Inlägg från: Quiet thoughts
|
-
-
Fina bebisprylar som infröskaffats
Själv börjar min bebisgarderob bli komplett nu i 50/56. Vilket innebär att bebis kommer att sannolikt ha kläder in i juni/juli om den följer syskonens växtmönster.
Blev lite enkel HMshopping nu. (+ 2 pyjamas i rosa med prickar o nyckelpiga, de andra fanns eji numret jag va ute efter)
-
Haha du menar det För mig är det nog främst att man har en del av varje, som tex 4-5 bodysar i tex 50MimmiL skrev 2011-01-29 21:33:42 följande:Åh QT, kan inte du berätta i den andra tråden vad du räknar som en komplett garderob?
kanske 6-8 i 56 osv.
Beror nog helt på hurdan bebis man får. Kanske man får en kärkare då kanske man måste ha 10 bodys i varje nummer
Men jag känner att min börjar bli komplett. Från topp till tå och ytterkläder osv. -
TackAlbusMinerva skrev 2011-01-29 21:55:28 följande:Supersöta kläder QT!
-
fin fintcna skrev 2011-01-29 22:10:44 följande:
lite nya bebiskläder till lillebror =) -
ASL skrev 2011-01-29 23:28:05 följande:Men Guuuud vad söta bebiskläder, det suuuger i magen på mig när jag ser dom.
Denna ska hålla vår bebis varm under aprils kalla dagar:
Kan inte FATTA att jag snart har en sån där liten plutt i min famn igen. Älskade små barn... Tittade på min dotter idag (som för övrigt är i värsta trotsåldern nu) och kände sån enorm kärlek och undrade hur tusan jag ska klara att av att älska två stycken små liv så mycket utan att gå sönder av bara det?!
(Klart att det går, men känslan är ganska överväldigande...)
Ja det är inte klokt, man har så mycket kärlek, men man kan alltid älska fler. O alla älskar man för den persom de är.
När jag väntade sonen funderade jag med hur all kärlek skulle räcka till fler. Nu behöver jag inte fundera för jag vet, att det gör den -
fint.chesa skrev 2011-01-31 19:36:37 följande:
Bjuder på en till bild idag! Denna på dagens verk....hm ja footsacken (vindskyddet) till vagnen! Har sytt den idag! Rakel var måttligt road när det var dags för fotografering så kunde inte sätta fast det ordentligt! Hon fick sitta i den där vagnen ett antal gånger när jag provade mig fram!
Själv började jag med en amningskudde ikväll, är bara ett lager tyg ännu eller tja en gammal frottehandduk.
Värsta retro, så det skall ett fodral till.
Dock var jag ju megadum och tänkte att ris var formbart att fylla med och tjena vad tung den blev, så jag skall nog gräva fram gamla kuddar eller komma på nåt bättre. Men annars tror jag den blir bra.
Halvklar kudde på bild nedan.
-
Jag hittade kulor till amningskudden sedan, var till emmaus möbelsida och släpade hem 2 saccosäckar för 20 kronor bara så nu kan jag sy 3 kuddar till om så är
-
Fina magar och annat
Jag sydde en till amningskudde igår En annan modell dock och nu är den iaf fylld med rätt sort.
-
Kudden var dessutom nästans gratis i tillverkning, släpade ju hem 2 saccosäckar för 20 kronor och lakanet kostade typ lika mycket.