• mammatillmax82

upprepade missfall finns det hopp för oss?

hej. ni som har varit med om samma som vi hur gick det för er. jag o min man har försökt få barn men vi får bara missfall vi har fått tre nu o håller påatt försöka. hur gick det för er. vad tycker ni vi ska göra all hjälp hjälper oss vi vill så gärna ha ett barn. mvh

• Svar på tråden upprepade missfall finns det hopp för oss?
  • Annica P

Hej,

Efter ett barn och fyra MA börjar jag misströsta, men det finns många som klarar det! Särskilt om ni ännu inte provat någon typ av medicinering.

Mycket information finns runt denna tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51510686.html

Kopierar ett inlägg på annan tråd som sammanfattning:
    "Levaxin,Trombyl,progesteron,Prednisolon,Folacin och Fragmin är vanliga mediciner som kan förhindra missfall. Anlag för blodproppar är nog mer vanligt än man tror eller för högt immunförsvar"

Jag har använt Trombyl, Progesteron, Prednisolon och Fragmin då min läkare har inställningen att det inte skadar att prova. Dock kanske jag borde börja vid ÄL istället från plus då det hittills inte hjälpt.

Kram  och stort lycka till!!

• mammatillmax82

tack. jag o min man har tänkt börja med utredning så att vi kan få veta vad som gör att vi får dom här jäkla missfllen. lycka till du med.

• mamaA

det finns hopp! Vi har 3 missfall bakom oss, men nu är jag gravid i v 19!!! Vi gjorde en utredning efter tredje som visade sig att jag jag har en ärftlig gen (APC resistens) som för att jag har högre risk för blodproppar, så denna graviditet har jag tagit Innohep sprutor dagligen från att jag plussade till v 16 and so far so good!!
    Tveka inte att söka privat med vårdavtal, landstinget kan ibland vara en riktig bromskloss...

LYCKA TILL!!!
    Styrkekram

Svar på tråden upprepade missfall finns det hopp för oss?