Inlägg från: Bellsam |Visa alla inlägg
  • Bellsam

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Magen i v 15

Bilden på Pyret från KUB-ul.
  • Bellsam
    Angeliitaa skrev 2010-10-18 21:11:57 följande:
    Vecka 14 idag och första ultraljudet gick inte enligt förväntan.
    Bebisen var död men har inte velat lämna min kropp.

R.I.P min lilla ängel.

Var glada och tacksamma för era friska små mirakel.
    Tyvärr fick inte mitt leva länge Gråter
    Åh vad hemskt!
    Beklagar verkligen!

Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Bellsam
    cherry skrev 2010-10-20 10:18:34 följande:

Ska se om jag äntligen kan få in en bild här. Bebis i profil på KUB 12+6 , ligger och chillar med handen på pannan :) Helt galet att de ser ut som små minimänniskor fast de bara är ca 6 cm :) mitt lilla påskägg!
    Vad mysigt. Visst är det galet!
  • Bellsam
    Quiet thoughts skrev 2010-10-20 10:40:17 följande:
    Vad häftigt, det är det verkligen

Här är en bild på mig vecka 14, utan den där fleecejackan.
    Har du gjort UL? Vet du om det är en bebis där inne eller fler?
    Sån där fråga som folk verkligen hatar, ha ha. Men jag måste fråga, du har så stor och fin mage Glad
  • Bellsam

Själv så känner jag bebisen ibland och ibland inte, det är olika från dag till dag. Beror nog på hur bebisen ligger och hur aktiv den är just i det skedet. Kanske den rör sig en del när du är uppe och rör sig och nu är bebisarna så små att man inte känner likamycket då.
    Blöder man inte så är det oftast ingen fara. Vi har gått ganska så långt i graviditeten nu så det är otroligt sällsynt att något händer.
    Min son var lite "halvaktiv" i magen i början med. Han är världens lugnaste kille nu så att jag hoppas på att varför den här bebisen också kanske är lugn är för att han senare kommer bli lugn när han kommer utanför magen Glad
    Tänk positivt och försök att inte oroa dig. Fram tills UL så kan du väll istället tänka på hur otroligt det är att vi faktiskt har små bebisar i våra magar! Tänk på förlossningen och allt du ser fram emot. Hoppas att din oro lägger sig lite så småningom {#emotions_dlg.flower}

• Bellsam
    Nedina skrev 2010-10-25 16:08:46 följande:

Idag har vi varit på RUL och fått se ett litet sött pyre som sprattlade och snurrade runt i min mage. Barnmorskan undersökte bebisen jättenoga och allt såg bra ut. Nytt beräknat förlossningsdatum är nu 31 mars vilket innebär att jag är i v 17+3 idag. Glad
    Vad roligt! Grattis till den lille krabaten!
  • Bellsam
    Pluppe E skrev 2010-11-15 12:25:00 följande:
    Det ska tydligen vara bra för ryggen att svanka när man är gravid har jag hört :P Fast jag har nog rätat upp mig mer än innan jag blev gravid..
    Man ska svanka men sen gå tillbaka till "rak rygg" som övning om man har problem med ryggen. Får själv göra såna övningar pga kass rygg Glad

Jag svankar lite när jag blir lite större, men det är inget som jag tänker på utan bara gör. Skönare för min rygg också tycker jag.
  • Bellsam
    J o a n n a skrev 2010-11-15 14:42:28 följande:
    Ok. Ja de stämmer nog, när jag ser bilder från förra grav så ser jag ut som en pingvin (svankande och brett isär med benen) haha. Men det är nog längre fram ...
    Ha ha, ja man ser nog lite rolig ut ibland och speciellt om man blir stooor. Jag blev stor när jag väntade sonen och jag såg nog jätterolig ut när jag gick, ha ha. Tror att man automatiskt väljer att gå på ett sånt sätt för att det kanske är skönare att röra sig på det sättet, även om det ser lite roligt ut Skrattande
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.