Inlägg från: novamedfamilj |Visa alla inlägg
  • novamedfamilj

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Hej alla glada mammor och blivande mammor!

Är det okej att jag är med i er tråd? Jag har en dotter som är född 091116 som heter Nova och vi väntar ett syskon till henne den 18 april. Lägger till mig på lisatan oxå :).

Hur mår ni i era graviditeter? Några krämpor eller andra problem?

• novamedfamilj

Nix, jag har inte heller gått upp ett gram.. Känns väldigt

• novamedfamilj
    Nix, jag har inte heller gått upp ett gram.. Känns väldigt skönt faktiskt. Gick iofs bara upp 5 kg med dottern och hon vägde 4450 g när hon föddes, men dom två sista dagarna gick jag upp 4 till i bara vätska- såg verkligen t som barbapappa haha
  • novamedfamilj

EFTERLYSNING!!!!

Jag ar för mig att det var någon i den här tråden som skulle måla om sitt skötbord sniglar i vitt? Jag har också funderat på att göra det men tänkte att jag kanske kunde få se ditt resultat först? Så om du har lust får du gärna lägga ut en bild när du är klar :)

• novamedfamilj
    ElAn16 skrev 2011-01-22 21:42:12 följande:
    Här kommer lite bilder på min mage från idag vecka 28+0, har BF 15 april. Någon som vill gissa kön utifrån bilderna? (Vet kön halvsäkert från UL så kul att se om man gissar "rätt")

Åh vilken vacker mage du har!!! Jag tror du får en liten flicka, magen ser mer rund ut än spetsig på bilderna :)
  • novamedfamilj
    MissLis skrev 2011-01-23 07:54:52 följande:
    Jag har målat mitt i vitt, kan lägga upp bild senare idag om du vill?
    Jaaa hemskt gärna!!! Du får gärna skriva vad du änvände för färg och var du köpte den osv :) typ om man behövde förbehandla eller så ;)
  • novamedfamilj
    Pluppe E skrev 2011-01-23 19:09:57 följande:
    Jag kan ju svara hur jag gjorde med då :)

Vi använder oss av:
    Beckers Elegant Aqua lackfärgsgrund Vit (målade 2grr)
    Beckers Elegeant Aqua lackfärg Halvblank 40 Vit (1 gång)

Och sedan ordentliga lackpenslar som inte tappar hår ;)
    Jag förbehandlade inget, bara torkade av med våt trasa innan så all damm försvann och sen rev jag bort dem alldeles (underbara) klistermärkerna som satt på insidan med lämplig vikt osv.. Fattar inte varför dem sitter där, blev galen :P
    Tack vad snällt! Jag ska försöka orka med lite sånt jag med. Vi flyttar ju till en nyproducerad lgh snart och det skulle vara mycket snyggare om skötbordet ar vitt. Det blev jättefint tycker jag!
  • novamedfamilj
    ewaulrica skrev 2011-01-24 14:04:47 följande:
    kanske hittar nån billig på e-bay eller nåt! :)
    Det finns en site som heter beubag.com där man kan jöpa en massa olika kopior. Annars finns den äkta i Louis Vuitton butiken på birger jarlsgatan i stockholm. Jag hade en sån till vår dotter och dom är underbara, dyr dock. Vet iofs inte exakt vad den kostade, jag fick den i "förlossningspresent" av min man. Men runt 7000 skulle jag tro. Jag älskar designerväskor så jag tycker att det är värt att köpa äkta, det är ju dessutom ett högt andrahandsvärde.
  • novamedfamilj
    cherry skrev 2011-02-12 09:12:06 följande:
    Haha det VAR precis så gott mmmmm. Men shit vad mätt man blir nuförtiden, särskilt när nån vaknade till av all colan och började köra boxningspass mot magsäcken, urk!!!
    Jaa det där såg såå gott ut, min tur att bestämma mat idag så jag vet vad jag ska be om haha.. Jag känner igen det där med att man blir så mätt, det känns som att det knappt får plats någon mat i magen längre. Mina portioner är pyttesmå nu och min man klagar på att jag äter dåligt, men skulle jag äta mer så skulle det komma upp lika fort som det åkte ner Flört
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.