• Kira

ammar min tvååring, är jag konstig?!

Jag har inte barn själv, men om jag får det en vacker dag kommer jag att amma länge. Så jag tycker inte alls att du är konstig, jag tycker att du är vettig. Det jag tycker är konstigt är argumentet "om de kan be om bröstet är de för stora". Öhh? Varför då? Barn kan väl också be om att t.ex. få sitta i ens knä, är de för stora för det då? Nej, det där tycker jag är ett urkasst argument.

Om man ska vara emot något får man väl komma med vettiga argument! De som är för att amma länge har ju kommit med en massa bra motiveringar om varför det är bra, men hittills har jag inte sett en enda hållbar förklaring på varför det skulle vara dåligt.

• Kira
    Hervor 1 skrev 2010-09-02 17:19:47 följande:
    Att amma ett småbarn gör en inte det minsta bunden, inte mer bunden än vad man är som förälder oavsett om amn ammar eller ej. Jag ammar min 2½-åring. Jag jobbar, mitt barn går på dagis och allt det där som hör till.

Att amma ett småbarn är naturligt, mysigt, nyttigt och en väldigt avkopplande stund efter en lång dag ifrån varandra -bara som ett exempel
    precis vad jag skulle ha svarat, men du var snabbare Glad

Ni som tycker det är konstigt att amma länge kan ju vidga era vyer och läsa denna utmärkta artikel om amning i Mongoliet: www.drmomma.org/2009/07/breastfeeding-in-land-of-genghis-khan.html

Man kan tänka väldigt olika om saker och ting! Synd bara att man inte kan samtala sakligt om det på detta forum.
  • Kira

Jag tycker faktiskt den här tråden urartat helt och hållet... TS skrev att hon undrar om det inte finns andra som ammar ett lite större barn och hur gör man när man väl ska sluta samt att hon är tacksam för tankar, råd och funderingar. Jag har inte orkat läsa alla inlägg, men har inte sett särskilt många som svarat på frågan utan snarare en massa tjafs om vad som är "naturligt" kontra "onaturligt". De som vill bråka om sådant kan väl starta en egen tråd?

Svar på tråden ammar min tvååring, är jag konstig?!