• mojsa

ammar min tvååring, är jag konstig?!

Jag ammar min nyss fyllda 3-åring! Har bara känts helt naturligt att fortsätta. Nu har vi börjat prata om att han snart ska sluta.

Ni som tycker det är naturligt att sluta amma vid 6 månader och sen ge flaska och mat på glasburk...- var kommer det naturliga in?

Hur tror ni människor gjorde före man kunde gå och köpa sina varor i affären? Vi är ju samma människor som då även om samhället ser annorlunda ut!

• mojsa
    irre85 skrev 2010-09-01 22:28:44 följande:
    Jag måste bara fråga några saker. Var kommer dom uppgifterna ifrån som säger att det normala för människan är att amma 5-6år. Och vem står då för det. Svårt att jämnföra oss med stenåldern då hela levnadsstandarden var en annan. Min dotter är 7 månader och jag har slutat amma henne. Inte för att jag ville utan för att hon ville. Våran aming funkade klockrent från första stund och jag älskade att amma. Men allt eftersom tiden gick vart hon mindre och mindre intresserad och vid ungefär 5,5 månaders ålder ville hon inte mer.  Påstår ni nu att mitt barn inte kommer få bra tänder och att hon inte får samma närhet och inte kan bli tröstad. Eftersom ni som långtidsammar säger att barnen väljer själva när dom slutar amma. Är min dotter inte normal då eftersom hon valde det själv vid 5 månaders ålder ??
    Bl a vet jag att Tomas Ljungberg skrivit om detta.
    http://www.abctidning.se/x9811.html
    http://www.abctidning.se/x0111a.html
  • mojsa
    älskarlivet81 skrev 2010-09-02 21:24:11 följande:
    Jag säger inte att det är perverst, men förstår inte heller meningen med att amma ett så stort barn. 

Skulle jag ge bröstet varje gång min tjej vill snutta skulle jag aldrig kunnat göra något annat på dagarna.. Jag har valt att därför inte vara mänsklig napp, även om hon någon gång ibland (väldigt sällan) ammar trots att hon inte är hungrig. 
    "Mänsklig napp"??? Vad är det för naturligt med en napp? Napp har ju uppfunnits av moderna människor som inte kunat, orkat eller velat erbjuda bröstet för att tillfredsställa barnets sugbheov.
  • mojsa
    nollåtta skrev 2010-09-02 23:09:30 följande:
    Det ena behöver väl inte uteluta det andra? Eller blir din man kåt när han kissar med sin kuk?
    Skrattande
  • mojsa
    Comtesse skrev 2010-09-03 11:47:47 följande:
    Det är ju naturligt att inte åka bil, tåg, att bo i naturen i hyddor osv, gör du det också? Eller åker du motordrivet transportmedel och lever i en villa/lägenhet där du lagar mat i en eldriven ugn?
    Det var faktiskt den sämsta jämförelsen jag hört på länge! Hur har det ett samband med människan? Det är saker som människan uppfunnit och har inte ett dugg att göra med den biologiska varelsen vi är. Vad är brösten till för? Varför har vi kvinnor dem?
  • mojsa

Om det fullt ut gick att "skapa" en graviditet och ett barn typ från provrör i någon slags livmoder som man uppfunnit så vore det så klart det bästa sättet då....??

Svar på tråden ammar min tvååring, är jag konstig?!