Plutteli skrev 2010-09-03 16:22:36 följande:
Hehe, jag har inte bil eller körkort men åker tåg flyg och buss och bil när jag sammåker med andra ibland.
Men såg senare att du tog upp kroppsliga saker istället och det är ju bättre jämförelser så:
Jag använder inte kondom, spiral, hormonpreparat eller andra konstgjorda preventivmedel, jag håller koll på sekret i slidan för att veta när jag har ägglossning och därmed undvika graviditet, funkar skitbra för mig.
Vad gäller mens: Jag använder tygbindor, något som använts i hundratals år
Jag bär mitt barn hellre än använder vagn, jag samsover hellre än har barnet i egen säng eftersom människan egentligen inte är gjort för att sova långt ifrån varandra, i synnerhet inte som spädbarn. Jag ammar för att jag kan, men skulle kunna ge ersättning om jag måste. Mitt barn får amma tills det själv vill sluta. Jag lagar mat ifrån grunden istället för att köpa färdigt... Tja..
Nått mer du vill veta?
Men oj, hur vågar du bara hålla koll på när du har ägglossning? Jag har typ noll koll på när jag har det för jag har inga tecken på det..
Tygbindor verkar snuskigt, skulle inte vilja tvätta sådana i min tvättmaskin..
Min tjej älskar sin säng, hon sover kanonbra i den..
Laga mat från grunden är ju bra, men ibland kanske man inte hinner/orkar det. Äter ni aldrig snabbmat t.ex.?