Inlägg från: Quiet thoughts |Visa alla inlägg
  • Quiet thoughts

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Tiiinaa skrev 2011-02-17 21:38:02 följande:
    Jaha har du också BF den 29:e :) Lyckost dig som slipper vänta så länge ändå då! Fast det kanske inte är så kul att bli snittad heller så det blir väl lite det onda med det goda. Jag ligger som jag ska på min kurva. Sist jag var hon BM så låg jag på 28 cm i vecka 28 så det är ju precis som det ska. Ska dit på måndag igen så då hoppas vi att jag inte växt allt för mycket...eller för lite för den delen.

Jag tror det handlar om att jag är så ovan vid magen, detta är ju min första, plus att jag har så kort överkropp så magen lixom måste ju komma utåt mer :) Kan dom känna att barnet är stort eller ser dom det bara på sf-måttet kanske? Jag är också orolig att bebisen i min mage är stor.
    Nja mitt mått har legat över översta kurvan hela tiden samt att andra barnet var stort.
    Hon kände lite mer på magen sist så den 28.2 får vi se om vi bokar in ett tillväxtUL.

Iom att jag har lite litet bäcken så snittas jag samt av tidigare förlossningskomplikationer.
    Så de kan ju aldrig säga hundra hur ett barn blir men hon är ganska erfaren och sa hon tyckte bara av att klämma runt på magen så var det en större bebis på gång.
    (tack o lov för snittet nu iom att sonen närmade sej 4 kg)
    Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget 2011
  • Quiet thoughts
    Tiiinaa skrev 2011-02-17 21:52:36 följande:
    OK, men vad skönt att de har så pass bra koll på dig i alla fall. Min svägerska har fått två stora pojkar på vardera nästan 5 kg och över 55 cm långa, den andra gången höll dom ju lite extra koll på henne men hon fick ändå gå 13 dagar över tiden utan igångsättning. Och ut kom ju en stor kille. Det kändes ju lite oansvarigt med tanke på att hennes första förlossning blev så besvärlig på grund av den stora bebisen. Nu gick det ju bra i alla fall men lite bekymrad blir man ju att man inte ska bli tagen på allvar när man oroar sig över stor bebis.
    Jo det är ju inget vidare att ej bli tagen på allvar...
    Men du skall se att de säkert kommer att gå bra för dig.
  • Quiet thoughts
    Tiiinaa skrev 2011-02-17 22:06:51 följande:
    :) Ja det gör det alldeles säkert. Ut ska han ju på ett eller annat sätt :)
    Jo de lär ju alltid komma ut.
    O sen är nog barnmorskorna trevligare än vad de va förr.

Mamma berättade att när hon va 18 å fick min syrra gastade barnmorskan, ja har du fått in den får du se till att få ut den med.

(hon var elak mot alla, såpass att hon for från Åland här vi bodde till Finland då hon själv skulle föda,  kanske hon va rädd att kompanjornerna skulle tukta henne lika)
  • Quiet thoughts
    Tiiinaa skrev 2011-02-17 22:21:26 följande:
    Haha vilken kärring. Då har man ju valt fel yrke liksom! Stackars din mamma som låg där och hade ont och fick det kastat i ansiktet.
    Tja svärmor hade henne också. Mitt i smällkalla januari kastar hon upp fönstret i BB sen, (där man sover efteråt)
    å härjat. Det luktar illa här
  • Quiet thoughts

Hämtat ut lite bebiskläder idag, beställde ju för ett tag sedan men nu har allt kommit.
    Här är lite av det...

Bodysar 2 stycken i omlott och 2 par byxor.

• Quiet thoughts
    lyckligmamma87 skrev 2011-02-22 18:28:19 följande:
    vi har lika dana kläder fast ja har oxå IHjärtamam
  • Quiet thoughts
    Längtan efter liten skrev 2011-02-23 10:47:16 följande:
    är de från hm?
    de är suuuuuper söta.
    jag har också några liknande
    Jupp. H&M
    Tack
  • Quiet thoughts
    ASL skrev 2011-02-23 11:04:25 följande:
    Sara Elisabeth: Underbara de där 3D/4D bilderna, så fräckt att man verkligen ser precis hur de ser ut där inne!

QT och Emmelinan: Så mycket söta kläder!!

Tänkte passa på att skryta lite, har idag sytt mina första muddbyxor till blivande storasyster Emmie. Blev väldigt nöjd, men har ännu inte testat dem på henne eftersom hon är hos dagmamman nu. Vill visa innan jag inser att de är för stora/små/långa/korta eller nåt Flört Hehe... då får jag skylla på att jag faktiskt inte hade nåt mönster!

Tack. och vilka söta byxor du sytt
  • Quiet thoughts

En massa fint i tråden magar som småpyssel i from av bebiskläder.

Idag har jag fyndat en babysitter alá retro för 50 kronor. SOM jag letat efter en sådan här gammal.
    Jag var nästan på väg att köpa en ny då jag vek in på samma ställe jag köpte vagnen för.

Haha, tänk för 200 kronor har jag en retro vagn och en retrositter inköpt.
    (Ja jag är lite nostalgisk av mig)

• Quiet thoughts
    kiwi2012 skrev 2011-02-23 16:57:03 följande:
    åhhh älskar verkligen gunget i dessa "gamla" babysittrar... köpte en gammal jag också då mna barn bara har älskat dom...
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.