ammar min tvååring, är jag konstig?!
LizLiz76 skrev 2010-09-02 21:46:02 följande:
Hej TS, jag är en långtidsammare, jag har ammat ännu längre min pojke, o nu är lillsyrran snart 1 år och jag har tänkt amma på, minst ett år, gärna längre. Det är mysigt o avkopplande o skönt..
Alla har ett val hur vi vill göra, jag respekterar folk som inte ammar sina barn alls eller bara under en väldigt kort tid, men jag personligen skulle inte göra så. I alla samhällen finns det en 'norm' i allt o avviker man så får man utstå en del kommentarer. Så är det bara. Jag brukar också kommenteras för att min stora pojke inte går på dagis än (snart 4 år). Bara för att 'alla' barn över 1 år går på dagis (nja, okej, från 2 år då). Medans för X antal år sedan gjorde man inte alls så, o då var det konstigt att barn sattes på dagis.
Mitt råd är, skit i dessa 'normer', de är bara vägvisare för folk som inte har egna kompasser, så att säga. ;)
O amma på så länge det känns skönt för er två.
personligen tycker jag det är äckligt när barn runt 2 år och äldre ammas. *ryser* ammning hör till bebisar! sen får barnet äta själv. bli självständig och börja upptäcka världen. inte hänga kvar i mammas tuttar.
släpp taget. låt barnen växa. man kan ha mysiga stunder utan att amma och känna den "sköna" närheten!
så tycker jag!