• Saknar min lilla

Om man inte vill då!?

Sitter här hemma medans sonen är på dagis o liltjejen sover (för en liten kort stund) o bölar.. vill inte göra de här, vantrivs nå så fruktansvärt med att vara hemma. Jag har två barn på två år o de e HEMSKT! Sonen skriker o gapar kastar grejer o beter sig fruktansvärt, bäbisen bara skriker o vägrar ligga 5 minuter själv. Jag känner mej som världens SÄMSTA mamma som verkligen bävar för varje ny dag. Mannen jobbar o jobbar o jag känner att jag orkar inte en minut till. Det finns inget jag ser fram emot under dagen! Möjligtvis att man längtar lite till helgen men de e ju inte direkt så att man får sova då heller... :( Är så otroligt trött o grinig! Jag bölar för minsta lilla o skriker åt barnen, allt som jag sa att jag aldrig skulle göra, känner mej så himla kass!
    Skulle behöva några uppåtpuffar, eller uppmuntran!

• Svar på tråden Om man inte vill då!?
  • Modesty Blaise

Sov ihop med din dotter. Kanske sover hon rentav längre om du ligger där tillsammans med henne. 

• SofiaO

Det låter helt normalt att känna så när man har två små så tätt. Jag fick mina med 7 minuters mellanrum

Prata med BVC!
    Har du någon vän eller släkting som kan hjälpa dig? Att kanske ta ut lilltjejen i vagnen när pojken är på förskolan, så att du kan få sova och ta igen dig lite. Sedan tycker jag gott och väl att du kan få ta både en och två sovmornar på helgen när du drar ett så tungt lass under veckan. Din man kan gott ta hand om morgonbestyren på helgen; ställ lite krav på honom!

Många kramar till dig!

• Utopia

Du måste be om hjälp av någon din man eller kanse din mamma kan hjälpa dej en dag eller natt så du får samla krafter till att orka mera som mamma. som ovan skriver så kanske barnen sover bättre om ni samsover det gör min lilla tjej på 8 månader.

Hoppas det löser sig för dej styrkekramar

021229, 040817, 070111, 100102 mittlivsomfyrabarnsmamman.blogg.se
  • Saknar min lilla

Tack för alla råd.. men jag sover så grymt dåligt med lilltjejen i sängen o under dagarna måste jag ju finnas för sonen o kan inte ligga men henne på mej hela tiden! Pust hur ska man orka!?:(

• Modesty Blaise
    Saknar min lilla skrev 2010-09-03 13:40:58 följande:

Tack för alla råd.. men jag sover så grymt dåligt med lilltjejen i sängen o under dagarna måste jag ju finnas för sonen o kan inte ligga men henne på mej hela tiden! Pust hur ska man orka!?:(

Jag måste ha förstått dig fel för jag trodde att du skrev trådstarten medan din son var på dagis och din dotter låg och sov? Har du tre barn eller vad är det jag inte begriper?
  • Farfalla

Prata med killen så att du får vila under helgen, att vara mamma är ett heltidsjobb!

Har du ingen släkt, bra vänner, som kan komma och avlasta dig lite? Bara att du får sova någon extra timme.. 

• Saknar min lilla

Jo visst han e på dagis men de två dagarna han e hemma så e de kaos hela tiden,, orkar inte en dag till... ! Jag ska kräva sovmorgon i morgon lördag för nu e äntligen mannen hemma o de e helg!! Att vara mamma e verkligen inte så lätt alla gånger, tack för alla uppmundrande ord!

• Hemmaföräldern

Att vara mamma ska verkligen inte innebära att man får dra hela lasset själv. Du behöver avlastning eftersom du är utmattad. Vi har gjort som så att eftersom jag tagit nätter och ammat och haft barnen på dagarna, så har maken handlat och lagat kvällsmålet. Sedan har barnen varit hans på kvällen så mycket som möjligt. På helgerna så får han ta barnen på lördagarna, så får jag sova ut och sedan tar jag söndagarna. Är jag väldigt trött sover jag ut både lördag och söndag. Han får sova hela nätterna ju.

Vi har haft dåligt med avlastning i form av släktingar så vi har hittat ett system där vi avlastar varann. Sen måste jag säga att det faktiskt varit lättare att inte ha dagis, men för att det ska fungera så måste man få sova ut och få vila emellanåt.

Stå på dig och fundera över om ni har någon släkting, vän som kan hjälpa till och ta barnen ibland.

Sov middag om du kan och strunta i hemmet. Det kan ni hjälpas åt med. Hemma är inte lika med att ta allt hushållsarbete, det ska vara jämställt tycker jag. 

• Anne69

Ring din man bums! Be honom komma hem och ta ansvar för barnen ett par dagar (jobba, det kommer han hinna med senare i livet - trust me). Ta sen in på hotell eller åk någon annanstans där du får sova och bara vara i två dar. Det kommer att göra dig gott o ger dig ny syn på livet!  När du har sovit, fundera över om du mest behöver avlastning eller också samtalsstöd. Fixa endera eller båda!

När man är i den här situationen måste man hjälpas åt och också orka be om hjälp. Det är tufft att ha två små barn. Be din man dra sin del av lasset och försök få all annan hjälp ni kan få. Om ni inte ber om det kommer kanske ingen att erbjuda sig, så fråga. Ta hand om dig, annars orkar du inte ta hand om din familj!

• Leean

Detta gjorde jag: Börja med två nätter borta, tex med en väninna och sov ut, ät frukost i fred gå och strosa runt och bara var!Sen är det mycket lättare att komma hem alldeles utvilad och fått längta efter familjen ett par dagar! Försök sen kanske skaffa en hobby, eller umgås någon kväll i veckan med vänner- fika och prata...Bara vara DU.
    Lycka til!!!

Svar på tråden Om man inte vill då!?