• maj09

ammar min tvååring, är jag konstig?!

Hej!

Du är absolut inte konstig!!! Det är klart att ingenting som fungerar är konstigt. Om det skulle ha varit dåligt för barnet så skulle kroppen sluta att producera mjölk betydligt tidigare. Om du har mjölk och ditt barn är nöjt så är det ju bara att fortsätta. Två tjejer på mitt jobb ammade sina barn tills de var 3 år. Det är det längsta jag har har hört talas om här i Sverige. Jag helammar i princip min 15-månaders dotter. Började med att introducera mat vid 6 månader men hon vill fortfarande "bara" ha tutte. Det blir lite fruktmål, ett litet mål barnmat vid lunch och gröt på kvällen, men det är bara vid bröstet hon äter sig riktigt mätt.

Jag tror faktiskt att de som tycker att det är "konstigt" eller "fel" har lite komplex för att det kanske inte har fungerat så bra med amningen för dem.   

• maj09
    versus skrev 2010-09-02 23:12:01 följande:
    Satt och skrev mitt inlägg om sexualiseringen av kvinnans bröst och du gav mig svar på frågan!!!
    Tack...jag kan se skillnad på mitt barns behov och de behov jag och min man har i vårat sexliv. Även om du är ironisk tror jag att skillnaden är vilka referenser man har till sina bröst.

För att vara brutalt ärlig och bjuda på mig själv så har jag alltid haft fina bröst De är nu lite hängiga och inte lika "perky" men fan så jävla underbara saker som både kan användas till min son och i ett sexliv

Ty så är det ju med "snippan" också-den kan föda barn och dessutom användas till sex om man nu vill det
    Roligt inlägg! Kan bara hålla med versus! =)
  • maj09
    nollåtta skrev 2010-09-02 23:09:30 följande:
    Det ena behöver väl inte uteluta det andra? Eller blir din man kåt när han kissar med sin kuk?
    Hahaha!!!!
  • maj09
    Helene70 skrev 2010-09-02 23:23:06 följande:
    Många som inte har haft en fungerande amning men som verkligen har velat amma sörjer den "förlorade amningen". Att då påstå att det främst är dessa kvinnor som är mest fördömande är varken genomtänkt eller ödmjukt.

Det är så fördomar som t.ex. den mot långtidsamning föds.
    Oj förlåt! Det är klart att det finns sådana fall som du beskriver. Jag beklagar om jag uttryckte mig klumpigt. Men det är ju ett vanligt psykologiskt fenomen att slå ifrån sig sådant som inte fungerar för människan. Jag hade det själv mycket kämpigt med amningen och var på väg att ge upp när min dotter var 6 veckor gammal. Så jag vet hur det kan vara när amningen inte fungerar. Jag har bara märkt att de som har en positiv syn på att jag ammar mitt barn så mycket fortfarande oftast är tjejer som har ammat sina barn länge. I fall där man har slutet tidigt med amningen kan jag ibland få lite tråkiga kommentarer.
Svar på tråden ammar min tvååring, är jag konstig?!