• Helennnna

Vart är bikinilinjen? På insidan av låren?

Haha pinsam fråga.. men ska man lära sig måste man fråga.

Jag har funderat på permanent hårborttagning på mina smalben då det växer som ogräs. Men sen funderar jag på att göra det på bikinilijen också, om det nu är där jag tror det är ..alltså på insidan av låren under snippan?

På klinikens hemsida står det också "bikinilinke (Hela)"
    Menar dom då på snippan, alltså under magen?

Någon som förstår vad jag menar?

• Svar på tråden Vart är bikinilinjen? På insidan av låren?
  • Girlinthecity

Bikinilinjen är det bikinitrosar slutar. Har du ens hår på insidan av låren?

• MajaVira

Svårt att förklara men jag skulle säga att hårbortagning för bikinilinjen är långt upp på framsida/insida lår. Så det är inte blygdläppar, utan det hår som hamnar utanför när man har en trosa på sig.

• Mrs Statham

öööh, jaa det lär ju inte vara ovanligt att man har hår en liten bit ner på låren.
    Och där bikinitrosor slutar börjar ju låren. Eller har jag ovanligt stora trosor???

Jag skulle iaf säga att bikinilinjen är det inte är täckt av trosor. Sen är ju det mer eller mindre beroende på om det är string eller vanliga.
    Hel bikinilinje tolkar jag som att det är srevet och typ där blygdbenet är ja..
    Men jag kanske har fel. Har aldrig riktigt förstått de där termerna jag heller....

• MajaVira

Hmm... Det verkar vara rätt vanligt med tre varianter "bikinilinje", "bikinilinje+insida lår" och "bikinilinje (hela)" där det sistnämnda är dyrast. Det jag skulle gissa att "bikinilinje (hela)" innebär är att man tar insida lår, framsida lår (det vid troskanten, inte hela låret) och eventuellt hår upp mot naveln. Det är ingen "brasiliansk" variant där själva underlivet görs hårfritt, utan endast hår som sticker utanför troskanten - dock är det ju möjligt att göra så att det funkar med en minimal trosa!

• TjockKatt
    MajaVira skrev 2010-09-03 14:44:57 följande:
    Hittade en perfekt bild {#emotions_dlg.djavulsk} ! Hoppas att du inte är lika illa drabbad men "hela bikini-linjen" skulle nog motsvara allt som sticker utanför hennes bikinitrosa (även om jag misstänker att just denna kvinna skulle åka på dubbel avgift...);

4.bp.blogspot.com/_ObeCqn3l7pY/S5ZR8D9bkRI/AA...
    Dubbel avgift, nej. Men hon skulle nog få gå dit många, många gånger. ;)
  • Helennnna
    MajaVira skrev 2010-09-03 14:44:57 följande:
    Hittade en perfekt bild {#emotions_dlg.djavulsk} ! Hoppas att du inte är lika illa drabbad men "hela bikini-linjen" skulle nog motsvara allt som sticker utanför hennes bikinitrosa (även om jag misstänker att just denna kvinna skulle åka på dubbel avgift...);

4.bp.blogspot.com/_ObeCqn3l7pY/S5ZR8D9bkRI/AA...
    hahaha, oj. Nej så ser jag inte ut. Om jag stod bredvid henne skulle mina hår inte ens synas.
  • tomber4

finns det en kalsonglinje för killar också? Borde ju finnas något liknande begrepp för det borde ju sticka ut hår utanför kalsongerna och inte bara utanför tjejers trosor och bikinis :)

Svar på tråden Vart är bikinilinjen? På insidan av låren?