• Bevabus

Jag hatar när mitt barn rör vid mig, typ ligger och pillar....

Det kan vara en viss typ av tvångstanke, jag har själv haft det så jag förstår känslan. Klart att du ska känna dig bekväm vid sådan sorts närhet, så jag rekommenderar att du pratar med en psykolog. Det kan räcka med bara några få möten
    Men skaffa bara den här hjälpen om du tycker det är ett stort problem för dig. Eller känns det som en småsak som du kan leva med och hitta en lösning på? Jag tror du skulle kunna slappna av mera om du får hjälp med detta

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Bevabus
    JAG är BÄST skrev 2010-09-01 22:40:21 följande:
    Det är vanligare än vad du tror!

Har du hört talas om förlossnings depp?
    Fast det är inte förlossningsdepression TS har. Hon tycker ju det är jobbigt när vem som helst rör henne såhär. Och då blir det lite annat. Jag tycker som sagt att det mest liknar en tvångstanke, för jag har själv erfarenhet av det och vet hur det känns. Men det bästa är ju att hon får ett professionellt utlåtande av en riktig läkare
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Bevabus
    JAG är BÄST skrev 2010-09-01 22:39:26 följande:
    Varför måste nått vara fel?

Finns inget som heter RÄTT eller FEL vid föräldraskap! "PUNKT"
    Det här handlar dock inte om föräldraskap, utan om psykologi. Däremot så kan jag tycka att TS brister i sitt föräldraskap om hon INTE skaffar hjälp för detta. Men det tror jag hon kommer göra för hon verkar bara vilja det bästa för sig och sitt barn
Svar på tråden Jag hatar när mitt barn rör vid mig, typ ligger och pillar....