cherry skrev 2011-03-29 12:46:56 följande:
Grattis till hemgång med sötsmurfen!!!!!
Här är vi fortf kvar på neo, lille sabastian fyller 1 vecka i dag (men är 36+0). Vi tragglar på med sond vi med men hoppas innerligt han slipper den snart, det är ju så meckigt!! Gick hem med sond på storasyster Olivia men skulle verkligen önska vi slapp det nu, men om det drar ut på tiden väljer vi nog att gå hem med sond vi med, så man får komma HEM nångång!!!!
Hur mkt sondar ni nu???
Tack!
Ludvig föddes också på 35+0. Vi åkte hem efter 17 dagar, onsdagen förra veckan, och då sondade vi bara på natten. På fredagen vägde vi och då hade han gått ner 70g vilket de tyckte var för mycket så då fick vi börja sonda tre mål på dagen också. Fast han ammar varje mål så räcker det visst inte. Tycker inte han verkar bli mätt heller, särskilt inte på nätterna om vi inte tillmatar ganska mycket (50-60g). Nu i fredags hade han gått upp 110g igen så nu kanske vi får dra av på sonden mer, men som sagt så känns det inte som om han blir mätt nog på bara min mjölk. Som du säger, mycket meckigt! Och påfrestande...
Hur gick det med Olivia när hon sondades, kunde hon övergå till bara bröstmjölk eller fick ni ge ersättning längre?
Känner mig ensam i alltihop, när det inte är som för "alla andra" om du förstår vad jag menar.