Inlägg från: mrs lundin |Visa alla inlägg
  • mrs lundin

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

vilka fina magar ni har! här syns ingenting än, har mätt vid naveln (för att det ska bli på samma ställe hela tiden) varje vecka men inget händer... är i v11+5. Får väl vänta en stund till... bra på det sättet att det inte är några problem med kläder! Ska scannas om 1,5 vecka, längtar!

• mrs lundin

Så har vi varit på KUB och fått se den lilla! är 13+1 idag :) Var så häftigt att se att det faktiskt finns nått där inne fast det knappt syns nått på magen ännu. Den var 7 cm lång (huvud till rumpan) och huvudet var 2,5 cm i diameter. Och allt såg så fint ut!! Är lycklig och nu ska vi börja berätta för alla som inte vet ännu, har sagt det till familj och några nära vänner men nu blir det "officiellt" weeee :)
  • mrs lundin
    Nessima skrev 2010-10-01 16:25:44 följande:

Börjar känna mig fet nu, magen är inte tillräckligt stor för att det ska vara självklart att jag är gravid, men stor nog för att synas... Bilden är tagen idag, v13+5. Vikt uppgången är drygt 0,5 kg, varierar lite från dag till dag. Undrar hur magen har kunnat gå från platt till såhär utan mer viktuppgång?!
    Vilken fin mage! min syns bara lite om man vet att den normalt är platt, kan fortfarande ha de flesta av mina byxor (fast knäpper upp dem när jag kryper upp i soffan hemma, det är skönare) Längtar efter en mage som syns lite mer!
  • mrs lundin
    Nessima skrev 2010-10-01 18:09:36 följande:
    Väntar du också ditt första? Jag kan inte knäppa några av mina vanliga jeans längre. Kör på mammajeans eller leggings...
    jopp, första barnet är det. Ska försöka komma mig ut och få köpt ett par mammajeans snart, för en sak att knäppa upp byxorna hemma på kvällen, men är man på besök är det ju inte riktigt lika smidigt :) har dock så mycket illamående så längtar inte riktigt efter att gå i affärer och shoppa. Dina jeans ser snygga ut, jag vill oxå ha sånna med låg midia, var har du köpt dem?
  • mrs lundin
    lyckligmamma87 skrev 2010-10-03 20:38:41 följande:
    testa tradera ler.....då slipper du gå o må illa i affärer o kan få dom biligt osv........ja har 1 par från hm o ett par från polan o pyret
    bor i danmark så det är inte så smidigt med tradera, blir dyrt att skicka... får ge mig ut en dag när jag mår lite bättre, har inte så långt till närmsta hm, ska se om de har mamma-avdelning.
  • mrs lundin

jag ska oxå sy amningskudde! har införskaffat material, men itne börjat sy än... Jag köpte stryloforkulor på panduro, inte så billiga dock, men hört att det ska va bäst att fylla med! Vad använder ni andra för mönster? det som går att hitta lite varstanns på nätet? (tror det kommer från amelia eller nått sånt)

• mrs lundin

åh, jag tror jag måste baka semlor snart! Blir så sugen när ni snackar om det och visar bilder... bor ju i danmark, o här har de inte semlor. Finns "fastelavnsboller" (fastlagsbullar) men det är inte samma sak, är massa olika sorter med olika slags creme som mest påminner om winerbröd. O de har inte riktigt kommit än, men påsken (och fastan) är ju sen i år. Maken tycker det är lite tidigt med semlor... men tror jag ska baka det idag eller i morgon iaf! han lär nog inte klaga  mums!

• mrs lundin

Mina första muddbyxor! måste säga att jag är lite stolt Blev bättre än jag väntat mig för första försöket. Är st 56, men jämförde med ett par köpa så är de nog en ganska stor storlek, och man kan vika muddarna både i benslut och midia. Vet ju inte könet på lilleman, men orange med lila bilar passar ju både kille och tjej! 

och så en magbild, har varit dålig på att lägga upp några, men här kommer en! v. 34 (33+3)

• mrs lundin

tack för komplimangerna om byxorna! De var faktiskt inte alls svåra att sy! Hittar man bara nått byxmönster så går det lätt. Det mönstret jag hade var eg inte mudd i midian, men var inte svårt att sätta dit. Har en gammal huskvarna maskin som inte kan så mkt mer än rak och sickzack-söm (blev tipsad om att sy med "fuskoverlock" men fanns inte på min). Har hittat en "tutorial" på en blogg om det är nån mer som vill göra ett försök: http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/2008/06/att-sy-en-byxa.html
    Är sugen på att sy massa mer saker, men får försöka hålla mig 1,5 vecka till, har sista tentan 1 mars och sen ska jag va mammaledig, och förhoppningsvis kunna sy massor!  

• mrs lundin
    lyckligmamma87 skrev 2011-03-16 11:05:42 följande:
    hämta du det i växjö??  el kan vi hämta det i centrum?
    Om du ska hämta ut det i växjö så är det visst på teleborg, kolla på apoteksgruppen.se så kan man se var det finns "rätt" apotek. 

Tack för bild på vad som fanns i! Känns inte riktigt som det är värt 500 kr... Vet inte riktigt om det känns värt att åka från lund till malmö och tillbaka för att hämta ut det.. Skulle väl va nappflaskan, men har redan en sån som jag fått i ett annat paket och planerar att amma så vet inte hur mkt användning jag får för en sån liten...  
  • mrs lundin

hur tjock mössa behöver man till den lilla? bf 6 april. Har bara en tunn hjälm-mössa så tänkte försöka sy en lite tjockare mössa, men blir det för tjockt med en som är fodrad i flece? 

• mrs lundin

har en liten overall i flece, men den är det ingen luva på! Tycker bara den där hjäm-mössan känns aldeles för tunn att ha ute nu, är bara ett tunnt lager bomullstyg, mer mössa för innomhus-bruk, så nått lite tjockare vill jag få fixat. Frågan är bara hur mkt tjockare det behöver va... Har skaffat sjal som jag hoppas kunna bära runt lilleman i, och då behövs ju mer om huvudet än när de ligger i vagnen. Men samtidigt så kanske det tar några veckor efter man kommit hem innan man ger sig ut så mkt iaf... svårt... hm

• mrs lundin

la vie en rose: Vilken söt giraff! blir lite sugen på att göra ett försök själv, men har allt för många sy- och stick-projekt igång just nu! Får se till att bli färdig med dem först... 

• mrs lundin

vill oxå kunna visa bilder på bebis! Men h*n verkar trivas allt för bra i magen för att komma ut! 
    Tog en magbild för att lägga upp, men det funkar visst inte! säger bara "upload failed" får prova igen lite senare 

• mrs lundin

hur stora får de max va? är jpeg och 2,2 mb

• mrs lundin

Nu gick det visst! trodde jag laddat upp större bilder förrut, men men
    magen i v 40+2! Dags att komma ut nu!!

• mrs lundin

tror den sjunkit lite, men är inte så säker. Är ju som sagt inte så stor, h*n gömmer sig bra där inne! sf-måttet har tidigare inte vuxit alls mkt heller, men nu sista gången hade det vuxit 3 cm på 2 veckor! (innan dess 3 cm på 10 veckor..) så magen har ju vuxit "uppåt" oxå, trotts att h*n nu är fixerad (vilket borde betyda att magen sjunkit lite väl, det gör den väl när bebisen fixerar sig?). Lilleman har ökat i uppskattad vikt med från 2800 till 3200 på 2 veckor. 

Visst är det skönt att magen inte är större, har ändå gått upp 14 kg! Men är lång så det ligger väl lite jämt överallt. 

• mrs lundin

grattis jennymamman!! vad söt han är!

Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.