ammar min tvååring, är jag konstig?!
SunnyBunny skrev 2010-09-03 09:51:47 följande:
Men oj, ja jag blir helt chockad här. Det här är en helt ny värld för mig haha. Men 7 år? Det där måste väl mamman vara ganska ensam om?Jag är nog ganska egoistik och ytlig oxå , men inte skulle jag amma längre än nödvändigt och sen leva med taxöron ner till knäna! Kan bara tänka mig hur den mammas bröst ser ut efter 7 år!
Min mamma amma inte ens mig och jag är smart enligt skolan och har inte en enda sjukdom/allergi ha! Var nån som skrev det tidigare att sånt hängde ihop med ammning. Jo jag tål inte solen och är blek? Kanske har det och göra med att jag inte ammades;)
F.ö finns ingen koppling mellan att amma och få hängbröst, rökning påverkar brösten betydligt mer än amning gör, graviditet påverkar brösten mer än amning gör, så är man rädd om sina bröst ska man aldrig bli gravid (eller röka).
Och ja, hon är rätt ensam om att amma ett barn på 7 år av den enkla orsaken att majoriteten av barn tappar förmågan att dia vid ca 6 års ålder, och snittålder för barn som ammas fritt är att sluta vid 2-3 års ålder helt av sig självt.