ofta hos svärföräldrarna men ändå... :S Samtidigt förtjänar svärmor och svägerskan att egentligen inte få veta nåt förrän vi får bebisen men de lär ju tyvärr va omöjligt
  • jennyc
    Jempa10 skrev 2010-10-30 22:35:22 följande:
    Ja, jag skulle helst inte vilja "smyga" alls längre, skulle hellre stolt vilja visa upp magen!! Men jag har ju lovat min kille att hålla på det ett tag till, så han hinner hem i alla fall... men han är ju borta så himla länge känns det som.  Drygt en vecka kvar!
    jaså, var är han då? Vi har ju andra skäl till att va tysta och de har ju med Max bortgång och göra och reaktioner runt det och en hel del onödiga kommentarer...så vi drar på det in i det sista så klarar jag mer än de tre veckorna som va första målet blir jag glad för jag vet att de blir ett helvete när de får veta att vi redan ska ha igen. Alla "tänk om" och allt det dr, att vi pga den nya bebisen nu har sörjt färdigt Max...de har jag ju aldrig gjort och jag får ju ständigt höra att jag är onormal som vill prata om mitt barn och de förnekar honom också och hävdar konstant att vi inte har några barn...så vi skjuter egentligen bara upp det jobbiga lite, flyttat en bra bit ifrån har vi redan gjort nu så så mkt mer kan vi inte göra
  • jennyc
    Shininganne skrev 2010-10-30 22:56:44 följande:
    minya: Så söt {#emotions_dlg.flower}

jennyc: trist att inte kunna berätta så härliga nyheter bara för att ens släkt ska ha en massa åsikter som dom måste ventilera. Det är väl upp till er om/när och hur ni väljer att göra med syskon till Max.
    Kan man nånsin sörja färdigt?
    nä, men enligt dessa två som förpestar för oss så har han inte funnits, inte värd att nämna och vi är tydligen i en psykos som måste nämna hans namnibland...de har nte vart hos Max å graven, vill inte se bilder heller...men svärfar är ju underbar, har kort på max i mobilen och vill veta allt...men pga att de är som de är nu kan inte han heller få veta för tillfället...trist när de ska va såhär men de är så de hanterar sorg...va samma när svärmors son dog i vuxen ålder...locket på

nä nu ska vi se på nån film som maken valt ut :D Natti natt så hörs vi imorrn...då ska jag försöka uppdatera med bild också ;)
  • jennyc
    Jempa10 skrev 2010-10-30 23:00:55 följande:
    Men fy, varför ska folk döma så!!! I ens egen släkt dessutom!!!! Ni behöver väl inte ha slutat sörja Max för att ni skaffar fler.... Ja, då kan jag förstå att du vill dra ut på det så länge som möjligt för att slippa sånt! Jag hoppas dom inte kommer vara så dömande i slutänden..... Håller på dig!!

Han är och bestiger Mount Everest... eller ja, till basecamp förstås, hela vägen upp kommer han inte! Så jag hoppas bara han kommer hem hel! Han hade ju bokat detta sedan länge.... Glad
    oh jisses...de va ingen dålig resa det :O

nä...deras inställning förstör mkt och därför vill vi inte förstöra den här glädjen än, vi har för mkt oro och tankar runt oss ändå så vi slipper gärna dumma kommentarer
  • jennyc
    kiwi2012 skrev 2010-11-01 08:30:33 följande:
    Sonen på snart 5 skulle igår berätta för storebror 12 år hur bebisen kom in i min mage...

Lillebror: pappa har bebisar i sina kulor och sen så kommer tandfen och säger hokushokus
    och då är bebisen helt plötsligt i mammas mage... visste du det???

Storebror: Öhhhhhh??????????!!!!!!

Jag: asgarva bakom kudden i soffan

Och visste ni att tandfen blåser upp magen genom naveln för att den skall växa???
    oj är det så det går till? då har jag nog missuppfattat de här
  • jennyc
    kiwi2012 skrev 2010-11-01 10:57:48 följande:
    heheh de hade jag med gjort tydligen... trodde de gick till på
    ett HELT annat sätt :) :) :)

detta kommer han å få höra när han blir äldre :)
    ja då har ju vi gjort fel men lyckats ändå

Det förstår jag...skriv ner det också och så kan det få stå med på studentkortet i framtiden :P

Hur går det för dig förresten?
  • jennyc
    kiwi2012 skrev 2010-11-01 11:06:53 följande:
    hehe japp det kommer det allt o göra, samt att när han själv får barn så skall
    jag fråga om det var tandfen som var framme :)

jo det går bra, skulle behöva stressa av lite bara, fick kraftiga regelbundna sammandragningar
    i fredags på jobbet men i helgen har jag vilat så gott det går men är ändå orolig..

hur är det med er då? läste att svärisarna hade lite åsikter, inte kul för er...
    jo de går bra utom med svärisarna...fast maken börjar känna att han snart vill berätta för sin pappas skull...får se hur det blir. sitter och försöker komma fram för att beställa tid för rul nu men de är ju stört omöjligt :S
  • jennyc

jag småpratar gärna här då jag inte vill va med i snacktråden då jag behöver annat stöd än bara blivande mammor...hänger med änglamammorna som är gravida men delar gärna med mig av mina känslor lite här med...risken om jag är i snackis tråden är att de blir väldigt mkt död, sorg och Max och de blir inget roligt för nån, bara vi som är mitt i det kan förstå att i det här läget måste man som gravid ventilera...så ursäkta om jag småpratar här men ni kanske förstår ändå ;)

• jennyc
    sofy skrev 2010-11-01 20:24:50 följande:
    Men de är ju vi som är i snackistråden också, o vare sig du skriver här eller där så ser vi de ju? ;)

Tycker bara som minya o princess skrev innan, att de är för bilder här.. men who am i to judge!

Sry.
    ja fast små kommentarer är en väldig skillnad på de jag verkligen pratar om och behöver prata om...vill inte nämna för mkt sånt för alla som är gravida för det är inget man vill höra fast det är livet och verkligheten...det händer alla andra men inte mig...been there, done that och tyvärr blivit överbevisad. Är jag i snackistråden säger jag i så fall saker som ingen kommer orka eller vilja höra...här kan jag nämna saker men inte gå in på djupet därför skippar jag snackistråden för jag anser att man som gravid är väldigt naiv och man SKA vara naiv men det är fråntaget mig
  • jennyc
    sofy skrev 2010-11-01 20:31:11 följande:
    För jag menar.. "jag behöver annat stöd än bara blivande mammor.." vad är de härinne då som lägger upp magbilder? Jo, blivande mammor ;) Haha.. Kram iallafall :)
    ja som sagt jag är bara glad att ingen förstår mig mer än de som redan finns. Jättesvårt att förklara och jag har redan skrämt bort ohyggligt många gravida genom att prata om hur jag känner och mår så jag håller det där det är accepterat. Grejen är också att det blir många "stackars dig" "åh va orättvist" och ja du vet...skitjobbigt när det är det enda man tänker hela tiden ändå men att bli helt ignorerad är ännu värre...tyckte som sagt att de va kul med en bildtråd och tänkte först inte nämna nåt om Max men många besöker min sida och läser det jag skriver så det är svårt men jag tänkte nånstans att små kommentarer är ok på bilder eller ett snabbt, "Hur är det" där det stannar vid ett ytligt samtal och inte delar med mig av jobbiga saker med för många...de som är intresserade om sorgen och döden och allt de där kan skriva privat till mig men det är sällan jag svarar för orken finns inte att svara på samma saker hela tiden...ja skit samma...bilder här men då borde man i teorin inte få kommentera bilderna heller?

Jag har en bildtråd men vi pratar och minns och umgås där med....fast vi pratar i andra trådar också...
  • jennyc
    sofy skrev 2010-11-01 20:36:27 följande:
    Men vi är ju exakt lika gravida i magbildstråden (här) som i snackistråden.. (?) Förstår inte ditt resonemang faktiskt.. lite luddigt skrivet.. Du får jättegärna skriva om det men här tycker jag o de andra som skrivit sina åsikter ang detta att de ska va bilder o inte snack, de blir så många sidor utan bilder då o de va ju därför denna skapades..

Varför kan du nämna saker här utan o gå in på djupet men inte i snackistråden?

:)
    för att de blir ett hel hur mår du och inte så mkt mer...är inte så intresserad att läsa allt som skrivs där uppriktigt för jag lever inte i det där rosa fluffet som jag vill leva i...du förstår inte vad jag menar och de är svårt att förklara utan att gå riktigt sjupt och det har jag verkligen ingen lust med här...bilder så ska jag va tyst, ok...no hard feelings
  • jennyc
    sofy skrev 2010-11-01 20:45:13 följande:
    Ingen kan förstå FULLT UT om man inte varit där, jag har "bara" haft 6 missfall så jag vet inte hur de känns att ha haft ett barn som dött, därför kan jag inte förstå. Och jag skippar "Stackars dig" för de hjälper inte heller.

Ja, en bildtråd för UL/magbilder för oss som väntar ja :) Precis som du gör nu igen. Om du skriver "Hur är det?" i vanliga tråden kan de ju stanna vid bara det där också precis som de gör här för dig, eller? Eftersom du inte orkar svara på "samma" frågor hela tiden privat så behöver du ju heller inte skriva för mycke om de i andra tråden? Jag må låta hård men jag förstår inte resonemanget..

Ja, din bildtråd är ju för er änglamammor, inte för de gravida..

Du är JÄTTEVÄLKOMMEN att snacka i andra tråden! :) Om allt.

De handlar inte om att inte kommentera bilder, de handlar om att snacka, föra en dialog om ischiasproblem, vanliga "hur mår du?" osv här. de gör vi ju i den andra.. ?
    som sagt, skit sam...tror inte du förstår hur utanför man kan känna sig när man bara hoppar in med en liten kommentar som missas, man är inte aktiv som alla andra...strunt samma...och med min bildtråd menade jag inte vad den handlade om utan att det är inte bara bilder utan vi pratar för fullt också...man kan göra flera saker samtidigt och ändå följa den röda tråden
  • jennyc
    sofy skrev 2010-11-01 20:47:03 följande:
    Men de va ju där du ville stanna, vid "hur mår du?" o inte mer..? Nä, jag lever inte heller i ngt rosa fluff.. o som sagt, då har jag bara haft missfall. Jag är inte i mål förrän jag har bebisen i min famn, frisk. Och inte ens då, vadsomhelst kan hända närsomhelst, så nä - någe rosa fluff finns icke hos mig.

No hard feelings.
    ja det är du iså fall, och kanske ett par till...fler vill va som ni men efter ett tag prat ser man att så inte är fallet. Du är säkert jätteförstående men de är så många som inte är det fast de vill...tycker mest det är spännande det som hänt, beklagar och aldrig mer hörs...precis som IRL.
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.