Vill jag inte vara med mina barn?
Jag är en 34-årig mamma till en 4,5-åring och en 1,5-åring. Jag känner mig lite orolig för mina känslor inför barnen. Jag älskar dem över allt annat och njuter av att gosa med dem och trösta dem.
Men jag trivs inte med att leka med dem längre stunder, och tycker det är ansträngande att vara själv med dem för länge. Har mannen planer på utekväll eller på att jobba längre så känner jag nästan paniken komma, vem ska jag ringa efter typ.
Är jag själv med dem så åker jag gärna och handlar eller till någon annan mamma eller öppna förskolan, men mer för att få timmarna att gå tills pappa kommer hem så jag får "paus". När han kommer så är det direkt så att "nu är de dina", jag känner mig ofta trött och tar det lugnt en stund i fred innan jag lagar middag.
Jag jobbar deltid men hämtar dem ofta så sent jag kan, tar det lugnt en stund hemma, eller handlar lite innan jag hämtar dem... detta är inte ok det vet jag men jag är bara inte sugen på att ha för många timmar ensam med dem... Jag känner mig så rädd inför dessa tankarna och känslorna och vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag vet att jag älskar dem över allting men är ofta lite nere och trött och vill ofta bara vara ifred och vila. Mannen ställer upp på mig och tar jättefin hand om barnen, och då får jag såklart skuldkänslor, fattar inte varför jag är så här??? Känner mig som världens sämsta mamma... :(