Inlägg från: Quiet thoughts |Visa alla inlägg
  • Quiet thoughts

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Pluppe E skrev 2011-03-04 10:44:37 följande:
    Vilken mage :D Finfin!
    nej men tack vad snällt
    Emmelinan skrev 2011-03-03 23:07:58 följande:
    Idag var det TUL igen. Hon lag "perfekt for att fa sa exakta matningar som ar mojligt"! Skoterskan trodde dock inte att att hon kunde fa lillan att komma upp i 81% igen som det blev vid forra TUL (ursakta om jag tjatar, men sa att det inte missas, har i USA mats det annorlunda och medel ligger alltsa pa 50%). Men nar alla matningar var inskrivna i dator-utrakningen blev resultatet en vikt pa 3 kg (!!!) i vecka 33 (deras berakningar ar helt baserade pa sista mensen och med en cykel pa 28 dagar som jag VET att jag inte har! Min cykel ar pa ca 23 dagar, vilket ger en skillnad pa en vecka! Deras utrakning ar 17e april, FL -- enligt 23 dagars cykel -- ar 10e april, vilket faktiskt skoterskan oxa ansag mer troligt nar jag sa det till henne).

Det blir ytterligare TUL om tre veckor for att da bestamma hur vi ska gora. Enligt dagens matningar landar lillan pa en fodelsevikt runt 4.5-5 kg!! Sa visar nasta TUL samma eller annu hogre tillvaxt kommer jag troligen att sattas igang tidigare. (Har over rekommenderas kejsarsnitt vid en vikt pa 5 kg och over.) Sa ja, vi far se hur det blir! =)

Lustigt anda att jag borjade gora TUL pga risk for tillvaxthamning, nu gor jag TUL for att se sa hon inte blir FOR stor!

MASTE bara visa en narbild underifran ansiktet! Jag vet inte varfor jag blivit sa kar i den har bilden, men nar det har dok upp pa skarmen pa UL smalte jag till en POL! Hon har NASBORRAR lixom! Tva HELT VALSKAPTA NASBORRAR!!! Det ar ju HELT fantastiskt!!!

(Mannen fragade om det till hoger ar ett oga (!?!).... "eh, nej, alskling, det ar det inte..." vem av oss tror han skulle bidra med grodgener? )

Fin UL bild
    Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget 2011
  • Quiet thoughts
    MariaM78a skrev 2011-03-04 11:17:37 följande:
    Tycker verkligen inte det syns QT!

Jag låg på 54 kg innan o har gått upp 8,5 kg och jag tycker det syns massor. Men det gör väl inte det.
    Jag tror det är är olika på hur det syns, samlar man vatten och sväller på andra vis så syns det ju.
    Alla är ju olika nog oavsett om man går upp 5 kg eller 30 antagligen
    Tror det beror på lite hur man ser ut från innan o vägde som sagt
  • Quiet thoughts
    J o a n n a skrev 2011-03-04 16:19:54 följande:
    Fin mage. Ser ut som en pöjkmage!
    Själv är jag 34+1 och +17 kg. Suck... Sen gjorde jag misstaget att berätta det för sambons farmor vid middagen häromdagen. Haha. Blev upplyst om att man minsann INTE skulle äta för två personer. Sen hökögon när det var tårtdags (killens födelsedag) haha.
    Min svärmor säger, ät nu ät nu, är ni mätta osv.
    Jag bara stååånk jo det är bra, de finns liksom inte plats
  • Quiet thoughts
    Tiiinaa skrev 2011-03-07 00:27:09 följande:
    Jag är så sjukt dålig på att ta magbilder. Jag älskar ju att titta på alla era fina magar! Jag ska försöka bli bättre nu de sista 7 veckorna jag har kvar av graviditeten.

MimmiL: Vilka jättesöta koftor och tröjor du fått. Jag älskar verkligen stickade saker. Jag håller själv på med lite olika stickprojekt men kommer ingenvart som det är nu. Har inte tid :( Men så fort jag är klar ska jag visa här i bildtråden!

Vecka 32+2 för mig idag. Känner mig plötsligt otroligt stor och otymplig.

Åh en nätt mage
    Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget Lykke 2011
  • Quiet thoughts

Nu är jag jack lös.

Spräckte denna jacka med i dag i kedjan. Andra jackan på 2 dagar o denna nedan är en pösig modell men näpp, när jag hukade mig sa det riiiitch bara

Vecka 34 nu....

• Quiet thoughts

vecka 34 och adjö mamma byxan. Nu går den inte alls fast så man får ha den öppen och gå o dra upp dem.
    dock så har jag ett par mammaleggins kvar än som går ganska bra på.

undrar var detta slutar, 2 spräcka jackor och nu ajjös brallan

• Quiet thoughts
    ElAn16 skrev 2011-03-11 20:13:25 följande:
    QT: Ojoj, själv har jag inte växt i mina gravidbyxor än Obestämd Jag köpte mina i medium för de fanns inte i small och jag tänkte att det kanske ändå blir lagom att ha lite att växa i, men jag tycker fortfarande de är lika förstora.... suck... 
    Ja här har jag vuxit ur 2 par mammabyxor nu med dessa. De går ju på som sagt men ej att dra fast i kedjan så man får vika ner dem....
    Undrar vart magmåttet skall sluta då jag legat så över
  • Quiet thoughts
    Längtan efter liten skrev 2011-03-11 12:19:45 följande:
    QT: haha, jag är i stort sett jacklös också... jag kan knäppa den men halva magen syns ändå :/ så den hjälper i stort sett inget alls...
    vill bara ha vår nu så man kan gå i huvtröjor...
    ja huvtröja skulle va skönt. Har ju fleecejackan och de är också skönt men gärna liiiite mer sol o värme tack för att ha bara det.
  • Quiet thoughts
    Emmelinan skrev 2011-03-13 16:18:12 följande:
    Har har vi lillans dopklanning! (behover bara stryka bandet lite... Drömmer) Ska forsoka hitta ett satt att brodera in fornamnet i nederkanten. Nu blir det att planera dop efter att klanningen kommer att passa, inte tvartom...

Jättefin.

alla har ni pysslat på med en massa fina saker.

Lykke lär döpas i min dopklänning, blir tredje barnet då, iom att dottern döptes i den också
    Söt sak med 31 år på nacken.
  • Quiet thoughts

En bonusbild så där mittimellan veckan 34-35 beroende på vad man följer UL el. mens.

Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.