Inlägg från: Sakuras |Visa alla inlägg
  • Sakuras

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Alla bilder har försvunnit (visas ej) från trådarna på Familjeliv, och jag förstår inte vad som är fel. Är det någon annan som upplever samma problem eller vet vad jag kan göra åt det?

Jag vill ju se alla magar/UL! :)

• Sakuras
    Tozz82 skrev 2010-10-20 21:40:06 följande:
    Tror jag fasar mer för julen nu än andra år.. Tänker bara på hur mycket gott man inte får äta :/
    Vad är det du tänker på då? Det mesta av den traditionella julmaten är väl okej?
  • Sakuras

Jag är också orolig för att jag inte känner något, men det är mitt första barn och vi är "bara" i v 16 så jag försöker hålla mig lugn. Jag har sett bebisen väldigt levande vid två UL och borde därför vara övertygad om att allt är bra, men det är man väl aldrig antar jag. Min kille är världens bästa på att tänka positivt så jag försöker lyssna på honom. Glad

• Sakuras
    ASL skrev 2010-10-25 21:30:10 följande:
    Hoho! Jag har missat bildtråden Förvånad Så många söta magar!!
    Måste genast dela med mig av min dagsfärska RUL bild:

Min plutt Hjärta

BF 10/4
    Åh, vilken söt! Vi har samma BF. Glad
  • Sakuras
    miraclee skrev 2010-12-28 13:58:55 följande:
    Ja, enligt min BM så vare de.. Hon sa först "Vilken liten o söt mage" o sen när hon mätte så utbrast hon "OJ! Livmodern va stor." Och så sa hon att jag ligger mellan den mellersta och övre kurvan.. krångligt skrivet men du förstår nog ;)

Men.. 28 i 25+0? Hoppsan!! :D
    Jag mätte också på 25+0 och då fick min BM det till 28-29 cm. Men det har inte med storleken på bebis att göra, för på 23+0 gjorde vi ett hjärt-ultraljud och då fick vi veta att knodden var precis så stor/liten som den ska vara. Glad
  • Sakuras

ana86: Min sambo säger att min mage har samma form och utseende som din. Glad Vet du om du väntar en flicka eller pojke?

• Sakuras
    ana86 skrev 2011-01-10 16:51:44 följande:
    Jaså :) Fått höra att det är typisk pojkmage men jag har ingen aning, vi fick inte veta det. Dock så har jag en stark känsla att det är en pojke. Vet du vad du väntar? eller vad tror du?
    Nej, vi vet inte heller! Jag är väldigt kluven. Alla "tecken" säger pojke, men precis som du så har jag ingen aning.
  • Sakuras
    cherry skrev 2011-01-13 11:17:16 följande:
    beställde en vit citykorg till emmaljungan och nu hittade jag den perfekta skötväskan till som jag klickade hem :)

Ooh, vilken lyxig skötväska! Den är du värd! Här får vi nöja oss med en väska från Stadium för 99 kr... Flört
  • Sakuras
    Loppan31 skrev 2011-01-18 08:22:38 följande:
    Min pojk ska heta AXEL i första namn
    Andra namn blir antingen Valdemar efter pappas andranamn eller VikingGlad
    Både Axel och Valdemar tycker jag är jättefina namn. Glad

Vi har bekymmer med flicknamn... vi har många idéer men inget som vi fastnat för mer än något annat. Pojknamn har vi haft klart sen start i princip, men det finns ju många andra fina namn också så jag blir lite tveksam. Jag som får beslutsångest av att köpa tandkräm, inte kan jag välja namn till vårt barn! Obestämd
  • Sakuras

Jättefint Pluppe! Vad duktig du är! "Skönt" att se att du orkar pyssla och dona lite trots att du har ont och så, så att det blir lite roligt också och inte bara jobbigt!

• Sakuras
    Emmelinan skrev 2011-02-01 21:37:15 följande:
    Hittade denna utan prislapp pa H&M, visste inte ens att den var pa REA foran jag fragade om priset -- $ 1.00!!! Ja, tack. Jag tar den!! Kommer vara jattefin i sommar!!

En (1) USD? Det är ju nästan gratis! Är det den från Newbie-kollektionen? Med knappar på ryggen? Den kostar i så fall 99 kr här och är minsann inte alls på rea. Nu blev jag avis! Flört Fast jag tror ju att det är en pojk i min mage...
  • Sakuras

Nu kan jag lägga upp en bild på lille Ludvig! Han är tre veckor idag, 38+0. Känns väldigt märkligt att han lika gärna skulle kunna ligga kvar i magen...

• Sakuras

Tack snälla ni! :)

Amariea skrev 2011-03-28 19:02:34 följande:
    Åh vad fin! Ja, det är svårt att förstå att ni fortfarande skulle kunna vara gravida fortfarande. Har ni fått komma hem nu?
    Nu har vi fått komma hem, men med hemsjukvård. I praktiken innebär det att vi sondmatar hemma och har telefonkontakt med Neo, samt att vi åker och väger honom två gånger i veckan. Väldigt skönt att få vara hemma! Neonatalavdelningen är så klart jättebra men det tär på en att vara "instängd".
    Emmelinan skrev 2011-03-28 19:30:48 följande:
    Gullegris!!! Baby

Varfor har han ror i nasan om jag far fraga?
    Han sondmatas till viss del, så det är sondslangen som sitter i näsan och går ner i magsäcken. Eftersom han är prematur så har han lite svårt att orka äta så mycket som han behöver. Längtar efter att han ska slippa den men det är bra att han kan ha den.
  • Sakuras
    cherry skrev 2011-03-29 12:46:56 följande:
    Grattis till hemgång med sötsmurfen!!!!!

Här är vi fortf kvar på neo, lille sabastian fyller 1 vecka i dag (men är 36+0). Vi tragglar på med sond vi med men hoppas innerligt han slipper den snart, det är ju så meckigt!! Gick hem med sond på storasyster Olivia men skulle verkligen önska vi slapp det nu, men om det drar ut på tiden väljer vi nog att gå hem med sond vi med, så man får komma HEM nångång!!!!

Hur mkt sondar ni nu???
    Tack!

Ludvig föddes också på 35+0. Vi åkte hem efter 17 dagar, onsdagen förra veckan, och då sondade vi bara på natten. På fredagen vägde vi och då hade han gått ner 70g vilket de tyckte var för mycket så då fick vi börja sonda tre mål på dagen också. Fast han ammar varje mål så räcker det visst inte. Tycker inte han verkar bli mätt heller, särskilt inte på nätterna om vi inte tillmatar ganska mycket (50-60g). Nu i fredags hade han gått upp 110g igen så nu kanske vi får dra av på sonden mer, men som sagt så känns det inte som om han blir mätt nog på bara min mjölk. Som du säger, mycket meckigt! Och påfrestande...

Hur gick det med Olivia när hon sondades, kunde hon övergå till bara bröstmjölk eller fick ni ge ersättning längre?

Känner mig ensam i alltihop, när det inte är som för "alla andra" om du förstår vad jag menar.
  • Sakuras
    cherry skrev 2011-05-15 12:52:20 följande:

så fina bebisar vi har allihopa!!!! sååå kul att se dem på bild :)

Sebbe gymmar lite :)

Oj, vad Sebbe har växt till sig! Så söt han är!

Det här låter kanske konstigt, men jag drömde att vi träffades och att Sebastian var en decimeter lång. Pytteliten. Som en pyssling, fast bebis. :D
  • Sakuras

Men åååh så sööta! Bebisar är nästan ännu sötare i grupp, om nu det är möjligt. ;)

Yal: Vilken härlig tischa Kimi har! Var hittar man en sån? Nu är inte min lille så "bald" men i takt med att huvudet växer börjar det se ut så...

Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.